Papasakojo, kas yra konversijų optimizavimo specialistai, kurių ateityje reikės beveik kiekvienam verslui

Konversijų optimizavimo (CRO) specialistai kol kas daugeliui dar skamba kaip burtažodis, kurį reikia padėti iššifruoti. Internete veiklą vykdančios įmonės konversijų optimizavimą paprastai aktyviai naudoja tam, kad lengviau pasiektų verslui keliamus uždavinius. Tačiau vidinių specialistų, kurie tuo užsiimtų kasdien, turi reta bendrovė. Be to, jų kol kas neruošia ir aukštosios mokyklos.

Prognozuoja didėjantį poreikį

Nors konversijų optimizavimas dažniausiai siejamas su didesniais pardavimais, kurie dėl atliktų pakeitimų gali augti ir 80 proc., šis procesas įmonėms leidžia siekti skirtingų tikslų. Pavyzdžiui, konversija gali būti sėkmingai atliktas užsakymas, elektroninės knygos parsisiuntimas, užpildyta forma apie vykusį seminarą, registracija į renginį ir panašiai. Pagrindinis tikslas yra priartinti potencialų pirkėją prie jo tapimo klientu.

Sveikatos technologijų įmonės „Kilo Health” konversijų optimizavimo vadovė Jūratė Strolaitė sako, kad situacija rinkoje pamažu keičiasi ir šį procesą į savo darbotvarkę įtraukia vis didesnis spektras įmonių.

„Anksčiau tuo dažniausiai užsiimdavo elektroninės parduotuvės, tačiau ilgainiui konversijų optimizavimo specialistų reikės kiekvienam verslui, kuris yra internete, skaitmeninėje erdvėje. Pastebiu, kad susidomėjimas tuo didėja, įmonės pasitelkia trečiąsias šalis, kurios padeda įvertinti jų internetinių puslapių optimizavimo procesą. Tačiau jei norėsite tokius specialistus turėti savo komandoje, teks gerokai pavargti, nes rinkoje jų beveik nėra“, – pasakoja J. Strolaitė.

Ji pati universitete studijavo inžineriją, o konversijų optimizavimo žinias kaupė pamažu, mokydamasi specialiuose kursuose ir semdamasi patirties ankstesniuose darbuose, kurie buvo susiję su reklama ir skaitmenine rinkodara.

J.Strolaitės teigimu, norėdami suprasti, kodėl tam tikri procesai nevyksta taip, kaip planuota, CRO specialistai analizuoja internetinių puslapių lankytojų elgseną. „Stebime žmonių srautą, kuris ateina į mūsų tiriamą puslapį, darome kiekybines ir kokybines analizes, išsikeliame įžvalgas ir konkrečias hipotezes, pagal jas formuojame testų idėjas, kurios padėtų pasiekti mūsų išsikeltą tikslą“, – pasakoja J. Strolaitė.

Po to CRO specialistai bendrauja su kitais įmonės darbuotojais, kad įgyvendintų savo idėjas, galėtų sukurti testus ir patikrinti išsikeltas hipotezes bei palygintų rezultatus su ankstesne situacija. Specialistams paprastai tenka glaudžiai bendradarbiauti su kolegomis iš rinkodaros skyriaus, tekstų kūrėjais, UX dizaineriais, programuotojais ar net produkto bei įmonės vadovais.

Inicijuoja specialistų ruošimą

Augančią konversijų optimizavimo specialistų paklausą stebi ir „Kilo Akademijos” vadovė Paula Žilinskaitė. „Bene pirmieji Lietuvoje pradedame šiemet patys ruošti CRO specialistus. Įmonėje turime sukaupę daug patirties, kuria galime pasidalinti su norinčiais mokytis šios specialybės. Pasibaigus mokymams, geriausiais pasirodžiusiesiems pasiūlysime darbą“, – sako P. Žilinskaitė.

Būtent todėl, anot jos, itin svarbu, kad kandidatai, norintys gilinti CRO žinias, būtų motyvuoti ir ambicingi. Į pirmuosius „Kilo akademijos” CRO mokymus įmonė ketina priimti 12 kandidatų. Jų mokslai atrinktiems dalyviams nieko nekainuos ir truks keletą mėnesių.

P.Žilinskaitė neabejoja, kad ilgainiui šios profesijos ims mokyti ir aukštosios mokyklos ar kitos privačios akademijos, tačiau specialistų verslui reikia būtent dabar, todėl iniciatyvos imasi patys.

IT žinios – privalumas, bet nėra būtinos 

Pasak J. Strolaitės, konversijų optimizavimo specialisto žinios apima verslo, rinkodaros bei psichologinius aspektus ir reikalauja itin gerų analizės įgūdžių.

„Kūrybos, bendravimo mano darbe taip pat yra daug. Vis dėlto, kurdami testus niekada nesikliaujame nuojauta, o remiamės duomenimis, todėl pirmiausia akcentuočiau analitinį mąstymą. Informacinių technologijų žinių turėti nebūtina, tačiau jei žmogus išmanytų programavimą ir turėtų tam tikrų techninių įgūdžių, be abejonės, būtų didžiulis privalumas“, – pabrėžia J. Strolaitė.

Tuo metu P. Žilinskaitė pastebi, kad ši specialybė gali būti tinkama ir tiems žmonėms, kurie bando persikvalifikuoti į IT sritį.

„Turėdami nemenką žinių bagažą, jie jį galėtų panaudoti dirbdami su puslapių optimizacija. Matau, kad dalis žmonių nori dirbti startuoliuose, IT kompanijose, drąsiai keičia sritį, eina į kursus, mokosi, o iš karto nepasisekus įsidarbinti, jie pajunta nusivylimą ir grįžta atgal į savo ankstesnius darbus. Manau, kad ši profesija galėtų būti puikus karjeros IT srityje startas“, – sako P. Žilinskaitė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: