Panevėžio regiono gamintojai: turime susitelkti

Lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampanija „Išvien dėl Lietuvos“, kurią iniciavo prekybos tinklas „Maxima“, sulaukė didžiulio Panevėžio regiono įmonių įsitraukimo. Atpiginta vietos gamintojų produkcija paskatino pirkėjus dažniau rinktis lietuviškas prekes ir tuo pačiu padeda greičiau įsukti COVID-19 pandemijos pristabdytą šalies ekonomikos ratą.

„Prasidėjus koronaviruso pandemijai su Lietuvos gamintojais radome abipusį supratimą, jog ne kas kitas, o mes – lietuviški verslai – turime padėti Lietuvai kuo greičiau atsigauti ir laikytis išvien, norint įveikti COVID-19 krizės sukeltus ekonominius sunkumus. Savo pirkėjams siūlydami rinktis lietuviškus produktus sumažintomis kainomis, suteikiame akstiną palaikyti Lietuvos gamintojus ir tuo pačiu atkreipti dėmesį į tai, kaip stipriai nuo mūsų kasdienių pasirinkimų stovint prie lentynos gali priklausyti Lietuvos verslas ir šalies ekonomika“, – prabrėžė lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

Jau sutaupyta per 3 mln. eurų

Prekybos tinklas „Maxima“ kartu su Lietuvos gamintojais 15 proc. sumažino lietuviškos produkcijos kainas. Skaičiuojama, kad per pustrečio mėnesio, kol vyksta kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ pirkėjai, palaikydami Lietuvos gamintojus ir rinkdamiesi jų atpigintą produkciją, jau sutaupė daugiau nei 3 mln. eurų.

Didžioji dalis – 60 proc. – šios sumos yra padengta „Maximos“ sąskaita, o likusią dalį sudaro Lietuvos gamintojų suteiktos nuolaidos.   

Atpigintos lietuviškos produkcijos krepšelis šiandien yra padidintas jau iki 800 įvairių prekių.

Tarp atpigintų populiarių Lietuvos gamintojų prekių daugiausia yra mėsos gaminių ir pieno produktų, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, konditerijos ir kulinarijos gaminių, įvairių nealkoholinių gėrimų, kosmetikos ir higienos priemonių, pramoninių prekių.

„Atpigintos lietuviškos produkcijos paklausa auga, o tai leidžia Lietuvos maisto bei kitų pramonės šakų įmonėms intensyvinti gamybą ir padeda greičiau atsitiesti po karantino“, – teigė M. Tilmantas.

15 proc. sumažinus populiarių Lietuvos gamintojų prekių reguliarias kainas kai kurių lietuviškų prekių pardavimai yra šoktelėję net iki kelių kartų.

Lietuviškam verslui – palaikymas

Tris mėnesius šalyje trukęs karantinas praktiškai buvo sustabdęs šalies ekonominį gyvenimą. Koronaviruso pandemija paveikė visus.

„Susidūrėme su neeiline situacija, kurioje reikėjo ir neeilinių sprendimų, pradedant nuo darbų organizavimo, siekiant mažinti COVID-19 patekimo riziką į įmonę, baigiant nenutrūkstamu prekių tiekimo užtikrinimu. Šiuo metu situacija jau stabilizavosi, visi prisitaikėme prie pasikeitimų, tačiau liekame pasiruošę reaguoti į bet kokią situaciją“, – pasakoja koldūnus ir kitus šaldytus pusgaminius Panevėžyje gaminančios įmonės „Tavijuta“ direktorius Tadas Petronis.

Ši įmonė kartu su kitais Lietuvos gamintojais solidarizavosi ir prisijungė prie kainų mažinimo iniciatyvos.

„Sulaukę prekybos tinklo „Maxima“ kvietimo dalyvauti kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ ilgai nedvejojome ir sutikome. Visų pirma nusprendėme dalyvauti kampanijoje dėl jos aktualumo, o šiomis dienomis esant tokiai situacijai labai svarbu visiems išlikti vieningiems ir kuo greičiau, bei su kuo mažiau pasekmių grįžti į įprastinį gyvenimą“, – pabrėžė T. Petronis.

Iniciatyvos, kurios skatina Lietuvos gamintojų palaikymą, šiandien yra itin reikalingos. „Mūsų šalies rinka nėra didelė, o dauguma Lietuvos verslų tiesiogiai priklauso nuo lietuvių klientų ir jų pirkimo įpročių. Todėl smulkiam ir vidutiniam verslui yra itin svarbu, kad pirkėjas rinktųsi vietinės rinkos prekes“, – tikino T. Petronis.

Nauda – ir pirkėjui, ir gamintojui

„Laikas, kai turėjome vieni nuo kitų nutolti, išmokė mus – tiek šalies gyventojus, tiek verslus – susivienyti. Iniciatyva „Išvien dėl Lietuvos“ – puikus bendruomeniškumo pavyzdys, suteikiantis galimybę greičiau atgaivinti su iššūkiais susidūrusią šalies ekonomiką.

Kita vertus, naudą ji teikia ir patiems gyventojams, kuriems pandemija irgi turėjo ekonominių pasekmių.

Džiaugiamės visapusiška iniciatyvos verte. Kartu su kitais verslais esame dėkingi pirkėjams, kurie lietuvišką produkciją renkasi ir iš solidarumo, taip palaikydami savo mylimus vietinius prekės ženklus“, – teigė alaus daryklą Panevėžyje valdančios „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.

Karantinas šalies verslui buvo didžiulis iššūkis. Pasak M. Kirstuko, tik prasidėjus pandemijai, teko perorganizuoti įmonės veiklos procesus.

„Biurų darbuotojai kėlėsi į namus, kitiems, kurie neturi galimybės dirbti iš namų, turėjome užtikrinti kelią viruso plitimui užkertančias darbo sąlygas. Dėl karantino ribojimų nustojo veikti mūsų svarbūs verslo partneriai – kavinės ir restoranai, tai, žinoma, turėjo įtakos ir mūsų rezultatams.  Nors jau jaučiame atsigavimo ženklus, tačiau netikrumo dėl ateities dar yra“, – pasakojo jis.

Atpigintos ir kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvaujančios produkcijos pardavimai per pustrečio mėnesio yra šoktelėję dvigubai, kai kurių – netgi trigubai. „Lietuviškus gėrimus ir anksčiau mėgę gyventojai iniciatyvos metu juos tikrai renkasi dar aktyviau. Tokie rezultatai tikrai džiugina ir rodo tikrą iniciatyvos „Išvien dėl Lietuvos“ vertę“, – pabrėžė M. Kirstukas, Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius

Partnerių gretose – pasvaliečiai, rokiškėnai ir biržiečiai

Aktyviai į kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“ yra įsitraukę ir Panevėžio apskrityje veikiantys gamintojai.

Pasvaliečių šeimos įkurto „Ustukių malūno“ pardavimų vadovas Kipras Uždavinys sako, kad ši iniciatyva padeda spręsti karantino pandemijos metu iškilusius iššūkius. 

„Išlaikyti ir skatinti lietuviškos produkcijos paklausą yra svarbu, kad galėtume išlaikyti kuo daugiau darbo vietų, kad gyventojai turėtų pajamas ir taip kiek įmanoma palaikytume ekonomiką. Vartodami lietuviškus produktus mes paliekame pinigus cirkuliuoti Lietuvoje, jie neiškeliauja užsienio kompanijoms, todėl galime tikėtis lengvesnio atsigavimo ateityje“, – sako jis.

Viena didžiausių Lietuvoje pieno perdirbimo bendrovių „Rokiškio sūris“ bei „Rokiškio mėsinė“ kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvauja nuo pat jos pradžios.

„Šiuo metu yra tas laikas, kada vieningai su kitais Lietuvos gamintojais ir gyventojais galime prisidėti ir įveikti koronaviruso pandemijos sukeltus ekonominius rūpesčius. Suprantame, kad daugeliui gyventojų COVID-19 sukėlė finansinių sunkumų, tad sumažindami produktų kainas, prisidedame prie mūsų lojalių klientų finansinio atsigavimo“, – pabrėžė „Rokiškio mėsinės“ generalinis direktorius Justinas Kanopa.

Iš Biržų krašto kampanijoje dalyvauja „Rinkuškių“ alaus darykla ir mėsos perdirbimo įmonė „Agaras“.

Taip pat kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvauja Panevėžyje veikianti įmonė „AR Maistas“, gaminanti „Skanėsis“ konditerinius gaminius bei bendrovės  „Alvo prekyba“ ir „Geld Baltic“, kurios tiekia įvairią bakalėjos ir kitą produkciją.

Iš viso prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotoje lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ šiuo metu dalyvauja 80 didžiųjų ir mažesnių Lietuvos gamintojų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: