Naujos švaros taisyklės, kurias išmoksime ilgam: svarbu ne tik kovojant su virusu

Vos per keletą mėnesių pasaulis smarkiai pasikeitė ir pakoregavo mūsų požiūrį į kasdienę aplinką, kurioje gyvename ar dirbame. Palaipsniui grįždami prie įprastesnio ritmo neišvengiamai turėsime žaisti pagal naujas taisykles ir skirti gerokai daugiau dėmesio mus supančiai erdvei tiek namuose, tiek patalpose, kuriose dirbame ar pramogaujame.

Ir nors nemaža dalis žmonių greičiausiai ir toliau liks dirbti iš namų, didžioji dalis netrukus vėl trečdalį dienos leis statydami ant kojų šalies ekonomiką biuruose. Švaros ekspertų teigimu, žmones įbauginęs virusas gerokai aukščiau nei iki karantino pakėlė patalpų valymo paslaugos reikalavimų kartelę ir poreikį.

„Jeigu lygintume balandį su geguže, tai paskutinį mėnesį patalpų valymo poreikis išaugo du kartus. Akivaizdžiai matyti, kad į biurus ar gamybines patalpas grįžta vis daugiau įmonių darbuotojų, o karantino reikalavimams toliau švelnėjant tokia tendencija, panašu, tęsis ir prasidėjus vasarai. Mums šią tendenciją geriausiai iliustravo smarkiai augęs profilaktinių patalpų dezinfekavimų prieš darbuotojų sugrįžimą poreikis“, – sako „Švaros brolių“ valymo paslaugų departamento direktorius Andrius Kinderis.

Lūkesčiai išaugo

Jo teigimu, rinkos lūkesčiai valymo paslaugoms pastebimai augo ir iki karantino. Tačiau viruso pandemija pridėjo papildomą dedamąją.

„Įmonės, kurios nori nusimesti biuro tvarkymo rūpestį ir palengvinti dvejojančių sugrįžti į biurus darbuotojų apsisprendimą, turėtų iš naujo įsivertinti savo įpročius bei poreikius. Patalpų priežiūros paslaugų paketas labai priklauso nuo biuro tipo, ploto, darbuotojų skaičiaus, jų įpročių bei darbo grafiko, taip pat – ir nuo pandemijos metu atsiradusių specifinių reikalavimų. Pavyzdžiui, dabar stebime tendenciją, kad verslas ieško sprendimų ne tik profilaktikai, bet ir nuolatiniam reguliariam paviršių dezinfekavimui, ypač ten, kur yra daugiausiai žmonių ar klientų. Tad biurų tvarkymui dažniausiai kuriami individualizuoti sprendimai“, – paaiškina ekspertas.

Anot A. Kinderio,  įmonės, kurių darbuotojai jaučiasi nesaugiai grįždami į biurus arba parduotuvės, kuriose lankosi daugiau pirkėjų, renkasi profilaktinę patalpų dezinfekciją, po kurios darbus galima tęsti bemaž iš karto.

„Tikslinė galimai COVID-19 paveiktų patalpų dezinfekcija atliekama nedelsiant, o po jos patalpos tinkamos veiklai iš karto, nes naudojamos greito poveikio sertifikuotos priemonės. Toks greitas patalpų parengimas darbui šioje situacijoje itin svarbus, kad verslas galėtų sklandžiai ir nenutrūkstamai tęsti veiklą. Tai ypač aktualu parduotuvėms ir kitoms erdvėms, kuriose natūrali didesnė žmonių kaita“, – sako A. Kinderis.

Sprendimą nulemia vidinė švaros kultūra

Būtent žmonių, lankančių patalpas skaičius ir bendra vidinė švaros kultūra leidžia nuspręsti, kaip dažnai turėtų būti valomos darbo patalpos. Egzistuoja tiesioginė priklausomybė: kuo daugiau taip vadinamų „žmonių iš gatvės“, tuo labiau būna užterštos patalpos.

A. Kinderio teigimu, bendra taisyklė – valytis kuo dažniau, tuo geriau – yra universali, tačiau, natūralu, kad kiekvienas ją interpretuoja savaip. Bendrąsias rekomendacijas, į ką reikėtų atkreipti dėmesį dabartinėje situacijoje, savo svetainėje internete pateikia ir Sveikatos apsaugos ministerija.

Tarp klausimų, kuriuos svarbu aptarti su švaros paslaugų teikėjais, įtraukiamas ir švaros priemonių įsigijimas. A. Kinderio pastebėjimais, biurų priežiūrą veikia gerosios praktikos: užtikrinti švarą dažnai stengiamasi išliekant draugiškiems aplinkai, todėl darbo erdvėse daugėja ekologiškų valymo priemonių, kurios ne tik palengvina švaros paslaugų atlikimą, tačiau ir tausoja darbuotojų sveikatą bei įmonės turtą.

 „Valymo priemonės turi būti parenkamos priklausomai nuo patalpose esančių paviršių tipo, kad jie būtų tausojami ir negadinami, nebraižomi, tuo pačiu pasiekiant efektyvų rezultatą. Svarbu ir tai, kad tos valymo priemonės būtų naudojamos reguliariai. Būtina kruopščiai prižiūrėti biuro paviršius bei higienos patalpas ir ypač WC zonos turėtų būti dažnai dezinfekuojamos“, – pataria A. Kinderis.

Naujos taisyklės – ilgam

Ne mažiau akcentuotintas ir dirbančiųjų sąmoningumas, kadangi pagrindinis bet kokios taršos patalpose šaltinis yra kiekvienas žmogus. Todėl kuo stropiau darbuotojas laikosi higienos tiek darbo vietoje, tiek už jos ribų, tuo mažesnė tikimybė parnešti užkratą ar tiesiog didinti taršą biure.

„Šiandieninėje situacijoje turbūt svarbiausia rekomendacija yra nesilankyti bendrose erdvėse, jeigu jaučiate bet kokius peršalimo ar gripo simptomus arba juos jaučia jūsų šeimos nariai. Taip pat svarbu kaip galima dažniau plauti su muilu arba dezinfekuoti rankas, įprasti neliesti jomis veido, laikytis čiaudėjimo etiketo, stengtis vengti fizinių kontaktų su kitais žmonėmis ir patalpų paviršiais“, – vardija ekspertas.

Jo teigimu, bendro naudojimo patalpose svarbu higienos reikalavimų kartelę kelti aukščiau nei, pavyzdžiui, namuose tiek dėl didesnio žmonių skaičiaus, tiek dėl jų nuolatinio judėjimo. Todėl nepakanka vien tik kruopščiai valyti paviršių, būtina skirti dėmesio ir oro kokybei.

„SAM rekomendacijose nurodytas reguliarus patalpų vėdinimas svarbus tiek dėl profilaktikos, tiek dėl darbo vietų kokybės ir įmonės įvaizdžio užtikrinimo. Estetiškai atrodanti darbo erdvė ir šviežias oras gerina darbo kokybę ir darbuotojų nusiteikimą, o toks mikroklimatas trokštamas bet kuriame biure. Galiausiai, tai formuoja tam tikrą įvaizdį čia apsilankantiems klientams bei potencialiems darbuotojams“, – pažymi A. Kinderis.

„Švaros broliai“ yra didžiausias Lietuvoje specializuotas automobilių plovimo ir patalpų valymo tinklas, jau du dešimtmečius teikiantis visapusiškas švaros paslaugas. Bendrovė valdo savitarnos plovyklų, švaros centrų ir itin pažangių tunelinių plovyklų tinklą penkiuose Lietuvos miestuose.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: