Paslėptos išlaidos keliaujant – kiek sumokama už maistą ir nak-vynę keliaujant į Vakarų Europą

Ar Jums yra tekę grįžti iš atostogų ir gailėtis, kad prieš kelionę gerai neapgalvotoje galimų išlaidų? Apkerėti būsimų atostogų jauduliu ir laukimu, pamirštame kritiškai įvertinti išlaidas. Planuojant keliones labai svarbu iš anksto apgalvoti, kur ir kaip norime vykti, kad ženklios dalies ilgai taupytų pinigų netektų išleisti pakeliui iki kelionės tikslo.

Brangiausia – Jūsų laikas

DFDS Komunikacijos vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys pastebi, kad kelionės automobiliu darosi vis populiaresnės – prie to prisideda ir pandemijos situacija: „Atlikome apklausą ir matome, kad žmonės dėl saugumo ir patogumo atostogauti į Vakarų Europą  mielai vyksta  automobiliais – tai geras būdas kontroliuoti kelionės tempą, mažinti kontaktų skaičių, tačiau kad tokia kelionė atskleistų visus savo privalumus, svarbu įvertinti laiko kaštus.“

Tarkime, jei planuojama automobiliu vykti iš Vilniaus į Berlyną, reikėtų įveikti daugiau nei 1000 km. Tokia kelionė be sustojimų užtruktų vidutiniškai 12 val. važiuojant vidutiniškai 88 km/h greičiu – dėl kelių remontų ir automobilių srautų šiltuoju sezonu greičiau važiuoti nereiktų tikėtis. Vairuojant transporto priemonę 12 val., nuovargis  neišvengiamas. Važiuoti pusę paros – iššūkis ir Jūsų kūnams, ir emocinei sveikatai, todėl būtina nusiteikti papildomiems sustojimams, skirtiems pailsėti, pajudėti ir pavalgyti. Visa tai – papildomi laiko kaštai, kuriuos jausite kartu su valanda po valandos didėjančiu nuovargiu.

Atostogų laikas, praleidžiamas kelyje,  švaistomas ir sėdint už vairo, ir keleivio sėdynėje, o, jei keliaujama su mažais vaikais, konfliktinių situacijų galimybė dėl susikaupusio nuovargio dar labiau išauga. „Kai žmones nuo kelionės tikslo skiria para, kurią teks praleisti automobilyje, ekipažo nuotaika gali subjurti“ , – sako V. Klumbys.  

Nesustoti ar apsistoti?

Įveikti atstumą nuo Vilniaus iki Berlyno su automobiliu nėra pigu: keliaujant į vieną pusę ekonomiškai kurą naudojančiu automobiliu vidutiniškai tektų pakloti 93 eurus. Tai reiškia, kad kelionė į priekį ir atgal atsieitų vidutiniškai 186 eurus. Jeigu planuosite kelionės metu aplankyti lankytinus objektus, užsukti apsidairyti po miestą, išlaidos kurui gali dar padidėti.

Norėdami išvengti kelionėse patiriamo nuovargio, keliautojai vidurkelyje sustoja nakvynei viešbutyje ar motelyje. Tai taip pat nėra pigus malonumas:  pakeleivinguose Lenkijos viešbučiuose apsistoti nakčiai kainuoja nuo 30 iki 50 eurų. Kai kuriose viešbučiuose gali tekti papildomai patuštinti piniginę sumokat už mašinos stovėjimą viešbučio arba motelio teritorijoje.

Ilgoje kelionėje išlaidų maistui taip pat sunku išvengti, ypač, jei keliaujama su šeima. Dažnu atveju keliautojai, norėdami sutaupyti, nusprendžia užkandžiauti pakelėje esančių degalinių maistu. Tačiau toks maistas nėra itin pigus ir tuo labiau sveikas. Lenkijos degalinėse maisto kainos, nors ir yra truputi mažesnės, menkai skiriasi nuo Lietuvoje veikiančių degalinių parduodamo greitojo maisto. Už sumuštinį Lenkijoje gali tekti pakloti apie tris eurus, už dešrainį – du, o kavos puodelio kaina gali siekti apie 2,20 euro. Sustoti ir valgyti restoranuose gal ir sveikesnė alternatyva, tačiau vėlgi išlaidos tikrai nebus mažesnės. Palyginimui – plaukiant keltu iš Lietuvos į Vokietiją , internetu užsisakius kompleksinį maitinimą, maistas vaikui kainuos – 9.45 eurus, vienam suaugusiam asmeniui – 18.90 eurų, o vaikams iki trejų metų – nemokamai.

Neplanuoti netikėtumai: ką verta prisiminti?

Norint pasiekti Vakarų Europą reikės keliauti per Lenkiją, kurioje valiuta skiriasi nuo daugumos ES šalių valiutos – euro. Norint apsipirkti kaimyninėje šalyje reikės naudotis valiutų keitimo paslaugomis, kurios gali neplanuotai padidinti kelionės išlaidas. Būtina paminėt ir išliekančią automobilio sugedimo riziką, nuo kurios nesame apsaugoti. Sugedus transporto priemonei autostradoje, ją privaloma  patraukti, o nutempimo išlaidos didžiulės: 30 km nutempimas kainuoja 270 eurų. Be to, teks nuspręsti, kaip tęsti kelionę ir ar iš viso ją bus įmanoma tęsti.

Verta atkreipti dėmesį, jog  tranzitu keliaujant automobiliu gali tekti susimokėti ir už kelius. Vakarų Europoje mokami keliai pasitaiko itin dažnai, su jais galime susidurti  jau Lenkijoje. Kokią sumą gali tekti pakloti priklauso ir nuo mašinos dydžio, svorio, kiek dienų planuojama važinėtis šalies keliuose. Lenkijoje kelių mokesčiai svyruoja nuo 0.77 euro centų iki 6.55 eurų. Taigi, nusprendus kelionės tikslą pasiekti greičiau arba prieš išvykstant nepasidomėjus, ar kelyje nėra atliekami kelių remonto darbai, gali tekti važiuoti būtent mokamais maršrutais, kurie padidins Jūsų kelionės išlaidas.

Kelionės keltu padeda sutaupyti ir pailsėti

Vaidas Klumbys pastebi, kad paskaičiavę visas išlaidas ir įvertinę kelionės saugumą bei patogumą,  vis daugiau žmonių renkasi keliones keltu: „Norint išnaudoti kiekvieną atostogų minutę prasmingai, keltai tikrai yra gera alternatyva. Žmonės, pasirinkę keliauti mūsų keltais, džiaugiasi išvengę nebūtinų išlaidų, mėgaujasi poilsiu laive, grožisi jūros vaizdais nuo denio, kvėpuoja grynu oru“.

Keltų kompanija, atsižvelgdama į rinkoje tvyrančią nežinią, taiko lanksčią bilietų keitimo politiką ir, pasikeitus kelionės planams, leidžia vieną kartą be papildomo mokesčio pakeisti kelionės datą. „Kelionės keltu – puiki kelionės automobiliu dalis ir pramoga norintiems pailsėti nuo rūpesčių, įtampos, streso. Tai gali būti puiki pramoga šeimoms su vaikais ar romantikams, kurie nori grožėtis jūros peizažu, stebėti besileidžiančią saulę ir gurkšnoti kokteilį“, – sako Vaidas Klumbys.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: