„Panevėžio keliai“ remontuos kilimo ir tūpimo taką, skirtą orlaivių pilotams ruošti

Viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių projektavimo bei statybos bendrovė „Panevėžio keliai“ pasirašė neeilinę sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU).

Sutartis apima VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto Kyviškių skrydžių praktikų bazės kilimo ir tūpimo tako kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimo, jo vykdymo priežiūros paslaugas bei kapitalinio remonto darbus.

„Tai, manau, pirmoji sutartis Lietuvos aviacijos srityje, kai darbai bus atliekami vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos patvirtintos FIDIC Geltonosios knygos reikalavimais, apimančiais sutarties vykdymą, kai projektavimo ir rangos darbus atlieka tas pats rangovas. Toks darbo principas leidžia surasti optimaliausius sprendinius užsakovo keliamiems tikslams pasiekti bei įgalina tai atlikti per trumpiausią laiką“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas. Sutartyje numatytas darbų atlikimo terminas – 4 mėnesiai.

AB „Panevėžio keliai“ specialistai darbus pradeda nedelsdami. Pirmiausia, atlikus reikalingus inžinerinius tyrinėjimus, bus parengti preliminarūs projektiniai pasiūlymai dėl kilimo ir tūpimo tako dangos konstrukcijos remonto būdų ir technologijų.

Esamas kilimo ir tūpimo takas, kurio ilgis siekia 540 metrų, o plotis – 23 metrus, yra susidėvėjęs, asfaltbetonio danga pažeista bei deformuota, išvagota 7–9 centimetrų storio plyšiais, susidariusiais dėl aplinkos poveikio ir eksploatacijos, o danga paklota ant nesurišto pagrindo sluoksnio.

Po remonto tako ilgis ir plotis nesikeis, tačiau bus visiškai naujai įrengta dangos konstrukcija. Numatoma nuimti susidėvėjusią dangą ir pakloti naują asfaltbetonio dangą.

Kapitališkai remontuojamas kilimo ir tūpimo takas pagal ilgį ir plotį yra priskiriamas 1A kategorijai, pritaikytas skrydžių praktikų bazės Kyviškėse reikmėms. VGTU Antano Gustaičio aviacijos institutas rengia orlaivių pilotus, skrydžių valdymo, aviacinės elektronikos inžinerijos, aviacinių elektros įrenginių bei aviacinės mechanikos inžinerijos specialistus. Už šių studijų programų glūdi sudėtinga profesinio praktinio mokymo sistema, apimanti specialiąją aviacinę techniką bei specializuotas praktinio mokymo bazes.

„Pusė kilometro kelio dažniausiai veda į niekur, o pusės kilometro kilimo ir tūpimo takas aviacijoje gali atverti visą pasaulį“, – žurnalo „Aviacijos pasaulis“ vyriausiąją redaktorę Vilma Jankienę pacitavo AB „Panevėžio keliai“ vadovas.

Virmanto Puidoko nuomone, Lietuvoje yra daug aviacijos bazių, kurioms būtina atnaujinti infrastruktūrą. Projektavimo ir rangos darbų sutelkimas vienose rankose būtų vienas iš ekonomiškai naudingiausių problemos sprendimų.

Sutarties_pasirasymas

Alekso Jauniaus nuotr.

Bendroje nuotraukoje iš kairės: AB „Panevėžio keliai“ projektavimo skyriaus projektų vadovas Martynas Jokubauskis, VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto skrydžių praktikos bazės direktorius Kęstutis Šilkaitis, VGTU kancleris Arūnas Komka, VGTU universiteto rektorius Alfonsas Daniūnas, žurnalo „Aviacijos pasaulis“ vyriausioji redaktorė Vilma Jankienė, AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas, AB „Panevėžio keliai“ Panevėžio filialo direktorius Arvydas Zapalskis.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: