Panevėžio pedagogai vaikų ugdymo neįsivaizduoja be skaitmeninių inovacijų

Panevėžio Rožyno progimnazijos pedagogai yra įsitikinę, kad naujosios technologijos užtikrina efektyvų mokymosi procesą bei teigiamą atmosferą pamokų metu. Vis dėlto tam, kad būtų pasiekti norimi rezultatai reikia įdėti ir nemažai pastangų – tik elementarių kompiuterinio raštingumo žinių čia neužtenka. Tai priežastis, kodėl panevėžiečiai dalyvauja skaitmeninio raštingumo mokymų programoje skirtoje pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“. Anot jų pačių, tai didžiulis žingsnis į priekį, kurio teigiamus pokyčius jau spėjo įvertinti ir visa mokyklos bendruomenė. 

Apie naująsias technologijas ir pasikeitusį mokymosi procesą kalbamės su Panevėžio Rožyno progimnazijos direktore Aida Adikliene.

Kaip jūs matote šiuolaikinį mokytoją?

Mokytojas visų pirma turi pripažinti, kad ir pats yra mokinys, kuris turi nepamiršti aktyviai viskuo domėtis. Nepaisant to, kad dalykinės kompetencijos yra visa ko pagrindas, ties tuo apsiriboti nėra gerai. Charizma, lyderystė, pokyčių valdymo įgūdžiai, psichologijos žinios, bet svarbiausia – informacinių technologijų įvaldymas, yra būtinos kiekvieno šiuolaikinio pedagogo kompetencijos.

Taip išeina, kad mokytojo vaidmuo šiandien yra kitoks nei prieš dešimt metų?

Pagrindinis kiekvieno pedagogo tikslas – padaryti taip, kad kiekvienas mokinys į pamoką ateitų su užsidegimu ir motyvacija. Todėl elementariu būdu prie lentos pateikti medžiagą iš vadovėlio nebeužtenka – tai beprotiškai nuobodus ir pasenęs metodas. Šiandien viskas yra kitaip, o ir pati mokytojo rolė yra pakitusi. Aš pedagogą dabar pavadinčiau įkyriu konsultantu – mentoriumi. Jo tikslas yra parodyti vaikui kryptį ir vesti jį tinkamu keliu, skatinti ieškoti ir atrasti, o jei reikia, ir motyvuoti. Pedagogas turi dėti visas pastangas siekiant, kad mokymąsis suteiktų pažinimo džiaugsmą, o ne apsiriboti tik sausų žinių sukrovimu į vaiko galvą. Pasaulis kartu su jaunimu dabar greitai keičiasi, o tam, kad tinkamai atliktume savo profesinę pareigą, privalome keistis ir mes patys.

Tad kaipgi mokymąsi paversti smagiu užsiėmimu?

Pažinimo džiaugsmas ateis tada, kai pavyks jaunuolį sudominti, o tą padaryti geriausia pasitelkus naująsias technologijas. Mobilieji telefonai, kompiuteriai, išmaniosios lentos, planšetės ir dar daugybė kitų platformų yra pačios universaliausios ir efektyviausios vizualizacijos priemonės. Daugybė mokslinių tyrimų rodo, kad žmonės, o ypač paaugliai, vizualiai pateiktą informaciją įsisavina ir įsimena geriausiai. Tai ypač aktualu mūsų mokyklai, kadangi esame progimnazija, kurios didžioji dalis mokinių yra paaugliai.

Ar naujųjų technologijų taikymas mokyklose turi apsiriboti tik vizualizacija?

Jokiais būdais ne. Naudojant technologijas, bet kokie testai, patikros pamokų metu vyksta kur kas sparčiau. Pavyzdžiui, mokiniams davus testą, jis išsprendžiamas greičiau, o ir rezultatai gaunami iškart – taip taupomas ne tik mokytojo laikas, bet ir mokinio kantrybė. Tik pažiūrėkite, kiek programėlių šiandien yra sukurta ir pritaikyta kiekvienai pamokai! Ką jau kalbėti apie spartesnę informacijos paiešką, nuotolinį mokymąsi ir užduočių formavimą, galimybę mokomąją medžiagą pateikti patraukliai – tarsi filmuką. Visi šie būdai leidžia individualizuoti mokymosi procesą ir sumažinti skirtumus tarp stipresniųjų ir silpnesniųjų mokinių.

Ar tai yra taip paprasta, kaip ir skamba?

Mūsų, pedagogų, uždavinys visų pirma yra pakeisti savo pačių požiūrį į naująsias technologijas ir suprasti, kad šios platformos gali kuo puikiausiai pasitarnauti mokslams. Tuo pačiu reikia pakeisti ir moksleivių požiūrį, kad tai nėra vien tik pramogoms skirti įrenginiai. Mūsų progimnazijai, panašu, tai puikiai sekasi – pamokų turinys vis dažniau perkeliamas į skaitmeninę erdvę, o viską, kas susiję su mokslais, stengiamės paversti į ilgą, bet nenuobodų edukacinį žaidimą. Mokiniai dėl to yra labai patenkinti, ką jau kalbėti apie teigiamą įtaką mokinių rezultatams, kurie atsispindi dienyne ir jų lūpose.

Šiandien turime pakankamą IT bazę, tačiau mums kartais pristinga žinių, kaip visu 100 procentų ją galėtume išnaudoti. Todėl ir dalyvaujame „Samsung“ organizuojamuose mokymuose, juk mokytis šių specifinių dalykų yra būtina kiekvienam pedagogui. Klaidinga manyti, kad mokėti naudotis kompiuteriu ir įsijungti interneto naršyklę šiandien užtenka. Reikia mokėti ir programuoti, išmanyti pačių technologijų specifiką, nuolat atnaujinti multimedijos žinias. Tai svarbu ne tik dėl reikalingų kompetencijų ir pačių mokinių – tai naudinga visai mokyklos bendruomenei, kurią sudaro tūkstančiai žmonių.

Ar panevėžiečiai aktyvūs bendruomenės nariai?

Panevėžio mikrorajonuose vis dar nemažai mokyklų atlieka reikšmingą vaidmenį skatinant socialinio gyvenimo džiaugsmą. Šiuo atveju mūsų, Rožyno progimnazija, yra šiaurinės miesto dalies centras, kuriame į pagalbą pasitelkiant ne tik mokinius, jų tėvelius, bet ir visus šio rajono gyventojus, skatiname mokslinę pažangą, informacinius mainus, organizuojame renginius. Į mūsų mokyklą bendruomenės nariai dažnai kreipiasi pagalbos ir įvairiais informacinių technologijų klausimais, todėl norėdami padėti ir pateisinti jų lūkesčius, visada tam turime būti pasirengę. Stovėdami vietoje ir skirdami mažai dėmesio saviugdai mes neatliktume savo funkcijos – dėl to nukentėtų ne tik patys gyventojai, kuriems reikalinga mūsų pagalba IKT klausimais, bet ir mūsų profesijos įvaizdis.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: