Nuo puikiai pažįstamo užkandžio iki karščiausių 2022-ųjų mitybos topų: kodėl pasaulis taip žavisi saulėgrąžų sėklomis?

Nors dažnas saulėgrąžų sėklas sieja su greitu užkandžiu, šiandien jos išgyvena tikrą renesansą, patekdamos į karščiausių pasaulio 2022-ųjų mitybos tendencijų viršūnę. Tai, pasak lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ kulinarijos ekspertų, įvyko ne veltui. Saulėgrąžų sėklos yra puikus organizmui būtinų riebalų rūgščių, vitaminų ir mineralų šaltinis, suteikiantis išties nemažai energijos. Prekybos tinklo ekspertai pasakoja apie platų jų panaudojimą ir dalinasi receptu, bent trumpam nukelsiančiu į saulėtą vasarą.

Užtenka mažiau nei saujos

Po 1,8 tonos kasdien arba tiek, kiek sveria statistinio dydžio automobilis. Tokį kiekį skrudintų saulėgrąžų, anot „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės, prekybos tinklo parduotuvių lankytojai vidutiniškai įsigydavo per pastaruosius porą metų.

„Nors šis užkandis Lietuvoje populiarus jau ganėtinai seniai ir šalies gyventojai jį išties mėgsta, šiuo metu stebime naują tendenciją. Tai augantis susidomėjimas lukštentomis saulėgrąžomis, kurių kasmet įsigyjama vis daugiau. Toks didėjantis jų populiarumas rodo, kad šis produktas jau nebėra tik užkandis. Lukštentos saulėgrąžos dabar naudojamos išradingiau, tampa būdu paįvairinti tradicinę mitybą, skatina ieškoti naujų skonių. Be to, šis augalinis maistas, kaip ir kiti panašūs produktai, jau drąsiai vadinamas viena ryškiausių 2022-ųjų kulinarinių tendencijų“, – sako E. Dapkienė.

Su tuo sutinka ir „Maximos“ Maisto gamybos departamento vadovė Brigita Baratinskaitė. Anot jos, saulėgrąžų sėklos šiuo metu patenka į pačių įvairiausių produktų sudėtį: duonos ir augalinio pieno gaminių alternatyvas, sveikuoliškus saldumynus, ledus. Taip pat dedamos į riešutų sviestą, valgomos ir vienos.

„Per dieną rekomenduojama suvalgyti apie 30 g saulėgrąžų. Toks šių sėklų kiekis organizmą praturtins didele vitaminų, antioksidantų ir mineralų doze, suteiks energijos. Šios sėklos gausios ir baltymų, kalcio, geležies, o jose esantys antioksidantai gali padėti apsisaugoti nuo širdies bei kraujagyslių ligų, kai kurių vėžio formų. Svarbu pabrėžti, kad saulėgrąžų sėklų nevertėtų padauginti, nes 30 g jų turi net dešimtadalį būtinojo kasdien suaugusiam žmogui suvartoti kalorijų kiekio“, – pasakoja B. Baratinskaitė.

Anot B. Baratinskaitės, saulėgrąžų sėklos puikiai tinka gardinti salotas, natūralų jogurtą, košes, panaudoti glotnučių gamybai. Kviesdama įsitikinti, koks naudingas yra šis produktas, „Maximos“ kulinarijos ekspertė dalinasi gardžiu ir maistingu receptu.

Energijos užtaisas žiemai: džiovintų vaisių ir saulėgrąžų glotnutis

Reikės: pusės puodelio džiovintų abrikosų, tokio pačio kiekio džiovintų slyvų, džiovintų ananasų, džiovintų spanguolių, pusės valgomojo šaukšto medaus, 1 valgomojo šaukšto saulėgrąžų sėklų, 2 valgomųjų šaukštų kokoso drožlių, stiklinės natūralaus jogurto be laktozės.

Jei tik turite galimybę, visus vaisius sudžiovinkite namuose patys. Taip išvengsite perteklinio cukraus. Glotnučiui gaminti tinka ir pirktiniai džiovinti vaisiai, tik svarbu, kad jie nebūtų papildomai saldinti.

Kaip gaminti? Pirmiausia, elektriniu trintuvu susmulkinkite džiovintus abrikosus, slyvas, ananasus ir spanguoles. Vėliau įdėkite medų, saulėgrąžų sėklas, supilkite jogurtą, viską gerai sutrinkite. Galiausiai, pagardinkite kokoso drožlėmis.

„Šio glotnučio ingredientai gausūs vitamino C, kuris gali padėti sustiprinti imuninę sistemą. Vartojamas su saiku, glotnutis suteiks ypač daug energijos ir leis pasimėgauti vasarą primenančiais skoniais bei aromatais. Tuo, ko taip norisi lepintis žvarbią žiemą“, – sako B. Baratinskaitė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: