Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) pradinukų pažintis su programuotojo darbu

Pradinukai labai domisi naujomis technologijomis. Jau pradinėse klasėse jie įgyja darbo su kompiuteriu pradmenis: mokosi mokomąją medžiagą panaudoti praktinėje veikloje, dirbti bendradarbiaujant, pagerėja jų mokymosi motyvacija, teigiamai vertina save, patiria malonumą, pažinimo, kūrybos džiaugsmą. Kompiuteriniai žaidimai būtini ir vaiko manipuliacinės reakcijos, įskaitant ir smulkiąją motoriką, veiklos lavinimui. Informacinės technologijos  naudojamos ir sutrikusios klausos mokinių ugdyme.

Sėdėdami prie kompiuterio negirdintys vaikai  niekuo nesiskiria nuo kitų savo bendraamžių. Jie tokie pat  aktyvūs, smalsūs ir žingeidūs. Kompiuterio priedai ir programos padeda jiems prisitaikyti aplinkiniame pasaulyje, dalinai kompensuoja jų negalę bei leidžia geriau jaustis sveikųjų visuomenėje.

Pasak mokyklos direktorės Danutės Kriščiūnienės, informacinės technologijos daug galimybių suteikia kasdienei mokinių veiklai plėtoti, tuo skatindama nuolatinį asmenybės tobulėjimą: meistriškiau naudotis rašto, žodžio, vaizdo, kaip bendravimo ir bendradarbiavimo priemonių, teikiamais pranašumais savarankiškumui ugdytis, nuolatinei žinių paieškai.

Tuo mes, pradinių klasių mokytojos, įsitikinome edukacinių  užsiėmimų Panevėžio švietimo robotikos centro padalinyje RoboLabas metu. Ir visai nesvarbu, kad vaikai negirdėjo metodininkės Klaudijos žodinių  instrukcijų (versti į lietuvių gestų kalbą beveik nereikėjo), užteko jai ranka  nurodyti robotuko keliavimo kryptį į galutinį tikslą, mažieji programuotojai skubiai palinkdavo prie savo robotukų ir savarankiškai spaudydami mygtukus, suprogramuodavo mažojo atradimo kelionės kryptį į nurodytą tikslą. Pyko, jei robotukas pasukdavo ne ten, kur turėjo nukeliauti, džiaugėsi,  jei judėjo ten, kur ir turėjo atsirasti. Vieniems tai pavykdavo iš pirmo karto, kiti atkakliai bandė dar ir dar kartą.

Užsiėmimų laikas prabėgo akimirksniu, todėl, kai veikla baigėsi, mažieji programuotojai neskubėjo. Jie dar ne kartą bandė nukreipti naująjį  draugą robotuką į numatytą tikslą. Begalinis susidomėjimas ir nauja patirtis mažiesiems iššaukė didžiulį norą grįžti čia, kur ,,erdvė nutrūktgalviams  kūrėjams‘‘.

  . 

PKNPM vyresnioji surdopedagogė ( pradinių klasių) Irena Matuzevičienė


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Sponsored video


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: