Birštono TIC nuotr.

Paskelbtas apdovanojimų „Turizmo sėkmingiausieji 2019“ nominantų sąrašas

Prasidėjo balsavimas internetu renkant šių metų Turizmo sėkmingiausiuosius. Septyniose nominacijose varžosi 21-as Lietuvos turizmo asociacijų ir ekspertų atrinktas nominantas. Tarp jų – gamtos fotografas Marius Čepulis, iniciatyva „Neakivaizdinis Vilnius“, lapkritį pasibaigęs projektas „100 Lietuvų“ ir kiti, savo darbais ir idėjomis prisidėję prie Lietuvos turizmo plėtros. Šių metų apdovanojimai pasižymi ir viena naujove – bus įteikta vietinių turistų simpatijos vėtrungė, kurios nusipelnys daugiausiai balsų surinkęs turizmo objektas.

Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ kviečia visus atiduoti savo balsą svetainėje http://turizmo-sekmingiausieji.lt/ iki 2020 m. sausio 15 d. Apdovanojimų ceremonija vyks 2020 m. sausio 24 d., tarptautinės turizmo parodos „ADVENTUR 2020“ metu.

„2019 metai Lietuvos turizmui buvo itin įdomūs, ir už tai esame dėkingi žmonėms, kurie atrado būdų pristatyti šalį naujais, lygi šiol nematytais kampais. Vieni padėjo mums atrasti miegamuosius miestų rajonus, kiti – Šaltojo karo paveldą, treti – pasakojo apie savo matomą Lietuvą nuotraukomis, tekstais ir menu. Šie metai yra pirmi, kai „Turizmo sėkmingiausiuosius“ teiks „Keliauk Lietuvoje“. Galvodami kategorijas, siekėme atskirai pažymėti garsinančius mūsų Lietuvą už jos ribų bei tuos, kurie skatina lietuvius atrasti savo šalį“, – sako „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas.

Šių metų nominacijų sąrašas:

1.      Sėkmingiausias 2019 metų turizmo ambasadorius, garsinant Lietuvą už jos ribų

1. Menininkės Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė

Vieno prestižiškiausių šiuolaikinio meno renginių – Venecijos meno bienalės – pagrindinį apdovanojimą „Auksinis liūtas“ Lietuvos menininkių opera-performansas apie klimato kaitą „Saulė ir jūra (Marina)“ pelnė ir už „netikėtą požiūrį į šalies pristatymą“: „Nuostabu, kad mažos šalies perduodama žinia yra suprantama ir aktuali tokiai plačiai auditorijai“. Lietuvos modernios kultūros pozicijas pasaulio žemėlapyje pripažino ir „The New York Times“, o „The Guardian“ „Saulei ir jūrai“ skyrė 2 vietą Metų meno kūrinių dvidešimtuke.

2. Keliautojas Jokūbas Laukaitis

Žinomas keliautojas socialiniuose tinkluose toliau skleidžia meilės Lietuvai virusą. Jo sukurtas Lietuvos sostinę užsieniečiams pristatantis vaizdo klipas „What is Vilnius? My City You Know Nothing About“ surinko daugiau nei 200 tūkst. peržiūrų. „Anksčiau negalvojau, kad tai smagus miestas. Maniau, kad yra geresnių. Bet dabar, kai nuolat keliauju ir galiu Vilnių palyginti su daugybe kitų miestų, galiu pasakyti, kad Vilnius yra absoliučiai nerealus“, – neslepia J. Laukaitis.

3. Belgijos žurnalistas ir rašytojas Kurtas Van Eeghemas

Prieš dvejus metus žinomas Belgijos televizijos ir radijo laidų vedėjas, keliolikos knygų autorius Kurtas Van Eeghemas atvyko į Lietuvą rašyti knygos apie Baltijos šalis, bet taip įsimylėjo Vilnių, šalies istoriją, grožį bei žmones, kad knygą skyrė tik Lietuvai. „Tai – užsieniečio pasivaikščiojimas po Lietuvą. Ji nėra toli, ji egzotiška, daug egzotiškesnė nei Ispanija, Portugalija ar Graikija. Ji skirtinga, bet atvykti ir pamatyti, kas Europos širdis, būtina“, – rašo Belgijos, prioritetinės Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkos, autorius.

2. Sėkmingiausias 2019 metų turizmo ambasadorius Lietuvoje

1. Gidas Albertas Kazlauskas

Savanorių prospektas, Verkiai, Karoliniškės, Antakalnis, Naujamiestis… Profesionalus gidas bei projekto „Gatvės gyvos“ įkūrėjas Albertas Kazlauskas savo antroje knygoje „Vilniaus gatvės gyvos. Atgal į periferiją“ vėl tarsi apnuogino Vilnių, tyrinėdamas ne vien geografinius, bet ir psichologinius sostinės pakraščius. A. Kazlauskas, kviesdamas į populiariomis tapusias ekskursijas netradiciniais maršrutais pėsčiomis ar troleibusais, daugelį išmokė „mesti kelią dėl takelio“ ir pasijusti turistais savame mieste.

2. Gamtos fotografas Marius Čepulis

Sapnuojantys šikšnosparniai, pusryčiaujantys ereliai ir lietuviškos gamtos fiksavimas tiek dieną, tiek naktį. Toks turinys „Facebook“ paskyroje „Čepulio fotoklajonės“ pritraukė jau daugiau nei 70 tūkst. sekėjų. O į susitikimus su fotografu, rašytoju, gamtininku Mariumi Čepuliu dažnai netelpa visi norintys išgirsti lietuviško vaizdo ir teksto apie gamtą guru patarimų, kaip stebėti aplinką, fotografuoti augalus ir gyvūnus.

3. Kelionių žurnalistas Orijus Gasanovas

Žurnalistas, televizijos ir radijo laidų vedėjas, keliautojas, populiaraus portalo kelionių ambasadorius, nepaliaujamai skatinantis atrasti pasaulį, niekada nepamiršta ir istorijų apie keliones po Lietuvą. Jomis žurnalistas aktyviai dalijasi tiek informaciniame portale, tiek radijuje, tiek socialiniuose tinkluose, kad populiarintų naujas vietas ir išjudintų net didžiausius namisėdas. „Visuomet visiems įrodinėju, kad kelionėms nereikia daug pinigų, nereikia ilgų atostogų. Kartais pačius nuostabiausius dalykus galima atrasti Lietuvoje“, – įsitikinęs jis.

3. Sėkmingiausias 2019 metų media projektas, skatinantis turizmą po Lietuvą

1. „Happy365” atostogų žurnalas „Pliažo knyga“

Vasara jau nebeįsivaizduojama be „Pliažo knygos“ – tikro kelionių po šalį katalogo su daugiau nei 200 puslapių istorijų, diktuojančių atostogų tendencijas ir nukreipiančių į išskirtiniausius restoranus, viešbučius, kavines, pramogų ir laisvalaikio vietas, turizmo objektus. 2019 m. vasarą komanda pristatė jau 3 „Pliažo knygos“ numerį beveik 10 tūkst. tiražu.

2. LRT televizijos laidos „Labas rytas, Lietuva“ vasaros kelionės po Lietuvos dvarus

Iš lovos – tiesiai į dvarą. Vasaros rytus laidos „Labas rytas, Lietuva“ žiūrovai galėjo pradėti nuo kelionės po garsiausius Lietuvos dvarus. Nuostabūs parkai, botanikos sodai, ekologiški ūkiai, bitynai, privačios rezidencijos – naująją atgimstančių Lietuvos dvarų realybę žiūrovams pristatė ir keliauti po šalį ragino vedėjas Ignas Krupavičius.

3. Portalo 15min.lt projektas „100 Lietuvų“

Prireikė ketverių metų, kad būtų atrasta 100 Lietuvų, t.y. apkeliauta ir portalo 15min.lt skaitytojams papasakota apie šimtą Lietuvos miestelių, kaimų ir vienkiemių. Multimedijos projekto kūrėjai Mindaugas Nastaravičius ir Irmantas Gelūnas subūrė 20 tūkst. skaitytojų bendruomenę. Viso jie nuvažiavo beveik 30 tūkst. km, pakalbino ir nufilmavo 336 žmones, aplankė 65 kaimus, 16 miestelių ir 19 vienkiemių. „Visur radome vieną, tą pačią Lietuvą. Stengėmės apie ją pasakoti žmogiškai, pernelyg nedramatizuodami, gal kiek melancholiškai, bet dažniau vis tiek su šypsena“, – prisipažįsta projekto „100 Lietuvų“ autoriai.

4. Sėkmingiausia 2019 metų turizmo iniciatyva/projektas, garsinant Lietuvą už jos ribų

1. Baltic Locations

Lietuva ir jos lokacijos verti atskiro „Emmy“ apdovanojimo“, – šį frazė nuskambėjo po 2019 m. prestižinių apdovanojimų. Kino kompanijos „Baltic Locations“ dėka Fabijoniškės tapo tikru kino miesteliu, o po HBO serialo „Černobylis“ sėkmės kino turizmas Lietuvoje įgavo pagreitį. Turizmo verslas ėmė siūlyti teminius turus po serialo filmavimo vietas ar net sovietmečio apgyvendinimo paslaugas. Ekskursijų skaičius Ignalinos atominėje elektrinėje buvo padvigubintas, kad apsilankyti šiame unikaliame objekte galėtų kuo daugiau norinčių.

2. MO muziejus

Modernaus ir šiuolaikinio meno sala Vilniaus senamiestyje tapo traukos objektu ne tik lietuviams, bet ir užsieniečiams. Architekto Danielio Libeskindo suprojektuotą MO muziejų Europos muziejų forumas (EMF) 2019 m. nominavo prestižiniam Europos metų muziejaus apdovanojimui, o Italijos naujienų agentūra MO muziejų įtraukė tarp 10 šiuolaikinio meno muziejų pasaulyje, kuriuos verta aplankyti.

3. UAB „Senamiesčio gidas“

Šis kelionių organizatorius aktyviai siekia, kad Lietuva būtų matoma pasaulio turizmo žemėlapyje bei svetinga tiems, kurie ją pasirenka savo atostogoms.

2019 m. „Senamiesčio gidas“ sėkmingai suorganizavo Lietuvos turizmo regionų dalyvavimą ir turizmo verslo pristatymus septyniose tarptautinėse turizmo parodose Suomijoje, Estijoje, Latvijoje, Lenkijoje ir Baltarusijoje. Be to, būtent „Senamiesčio gidas“ suteikia turistams galimybę apžiūrėti sostinę ar uostamiestį „Hop On Hop Off“ autobusais (2019 m. į gatves išriedėjo ir naujas atviras dviaukštis autobusas), ar dalyvauti kasdien vykstančiose ekskursijose į Kryžių kalną ar Trakus.

5. Sėkmingiausia 2019 metų turizmo iniciatyva/projektas Lietuvoje

1. Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva „Neakivaizdinis Vilnius“

Vilnius – tai ne tik Gedimino pilis ir senamiestis, jis yra kur kas „didesnis“. Nauja vietinio turizmo platforma „Neakivaizdinis Vilnius“ pakvietė žmones iš visos Lietuvos prisijungti prie Vilniaus miesto studijų. Pažiūrėti į sostinę „pro rakto skylutę“ 2019 m. panoro beveik 3 tūkst. žmonių, buvo suorganizuota daugiau nei 100 ekskursijų, sukurti 29 maršrutai, išleisti keturi žurnalo „Neakivaizdinis Vilnius“ numeriai.

2. FeelZcity

Naujoje platformoje galima rasti reguliarius turus ir įvairias patirtis Vilniaus svečiams: nuo rytinio miesto turo su kavos puodeliu iki tradicinės virtuvės patiekalų degustacijų, turo paspirtukais, dviračiais ar gintaro amuleto gamybos dirbtuvių. Įdomios veiklos padeda patirti ir pamatyti Vilnių kitaip.

3. Tarptautinė Baltijos regiono konferencijų turizmo paroda – kontaktų mugė „Convene”

Tarptautinė dviejų dienų verslo turizmo paroda–kontaktų mugė „Convene“, skirta Baltijos jūros šalių verslo turizmo atstovams, yra didžiausias konferencijų turizmo renginys visame regione.  Kiekvienais metais „Convene“ paslaugas ir produktus pristato apie 100 paslaugų tiekėjų: viešbučių, konferencijų biurų, konferencijų centrų, netradicinių renginių organizavimo vietų, profesionalių renginių organizatorių, įrangos, maitinimo, transporto ir kitų įstaigų. Į renginį atvyksta daugiau kaip 150 tarptautinių korporacijų, asociacijų, renginių agentūrų ir kitų atstovų iš Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Italijos, Belgijos, JAV, Skandinavijos ir kitų šalių.

6. Sėkmingiausias 2019 metų turizmo paslaugų teikėjas

1. UAB „Kelionių laikas“

2019 m. “Kelionių laikas” su įvairiausiais Lietuvos kampeliais supažindino daugiau nei 10 tūkst. vietinių turistų. Šis kelionių organizatorius populiarina Lietuvos regionus ir kelionių maršrutus pritaikė tiek moksleiviams, tiek jaunoms šeimoms su mažais vaikais, tiek senjorams bei pavieniams keliautojams. Be to, „Kelionių laikas“ palaiko „keliauk ir ragauk“ filosofiją – kiekvieno turo metu suteikia keleiviams galimybę padegustuoti tradicinių to krašto valgių.

2. Sanatorija „Gradiali“ Palangoje

Pirmoji sanatorija Palangoje, 2019 m. atidariusi mineralinio vandens biuvetę ir mineralinio vandens gręžinį. Su mineraliniu vandeniu čia atliekamos procedūros, yra modernus mineralinio vandens baseinas. Taip pat šiemet įrengta terasa ir poilsio erdvė su vaizdu į jūrą, skirta poilsiui ir relaksacijai. Sanatorija „Gradiali“ gali didžiuotis ypatingai išaugusiu klientų skaičiumi – jis lyginant su pernai metais padvigubėjo, o turistų iš Vokietijos pagausėjo net 20 kartų.

3. Kaimo turizmo sodyba Vila „Dubgiris“

Žemaitijos krašte Plinkšių ežero pakrantėje įsikūrusi 5 gandrų kategorijai priklausanti kaimo turizmo sodyba teikia apgyvendinimo, renginių organizavimo, vandens pramogų, SPA, restorano paslaugas. Vidutinis metininis kambarių užimtumas per 2019 m. išaugo 14 proc., nakvojusių turistų skaičius išaugo beveik trečdaliu, palyginus su 2018 m.

7. Sėkmingiausia 2019 metų turizmo traukos vietovė (miestas, savivaldybė)

1. Birštonas

Vienas seniausių ir gražiausių Lietuvos balneologinių kurortų, garsėjantis karališkomis šaknimis, nuosekliai kūrė savo sėkmės istoriją: tęsė sveikatos kurorto tradicijas, investavo į inovacijas, tačiau kartu siekė išsaugoti unikalumą, skyrė didelį dėmesį tvariam vystymuisi, kokybiškiems kultūros ir sporto renginiams. „Karščiausia“ naujiena tapo 2019 m. liepos mėn. atidarytas aukščiausias Lietuvoje Birštono apžvalgos bokštas, ženkliai padidinęs vienadienių turistų srautą ir prisidėjęs prie vietinio turizmo skatinimo.

2. Šiluva

Piligrimystės tradicija Šiluvoje, lietuviškoje Fatimoje, gyva jau penkis šimtmečius. Tai – pirmojo Europoje Švč. Mergelės Marijos apsireiškimo vieta, oficialiai pripažinta Vatikano. Tam, kad Šiluvos vardas ir tradicijos suskambėtų visu garsu, o religinis turizmas pasiektų proveržį, pečius surėmė vietos bendruomenė, bažnyčios ir vietos valdžios institucijos. Šio unikalaus bendradarbiavimo rezultatai yra akivaizdūs. Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp Raseinių rajono savivaldybės ir Kauno arkivyskupijos, Raseiniai tapo Ourém (Portugalija), kur yra garsioji Fatima, miestu partneriu. Be to, sukurtas naujasis Šiluvos ženklas „Šiluva. Gyva piligrimystė“ ir pradėta Šiluvos viešinimo kampanija.

3. Kėdainiai

Agurkų ledai, agurkų trapučiai, agurkų džemas, agurkinis midus… Gastronominis Kėdainių, garsėjančių ir kulinariniu Radvilų palikimu bei škotų patiekalais, išskirtinumas prisidėjo prie miesto tapatybės formavimo. Kėdainių  savivaldybė 2019 m. atnaujino kultūros paveldo objektus: Kėdainių krašto muziejuje įrengė interaktyvią ekspoziciją „Kėdainių aukso amžius“, praplėtė edukacijų tradicinių amatų centre Arnetų name pasiūlą, pastatė naująjį tiltą per Nevėžį ir sutvarkė krantinę, įrengė Vytauto parką šeimoms su vaikais kaip aktyvaus laisvalaikio praleidimo oazę, pradėjo kunigaikščių Radvilų kriptos ir sarkofagų Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčioje restauraciją.

8. Vietinių turistų simpatijos vėtrungė „Metų turizmo objektas 2019“

Vieta ar objektas, kuris labiausiai nustebino 2019 m. keliaujant po Lietuvą. Metų Lietuvos turizmo žvaigždė, kurią norisi rekomenduoti visiems draugams bei pažįstamiems ir aplankyti dar ne kartą.

Apie „Keliauk Lietuvoje“

Nacionalinė Lietuvos turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ yra atsakinga už šalies turizmo rinkodarą tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Strateginis „Keliauk Lietuvoje“ tikslas – didinti Lietuvos kaip patrauklios turizmo krypties žinomumą pasaulio turizmo žemėlapyje ir skatinti atvykstamojo bei vietinio turizmo srautus. Agentūra pradėjo savo veiklą 2019 m. sausio mėnesį.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: