Parengtas darnaus judumo planas

Panevėžio miesto savivaldybė kviečia miesto visuomenę susipažinti su parengtu darnaus judumo planu (DJP) ir iki vasario 28 d. teikti pasiūlymus.

„DJP reikalingas tam, kad mieste galėtų atsirasti darnaus judumo variantų, gerėtų susisiekimas įvairiomis priemonėmis (ypač viešuoju, bevarikliu transportu ar pėsčiomis), gyvenimo kokybė mieste ir jo prieigose. Be to, jį turėdamas miestas galės tikėtis ES investicijų numatytiems sprendiniams įgyvendinti“, – teigia Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža.

Rengiant DJP buvo atlikta miesto transporto ir žmonių keliavimo įpročių analizė, numatytos tendencijos, pateiktos rekomendacijos, kaip skatinti viešojo transporto sistemos plėtrą, keliavimą aplinkos neteršiančiomis priemonėmis, tobulinti eismo saugumą ir organizavimą, logistikos efektyvumą, alternatyvių degalų ir švaraus transporto naudojimą, specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtrauktį, intelektinių transporto sistemų diegimą. Galiausiai apibrėžti judumo variantai (iki 2030 m.), sudarytas veiksmų iki 2020 m. planas ir apskaičiuotos preliminarios jam įgyvendinti reikalingos lėšos.

DJP rengėjų pasiūlyta darnaus judumo vizija 2030 metams – „Panevėžys – gyvybingas regiono centras, kuriame lengva ir patogu judėti visiems“. Jos galėjo būti siekiama 3 keliais. Pirmasis – „Gyvybingas centras“: daugiausia priemonių skirti centro pasiekiamumui ir patrauklumui didinti, t. y. viešojo transporto maršrutai bei dviračių takai jungia centrą su kitomis miesto dalimis, centre plečiamos pėsčiųjų zonos, stotis vystoma kaip svarbus transporto kaitos mazgas. Antrasis – „Viešojo transporto žiedas“: daugiausia priemonių skirti viešojo transporto plėtrai, kurti pagrindinį viešojo transporto žiedą, kuris aptarnautų didžiąją miesto dalį. Likę viešojo transporto maršrutai ir dviračių takai jungtų kitas miesto dalis su žiediniu maršrutu. Trečiasis – „Lokalūs centrai ir pagrindinės gatvės“: svarbiausios priemonės skiriamos gerinti judėjimo sąlygas pagrindinėse gatvėse bei lokaliuose centruose, daug dėmesio – pėsčiųjų ir dviračių eismui. Apskaičiuota, kad pastarasis yra brangiausias, tačiau optimalus ekonominiu-socialiniu požiūriu. Šiuo variantu darnaus judumo pokyčiai paliečia daugiau miestiečių ir pakeičia svarbias miesto dalis. Jį geriausiai įvertino ir visuomenės atstovai.

Einant šiuo keliu numatyta įrengti ar atnaujinti 60 km pėsčiųjų, dviračių takų, pagrindinių gatvių atkarpų. Ten, kur kelio plotis pakankamas, bus atskiriamos dviračių juostos.

Centro, Statybininkų, Kniaudiškių, Žemaičių mikrorajonuose siūloma rengti dviračių saugyklas, nutiesti ar atnaujinti 24 km dviračių, 30 km pėsčiųjų takų, riboti automobilių eismą Elektros ir Kranto gatvėse.

Numatyta diegti e.bilieto, dalijimosi dviračiais sistemas, rengti dviračių patikros ir remonto stoteles, tvarkyti viešąsias ir žaliąsias erdves, kurti ir žymėti dviračių maršrutus, pastatyti daugiau vaizdo kamerų, atnaujinti gatvių apšvietimą, rengti saugumo priemones prie sankryžų ties perėjomis, jas pritaikant regos negalios žmonėms. Įsigyti ekologiškų autobusų, atnaujinti autobusų stoteles, čia įrengti švieslentes, optimizuoti viešojo transporto maršrutus, sutvarkyti autobusų stoties teritoriją, įrengti stacionarių greičio matuoklių, diegti dalijimosi automobiliais sitemą ir kt. DJP skelbiamas www.panevezys.lt. Iki vasario 28 d. kviečiame teikti pasiūlymus projekto vadovei Ievai Skiotienei tel. 501 231, el. p. ieva.skiotiene@panevezys.lt, pavaduotojai Nijolei Janėnienei tel. 504 460, el. p. nijole.janeniene@panevezys.lt.

Vėliau DJP bus teikiamas derinti Susisiekimo ministerijai, tvirtinti Savivaldybės tarybai.

DJP parengė UAB „Civitta“, MB „PUPA – strateginė urbanistika“, VGTU teritorijų planavimo mokslo institutas.

 

 

Komunikacijos skyrius

 


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: