KK „Lietkabelis”

Panevėžio komandos: ir taip sudėtinga rasti rėmėjų regionuose

Sporto klubai gyvena ne pačiomis geriausiomis nuotaikomis. Vadžios planai drausti alkoholio reklamą palies ir juos, mat tarp rėmėjų jie turi gėrimų gamintojų, su kuriais buvo susiformavusios ilgametės rėmimo tradicijos. Kalbinti klubų vadovai pripažįsta – regione rasti privačių rėmėjų, kurie sutiktų prisidėti prie klubų veiklos, ir taip sudėtinga, todėl dirbtinis jų retinimas virs galvos skausmu prieš naujojo sezono startą.

Priklausomi nuo privačių rėmėjų

Ilgą laiką sunkiai vertęsis Panevėžio krepšinio klubas pastaruoju metu tiesiog sužydėjo. Susigrąžinę istorinį pavadinimą „Lietkabelis“, pritraukę ne vieną ne tik Lietuvos, bet ir Europos mastu žinomą krepšininką, tokius kaip Darjušas ir Kšištofas Lavrinovičiai, Mindaugas Lukauskis, šiemet klubas nužingsniavo iki seniai nematytų aukštumų –  Lietuvos krepšinio lygos pusfinalio.

Prie tokio klubo atgimimo daugiausiai prisidėjo entuziastinga ir sustyguota klubo vadyba. Klubo vadovas Mantas Ignatavičius sako, kad veikti leidžia tvirtas finansinis pagrindas po kojomis.

„Jei komanda turi geresnių žaidėjų, tai suteikia ir daugiau vilčių dėl aukštesnių rezultatų, o kiekvienas geras specialistas turi savo kainą. Jei norime rezultatų kitą dieną, turime gauti patyrusius žaidėjus. Nors teko susidurti su daug didesnį biudžetą turinčiomis komandomis, su kuriomis kovėmės kaip lygūs su lygiais, visgi, pasiekti tam tikrą lygį pinigai tikrai padeda“, – sako M. Ignatavičius.

Jis atskleidžia, kad klubo biudžetas peržengia 700 tūkst. eurų, iš kurių ketvirtadalį sudaro savivaldybės parama, o likę pinigai yra pritraukti iš privačių rėmėjų. M. Ignatavičius pripažįsta – nors privačių rėmėjų dalis atrodo nemaža, tačiau rasti remiančių klubą nėra lengva.

„Ketvirtadalį mūsų biudžeto sudaro savivaldybės parama, likusi dalis – privačių rėmėjų lėšos. Nors privačių įmonių dalis atrodo ir nemaža, tarp jų yra įvairiuose sektoriuose dirbančių bendrovių, tačiau juos sudėtinga prisišaukti – visi skaičiuoja ir vertina, kokią naudą gaus remdami“, – sako „Lietkabelio“ vadovas.

Todėl ypač vertinamos ilgametės bendradarbiavimo tradicijos su rėmėjais. M. Ignatavičius nurodo, kad viena tokių sėkmingos bendradarbiavimo pavyzdžių – šalies krepšinio klubų ir aludarių. Skaičiuojama, kad bendra aludarių parama krepšiniui gali sudaryti iki 2 mln. eurų. „Lietkabelis“ čia – ne išimtis. Tarp jo rėmėjų yra viena didžiausių regiono įmonių „Kalnapilio-Tauro“ grupė, prisidedanti prie stabilios klubo veiklos.

„Aludariai šalies mastu nemažai prisideda tiek prie Lietuvos krepšinio lygos, tiek prie klubų rėmimo. Kadangi didieji aludariai yra įsikūrę regionuose, tai susiformavo rėmimo tradicija, kuomet gėrimų gamintojai remia gimtųjų miestų komandas, vyksta bendradarbiavimas. Mes irgi norime, kad tarp mūsų rėmėjų išliktų mūsų krašto įmonės – „Kalnapilio-Tauro grupė“ viena tokių. Deja, alkoholio reklamos uždraudimas gali užbaigti šį istorinį bendradarbiavimą tarp klubų ir aludarių“, – sako M. Ignatavičius.

Todėl M. Ignatavičiaus vadovaujamas klubas prisidėjo prie sporto bendruomenės kreipimosi į šalies valdžia, kuriame nepritariama alkoholinių gėrimų reklamos draudimui.

„Reikėtų suprasti sporto realijas. Kiekvienais metais privačių įmonių parama kinta – vienais metais vienos remia daugiau, kitais –  kitos, tačiau uždraudus alkoholio reklamą, sporto klubai netektų viso sektoriaus paramos, o juos pakeisti nebūtų kuo – suinteresuotų teikti paramą skaičius yra ribotas. Po reklamos draudimo jų skaičius dar labiau sumažėtų“, – kreipimosi pasirašymo motyvus dėsto „Lietkabelio“ vadovas.

Situacija kita, bėdos – tos pačios

Kreipimąsi į šalies valdžią dėl reklamos draudimo pasirašė ir „Panevėžio“ futbolo klubas. Futbolas turi ilgametes tradicijas Panevėžyje, tačiau kurį laiką jis išgyveno ne pačius geriausius laikus. Ir tik prieš trejus metus atgimusi nauja futbolo komanda „Panevėžys“ aplink save subūrė miesto futbolo gerbėjus ir entuziastus ir iš naujo bandys užkariauti futbolo aukštumas.

Nors Panevėžyje futbolas tartum iš naujo mokosi vaikščioti, tačiau tai jam netrukdo puoselėti ambicingų planų –  šiuo metu Pirmosios  futbolo lygos turnyrinės lentelės viduryje esančio klubo vadovas Bronius Vaitiekūnas pasvajoja ir apie A lygą.

Jis pabrėžia, kad kurį laiką komanda gali išsilaikyti vien iš užsidegimo, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje parama bei finansavimas klubui yra būtina.

„Patriotizmas komandai ir sirgaliams turi būti, bet reikia neužmiršti, kad profesionaliems žaidėjams tai yra darbas. Šeima ir jos gyvenimas neturi nukentėti dėl meilės sportui“, – sako B. Vaitiekūnas.

Būtent finansai klubui ir yra skausmingas klausimas. Klubo biudžetas kuklus, o didžioji paramos dalis plaukia iš savivaldybės. Yra vos kelios įmonės, kurios aktyviai remia futbolą Panevėžyje – tai klubo akcininkė, bendrovė „Naftėnas“, taip pat bendrovės „Panevėžio keliai“ ir „Kalnapilio-Tauro“ grupė.

„Labai sunku pritraukti privačių rėmėjų, todėl džiaugiamės tuo, ką turime. Uždraudus alkoholio reklamą, neteksime ir to  – įmonė persvarstys savo rėmimo politiką, greičiausiai nuspręs, kad nėra naudos būti ten, kur net savo logotipo negali uždėti, parodyti, kad prisidedi prie sporto klubo vystymo“, – sako B. Vaitiekūnas.

Klubas yra susitaręs, kad jei žais aukštesniu lygiu, tai ir parama iš aludarių didės, taigi reklamos draudimas jam kirs per suplanuotas būsimas pajamas. Kuo jas pakeisti, nėra žinoma.

„Be reklamos šiuolaikinis sportas negali gyvuoti – ji turi būti. Nežinau nei vieno sporto klubo, kuris galėtų gyventi be paramos ir reklamos, todėl sprendimas drausti dalį reklamos yra nelogiškas. Jis niekaip neišspręs alkoholio vartojimo problemos, o praradimai akivaizdūs“, – teigia „Panevėžio“ klubo vadovas.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: