Panevėžio gatvės dulkės dar bent šimtmetį

Gintautas Subačius

Panevėžio miesto taryba patvirtino žvyruotų miesto gatvių asfaltavimo prioritetus, tarp kurių eismo intensyvumas, jų būklė, lankytinų ir verslo objektų, adresų skaičius, aptarnaujama teritorija ir t.t. Liūdniausia tai, kad pagal dabartinius naujų gatvių asfaltavimo tempus, kai kurios gatvės dar dulkės šimtmetį ar net ilgiau.

Nors į registrą pakliuvo dar ne visos miesto gatvės ir gatvelės, nes kai kurios yra privačios ar neturi pavadinimo, geresnės būklės laukia dar 106 gatvės, kurių bendras ilgis viršija 43 kilometrus. Opozicijos atstovė „žalioji” Gema Umbrasienė konstatavo, kad per metus naujai išasfaltuojama tik po vieną gatvę, todėl proceso pabaigos nematyti. Ji ragino parengti strategiją ar programą, pritraukti visas įmanomas lėšas ir gatvių asfaltavimą pabaigti bent per dešimtmetį.

Kai kuriems politikams kliuvo, kad keičiantis tarybų sudėčiai veikiausiai keisis ir asfaltuojamų gatvių eiliškumas, nes kai kurios gatvės taps svarbesnėmis. Projekto rengėjai patikino, kad eiliškumą numatoma tikslinti kas trejus metus. Pirmenybė, kaip ir anksčiau bus teikiama toms gatvėms, kurių gyventojai prie darbų prisidės 50 procentų savo lėšomis.

Buvęs Seimo narys Povilas Urbšys tikino, kad prioritetų ir eiliškumo sudarymas gali pažeisti kai kurių žmonių lūkesčius ir interesus, nes, anot jo, pavyzdžiui, Kazimiero Naruševičiaus gatvė iš 60 pakilo į 2 vietą, o Vėjo gatvė iš 2 pozicijos nukrito į 40 ar 41 vietą.

Atsakydamas savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna paprašė politiko neklaidinti visuomenės, nes viešoje erdvėje skelbiama ne asfaltuotinų gatvių eilė, o tik gyventojų prašymai. Anot jo, prisidėti prie privačių gatvių gerinimo savivaldybė negali, nes tai draudžia įstatymai.

Panevėžio miesto taryba taip pat pritarė Smėlynės gatvės nuo geležinkelio pervažos iki miesto ribos rekonstrukcijai. Jei neužsitęs viešieji pirkimai ir bus gautas finansavimas iš Rezervo fondo, darbus, kurie bus vykdomi keturiais etapais, numatoma pradėti jau kitąmet, o baigti – 2024 metais. Dabartiniais skaičiavimais gatvės rekonstrukcija kainuos daugiau kaip 4,3 mln. eurų. Vykdant rekonstrukciją eismas bus organizuojamas aplinkinėmis gatvėmis.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: