Pažinkite savo darbuotojus: kas slepiasi po X, Y ir Z kartomis

Personalo specialistai per karantiną dažnai išgirsta prašymą „sucementuoti komandą“, sutvirtinti prie skirtingų ekranų dirbančių žmonių motyvaciją, tarpusavio bendravimą, darbo etiką. Tiems, kurie mėgsta kalbėti apie „tvirtą kaip kumštis komandą“, reikia pasakyti, kad pats laikas komandoje pamatyti ne kumštį, o atskirus pirštus.

Jūsų darbuotojai nėra ir negali būti vienodi – jie skiriasi savo poreikiais, gebėjimu priimti grįžtamąjį ryšį ir požiūriu į darbdavį. Tam, kad juos sujungtumėte į vieną, sklandžiai veikiantį kolektyvą, pirmiausiai turite suprasti ir pažinti jų skirtumus. Vienas iš tinkamų būdų žiūrėti į kolektyvą, yra taikant kartų (generacijų) prizmę. 

Atpažinkite X, Y ir Z kartas savo kolektyve

Ar susimąstėte, kas yra Jūsų darbuotojai? Kaip ir kada formavosi jų vertybės? Kaip tai atsispindi jų darbo įpročiuose? Aišku viena – didelę įtaką darbo procesui daro darbuotojo karta. Šiuo metu darbo rinkoje galima rasti keturių kartų atstovus:

  • Karta, gimusi 1946-1964 metais. Šiuo metu jiems yra nuo 57 iki 75 metų  – aktyvi dalis darbo rinkoje nėra didelė.
  • Karta X – žmonės, gimę 1965 -1980 metais. Ilgą laiką jie sudarė darbo rinkos branduolį, tačiau priklausomai nuo sektoriaus jų pozicijas jau perima Y kartos atstovai.
  • Karta Y arba Tūkstantmečio karta – žmonės, gimę 1981-1996 metais ir sudarantys didžiąją dalį darbo rinkos dalyvių.
  • Karta Z – naujausia karta, gimusi 1997-2015 metais ir tik pradėjusi įsilieti į darbo rinką.

Šios kartos skirtingomis proporcijomis ir sudaro Jūsų kolektyvą. Atlikite paprastą analizę ir pamatykite, kuri karta Jūsų kolektyve dominuoja: pavyzdžiui, daugiau nei pusė „Baltic Amadeus“ darbuotojų priklauso Y kartai, tačiau pastaruoju metu ypatingai jaučiamas  Z kartos segmento augimas.

Supraskite, kokio bendravimo iš Jūsų tikisi darbuotojai

Informacinių technologijų įmonėje „Baltic Amadeus“ jau beveik metus dirbančioje per atstumą,  skiriamas didelis dėmesys siekiant efektyviai bendrauti su kolektyvu. Atliktoje apklausoje, kurioje dalyvavo daugiau nei 200 įmonės darbuotojų, buvo siekiama išsiaiškinti, koks būdas yra patogiausias bendrauti tarpusavyje ir gauti grįžtamąjį ryšį. Apklausa atskleidė keletą įdomių aspektų:

  • daugiausiai grįžtamojo ryšio ir dėmesio reikia Z kartai. Svarbus yra grįžtamojo ryšio dažnumas:  Z kartos atstovai impulsyvesni, greitai atliekantys užduotis ar pradedantys naujus projektus, jie orientuoti į greitą rezultatą, todėl jiems svarbu grįžtamąjį ryšį suteikti periodiškai, akcentuojant tobulėjimo ir augimo aspektus, aiškiai nurodant ką darbuotojas daro gerai, o ką turi tobulinti. Kuo konkretesnės pastabos, tuo greičiau šios kartos atstovai tobulėja. Ir visai nesvarbu, iš ko ateina pastaba ar pagyrimas – šios kartos atstovai vienodai vertina ir vadovų, ir kolegų įžvalgas.
  • Y kartos atstovai darbo rinkoje dirba jau ne vienerius metus ir yra sukaupę patirties ir ekspertinių žinių, todėl  ir grįžtamąjį ryšį jie supranta ir vertina kitaip. Jiems grįžtamojo ryšio reikia mažiau, bet konstruktyvaus. Pastebime, kad šios kartos atstovams svarbus teigiamas jų įvertinimas ir, lyginant su Z karta, jiems sunkiau priimti neigiamas pastabas. Šiai kartai svarbu ir tai, iš ko ateina žinutė, nes jos svarbą parodo ir pastabas teikiančio autoritetas ir kompetencija.
  • Visiems be išimties darbuotojams svarbu nuolatinis tobulėjimas. Tačiau vis tik sudėtingiausiai prie pokyčių prisitaiko X karta. Dažnai jiems reikia įrodyti, kad pokytis reikalingas ir nuo jo bus tik geriau. Tačiau būtent ši karta yra labiausiai linkusi į kompromisus ir bendradarbiavimą su kitomis komandomis, investuoja savo laiką į kitų kolegų pažinimą. Būtent X kartos žmonės kuria komandos dvasią – tik reikia juos įgalinti.

Veiksmingos taktikos sklandžiam kasdieniniam darbui

Efektyvaus grįžtamojo ryšio klausimai yra svarbūs bet kurioje įmonėje ir jie turi būti užduodami nuolatos. Norėdami sėkmingai išnaudoti kartų dinamiką ir rasti tinkamiausią prieigą prie savo darbuotojų, pirmiausiai identifikuokite teisingus bendravimo ir grįžtamojo ryšio teikimo būdus:

  • Pasirinkite tinkamus kanalus bendraujant su tam tikros kartos atstovu: Atsakykite į žinutę tuo pačiu kanalu, kuriuo ji buvo gauta.
  • Sukurkite komandos bendravimo sutartį: Komunikacijos susitarimo tikslas – sukurti oficialias gaires, kurios išryškintų taisykles, kaip komanda turi bendrauti tarpusavyje – tai ypač aktualu šiandienos aukštųjų technologijų ir skaitmeninėje darbo aplinkoje. Toks susitarimas padeda nustatyti lūkesčius, ribas, kad apsaugotų lemiamą darbą ir supaprastintų bendravimą.
  • Suderinkite tinkamą kanalą su norimos perteikti žinutės turiniu:
  • Telefoninis skambutis skirtas išsamiems, ilgiems, sunkiems ar emocingiems pokalbiams.
  • Elektroninis paštas skirtas svarbiai, informatyviai ir (arba) mokomajai informacijai.
  • Pokalbių programos skirtos greitai komunikacijai, bendriems pranešimams, naujienoms, neformaliems pranešimams, komandos bendravimui.
  • Vaizdo skambučiai („Zoom“, „Teams“ ir kt.) skirtai ilgiems, daug atsiliepimų teikiantiems pokalbiams, bendriems oficialiems susitikimams.

Pažindami savo darbuotojus galėsite pritaikyti pačią efektyviausią informacijos perdavimo formą, teisingai formuluoti grįžtamąjį ryšį ir atrakinti komandos potencialą. Dabar, kai pažįstate visus rankos pirštus, galite juos sugniaužti į kumštį arba išnaudoti pirštus inovatyvių skaitmeninių sprendimų kūrimui.

„Baltic Amadeus“ – unikalius IT sprendimus kurianti ir skaitmenizacijos klausimais konsultuojanti bendrovė, kurioje dirba daugiau nei 200 kvalifikuotų profesionalų. Šiaurės Europos finansų, energetikos, telekomunikacijų, logistikos, laivininkystės ir kitų rinkų įmonėms „Baltic Amadeus“ kuria naujausiomis debesijos („Cloud“), dirbtinio intelekto (AI) ir daiktų interneto (IoT) platformų tendencijomis pagrįstus skaitmenizavimo sprendimus, siekdama užtikrinti geriausią patirtį savo klientams, naudotojams ir darbuotojams.   


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: