Panevėžio gamtos mokyklos nuotr.

Panevėžio gamtos mokykloje – veiklos sveikiems gyvensenos įgūdžiams lavinti, fizinei ir emocinei gerovei stiprinti

Šiandienos pasaulyje žmonės vis dažniau susiduria su nuolatiniu stresu, kurį lemia spartus gyvenimo tempas, technologijų plėtra ir socialinis spaudimas. Nors technologijos atveria daug naujų galimybių, jos taip pat skatina nuolatinį ryšį su darbu ir informacijos srautais, trukdantį kokybiškai atsipalaiduoti. Pandemija, sukėlusi nesaugumo ir nestabilumo jausmus, dar labiau sustiprino visuomenės nerimą ir izoliacijos jausmą.

Atsižvelgiant į augantį streso lygį, poreikį rūpintis emocine gerove ir skatinti fizinį aktyvumą, 2024 metais Panevėžio gamtos mokykla organizavo įvairias veiklas tiek vaikams, tiek suaugusiesiems. Šių veiklų tikslas – ne tik skatinti atsipalaidavimą ir lavinti streso valdymo įgūdžius, bet ir propaguoti aktyvų laisvalaikį, padėti dalyviams efektyviau susidoroti su kasdieniais iššūkiais bei atkurti emocinę pusiausvyrą. Fizinio aktyvumo užsiėmimai, tokie kaip mankštos gamtoje, ne tik stiprina sveikatą, bet ir skatina bendrumo jausmą bei teikia galimybę praleisti laiką gamtos apsuptyje.

Kelias į geresnę savijautą: neuroedukacija, kvėpavimo praktikos ir mankštos su šeima

Suaugusiems buvo pasiūlyti neuroedukacijos ir kvėpavimo praktikos užsiėmimai, skirti emocinei sveikatai gerinti bei streso valdymo įgūdžiams stiprinti.

Su neuroedukacijos metodu supažindino neuroedukatorė Asta Kadienė, padėjusi suprasti, kaip tam tikros technikos gali padėti pakeisti mąstymą ir elgseną. Dalyviai praktinių užduočių metu tyrinėjo emocijas, dirbo porose, mokėsi dėkingumo ir prisilietimo svarbos kasdieniame gyvenime.

Pavasarį vykusių mokymų „Kvėpuok sveikai“ dalyviai sužinojo, kaip kvėpavimas gali stabilizuoti emocinę būseną ir pagerinti bendrą savijautą. Specialūs kvėpavimo metodai leido dalyviams atsipalaiduoti, sumažinti įtampą ir ugdyti gebėjimą susikaupti.

Vasaros metu mokykla organizavo senjorų mankštas su anūkais. Dalyviai buvo laukiami kiekvieną savaitę. Tai buvo ne tik fizinis užsiėmimas, bet ir laiko leidimas gamtos aplinkoje, stiprinant grupės bendrumo jausmą, ryšį artimoje šeimos aplinkoje.

Kūrybinės, terapinės ir aktyvios veiklos vaikams

Panevėžio gamtos mokykloje vaikams buvo organizuoti įvairūs terapiniai, kūrybiniai ir judrūs užsiėmimai emocinei sveikatai bei fiziniam aktyvumui palaikyti. Pasiūlytos veiklos skatino vaikų kūrybiškumą, mokė pažinti savo emocijas, pojūčius, valdyti stresą ir turiningai leisti laisvalaikį.

Viena iš terapinių veiklų buvo dailės terapija. Tai meno terapijos sritis, kuri padeda vaikams kūrybiškai išreikšti mintis, jausmus ir patirtis, ugdo emocinį intelektą bei savivertę. Gamtos mokykloje vyko 8 užsiėmimų ciklas, kurį vedė dailės terapeutė Vaida Virbalaitė. Piešimo ir kitų užduočių metu vaikai turėjo galimybę laisvai reikšti save be baimės būti kritikuojamiems. Jų darbai atskleidė svarbias žinutes apie vidinį pasaulį, įskaitant nerimą, baimes ir stiprybes.

Dar vienas terapinis metodas – sensorinis skaitymas. Ši veikla padeda lavinti vaikų socialinius, emocinius, kalbos ir pažinimo įgūdžius ir yra ypač naudinga autizmo spektro sutrikimą turintiems vaikams. Sensorinio skaitymo užsiėmimą vedė Panevėžio Elenos Mezginaitės viešosios bibliotekos filialo „Židinys“ bibliotekininkė Edita Balčiūnienė. Renginio dalyviai ne tik klausėsi pasakos „Kaip zuikis jausmus pažino“, bet ir pasitelkdami savo pojūčius aktyviai dalyvavo veikloje, mokėsi emocijų pažinimo, pykčio bei streso valdymo technikų.

Mokykloje vyko ir meditacija bei savimasažo užsiėmimas. Tai vaikams neįprasta veikla. Žaismingi, specialūs įtampą ir stresą mažinantys pratimai padėjo vaikams lavinti dėmesio koncentraciją bei atsparumą neigiamoms mintims ir emocijoms. Vaikai sužinojo, kaip pasitelkus pojūčius, geriau pažinti mus supantį pasaulį ir įveikti baimes bei įtampą.

Kūryba ir žaidimai yra neatsiejama vaikų vystymosi dalis. Renginio „Pažindamas emocijas valdau stresą“ metu teatro žaidimus ir metodus vaikams pristatė Rožyno progimnazijos mokytoja Jovita Barolienė. Šie užsiėmimai padėjo vaikams pažinti emocijas, mokė valdyti stresą. Žaidimai skatino kūrybiškumą, ugdė bendravimo įgūdžius, pasitikėjimą savimi bei komandinio darbo gebėjimus.

Plečiantis technologijų įvairovei, vaikai tampa mažiau fiziškai aktyvūs: mažiau juda, greičiau pavargsta. Siekiant paskatinti fizinį aktyvumą ir suteikti emocinę naudą vaikams, buvo surengta zumba pamokėlė. Šokio elementais grįsta treniruotė lavina judesių koordinaciją, stiprina ištvermę, gerina nuotaiką ir suteikia bendrystės jausmą. Sportuoti grupėje tampa smagiu užsiėmimu. Sveikos gyvensenos įgūdžių užsiėmimai bei orientacinės varžybos taip pat skatino vaikų fizinį aktyvumą gryname ore, kur jie galėjo atlikti judrias, komandines užduotis Gamtos mokyklos teritorijoje.

Panevėžio gamtos mokyklos veiklos svarba emocinei ir fizinei sveikatai

Šios Panevėžio gamtos mokyklos organizuotos veiklos atskleidė, kokią svarbią vietą emocinė ir fizinė sveikata užima kiekvieno žmogaus gyvenime. Stiprindami emocinius įgūdžius, mokydamiesi valdyti stresą bei ugdydami fizinį aktyvumą ir sveikos gyvensenos įgūdžius, tiek vaikai, tiek suaugusieji įgyja daugiau pasitikėjimo savimi, vidinės ramybės bei geresnę savijautą. Tokios veiklos padeda žmonėms ne tik efektyviau įveikti kasdienius iššūkius, bet ir užtikrina sveiką gyvenimo būdą, kuris prisideda prie bendros gerovės.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: