Peršalimo ligų pikas – priešaky: metas stiprinti imunitetą

Peršalimo ligų pikas – priešaky: metas stiprinti imunitetą

457
0
DALINTIS

Orų permainų atpūstų peršalimo ligų pirmoji banga Lietuvoje praūžė gruodžio viduryje, sergamumas peršalimo ligomis, nemažoje dalyje šalies regionų, pamažu auga ir pirmosiomis sausio savaitėmis. Pasikeitus orams lietuviai puolė rūpintis savo sveikata – sausį laukiama antro, gerokai rimtesnio susirgimų protrūkio, o jam ruoštis vertėtų jau dabar.

Sergamumas gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (ŪVKTI) šį sezoną Lietuvoje labiausiai buvo išaugęs gruodžio antrą ir trečią savaitėmis, pamažu toliau auga ir pirmosiomis sausio savaitėmis. Tai atspindėjo ne tik šalies medicinos įstaigų statistika, bet ir išaugusi sveikatos gerinimui skirtų prekių paklausa „Maximos“ parduotuvėse. Per pirmas dvi sausio savaites ketvirtadaliu daugiau nei tuo pat metu gruodį nupirkta natūralių sveikatos stiprinimo priemonių – imbiero, česnako, medaus, citrinos ir žolelių arbatos.

„Užklupus peršalimo ligoms, lietuviai nuo jų ginasi tradicinėmis priemonėmis. Tai – įvairios žolelių arbatos, medus, imbierų šaknys. Šių prekių paklausa mūsų tinklo parduotuvėse, lyginant su rudens mėnesiais, išaugo dvigubai, jų pardavimus kasdien skaičiavome tonomis. Visa tai davė rezultatų: tarpušvenčiu sergamumas virusinėmis ligomis sumažėjo, šių prekių paklausa grįžo į ankstesnį lygį, tačiau šiuo metu, kiek atšalus orams, ir vėl auga“, – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Ji priduria, kad imunitetą lietuviams derėtų stiprinti ir toliau, kadangi ankstesniais metais gripas ir ŪVKTI piką Lietuvoje pasiekė sausio trečią-ketvirtą savaitėmis. Maždaug tuo metu šalį pasiekė rimtesni šalčiai, o virusinėms ir peršalimo ligoms orų permainos – klestėjimo metas, mat žmogaus organizmas nespėja prisitaikyti prie naujų sąlygų, jo imuninė sistema nusilpsta.

C – tai ne tik citrina

„Maximos“ duomenys rodo, kad imbiero paklausa kiekvienais metais rudenį išauga maždaug dvigubai, o žiemą – net tris kartus. Funkcinės žolelių arbatos taip pat aktualesnės šaltuoju metų laikotarpiu, o prasidėjus ligų protrūkiui jų paklausa išauga net iki kelių kartų. Česnakai ir citrinos – populiarios prekės pirkinių krepšeliuose ištisus metus, tačiau jų imama pirkti dar daugiau pratrūkus virusinėms ir peršalimo ligoms. Medus – ne tokia populiari prekė kaip česnakai ar citrinos, tačiau taip pat yra aktuali ir perkama ištisus metus.

Vienas svarbiausių peršalimo ligų priešnuodžių – vitaminas C, kurio gausu įvairiuose citrusiniuose vaisiuose. Šio vitamino sinonimu daugelis laiko citrinas, kurių paklausa „Maximose“ ūgteli kaskart padidėjus sergamumui peršalimo ligomis.

Tačiau yra ir daugiau vaisių bei daržovių, kurie turi ne ką mažiau vitamino C nei citrinos ir neverčia raukytis valgant juos, beje – puikiai dera salotose. Tai – paprikos, braškės, kiviai, įvairūs kopūstai (Pekino, Briuselio, žiediniai), ananasai, mangai.

Natūraliais antibiotikais vadinami česnakai naudingi ne tik siekiant apsisaugoti nuo ligų, bet ir pajutus pirmuosius negalavimų simptomus. Ši prieskoninė daržovė turi daug antioksidantų, vitaminų B6 ir C, mangano.

Laurai sveikai mitybai

Pernai lietuviai ėmė labiau rūpintis savo sveikata – pradėjo valgyti rekordiškai daug daržovių, vaisių ir uogų. „Maxima“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos gyventojai suvalgė daugiausiai daržovių, vaisių bei uogų per pastaruosius kelerius metus.

„Stipraus imuniteto pagrindas – sveika mityba. Todėl tokia tendencija nuteikia išties optimistiškai: gruodį „Maximos“ pirkėjai nupirko penktadaliu daugiau šviežių vaisių ir daržovių nei tuo pačiu metu 2016-aisiais. Tendencija tęsiasi ir pirmosiomis sausio savaitėmis. Visi šie produktai – vitaminų ir kitų naudingųjų medžiagų šaltiniai. Tai yra ir įvertinimas mums, nes visuomet siekiame užtikrinti, kad pirkėjai „Maximoje“ rastų tai, ką labiausiai mėgsta, ar tai būtų obuoliai, mandarinai, kopūstai, brokoliai ar egzotiniai vaisiai“, – teigia Vilma Drulienė.

Atsiginti ligų ir sustiprinti imunitetą taip pat padeda žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys ir vitaminas D, pilno grūdo gaminiai, gausus vandens vartojimas, pasivaikščiojimai gryname ore, kokybiškas miegas.

NĖRA KOMENTARŲ

PARAŠYTI KOMENTARĄ

Komentarų sistema leidžia skaitytojams išsakyti savo nuomonę, pasidalinti įdėjomis, pateikti papildomos informacijos ar pasiginčyti su oponentais. Redakcija pasilieka teisę pašalinti skaitytojų vulgarius, skatinančius smurtą, įžeidžiančius, skatinančius tautinę, rasinę, religinę ar kitokią neapykantą ir grasinančius komentarus.