Panevėžio politikai pritarė elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai

Nors Panevėžio gatvėmis važinėjančius elektromobilius galima suskaičiuoti vos ne ant vienos rankos pirštų miesto politikai neprieštaravo, kad mieste atsirastų dar dešimt elektra varomų mašinų “maitinimosi” vietų.

Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausias specialistas Arvydas Šatas aiškino, kad prieš gerus ketverius metus miesto taryba numatė keturias elektromobilių įkrovimo vietas, o po to buvo įrengtos trys didelės galios įkrovimo stotelės. Vykdant plėtrą siūloma Panevėžyje įrengti dar dešimt vidutinės galios elektromobilių įkrovimo aikštelių.

Pranešėjas akcentavo, kad įrengus pirmąsias stoteles penkerius metus jose vairuotojai savo mašinas gali pasikrauti nemokamai, o dabar montuojant naujas stoteles tokios prievolės Transporto kompetencijų agentūra nebenumato, taigi savivaldybė gali nustatyti tam tikrą mokestį. A.Šatas vylėsi, kad elektros įkrovimo stotelių plėtra skatins ir ekologiškų elektra varomų mašinų daugėjimą.

Opozicijos lyderė Gema Ubrasienė atreipė dėmesį, kad elektromobiliai yra turtingųjų privilegija, todėl nemokamas jų įkrovimas yra ne kas kitas, o turtingiausiųjų rėmimas. Jos kolega Mantas Leliukas teiravosi, kiek Panevėžyje yra registruotų elektromobilių, bet neišgirdęs atsakymo pats suskaičiavo, jog jų yra 5 ar 6.

Buvusiam Panevėžio merui konservatoriui Vitalijui Satkevičiui rūpėjo, kiek laiko trunka elektromobilio įkrovimas. Jis prisiminė bene vienuolikos metų senumo įvykius kai būdamas meru sulaukė Talino mero Savisaro prašymo patalkinti įkraunant elektromobilių žygio mašinas. Tada, anot politiko, buvo į Laisvės aikštę atgabenta elektros stotėlė ir mašinos buvo kraunamos pusę dienos, tačiau pilnos įkrovos užteko mašinoms nuvažiuoti nuo Panevėžio šiek tiek už Šėtos. Tada eklektromobiliai buvo prikabinti prie įprastų mašinų, tempiemi iki Karmėlavos, o tada Kauną pasiekė iš savo resursų. Nepaisant nepatogumų, V.Satkevičiaus žodžiais, vairuoti tokį automobilį buvo fantastiška.

A.Šatas atsakė, kad didelės galios stotelėse elektromobilį galima pakrauti ir per valandą, o vidutinės galios įkrovimas gali trukti iki 5 valandų. M.Leliukas patikino, kad dabar elektromobiliu iš Panevėžio galima nuvažiuoti į Vilnių ar Kauną ir grįžti atgal, o mašinos “primaitinti” niekur nebereikia.

Gintautas SUBAČIUS


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: