Pėsčiųjų viaduko perdanga magistralėje Vilnius–Panevėžys praėjusią naktį sėkmingai užkelta ant atramų

Šiandien, 03 val. 50 min. sėkmingai buvo atnaujintas automobilių eismas magistralės A2 Vilnius–Panevėžys atkarpoje, kur nuo 01 val. vyko pėsčiųjų viaduko perdangos ties Žemaitkiemio sankryža magistralės 72,18 kilometre kėlimas ant įrengtų atramų. Perdangos ilgis siekia 58 metrus, o svoris – 77 tonas.

Konkretūs konstrukcijos kėlimo darbai prasidėjo 01 val., visiškai sustabdžius eismą magistralės atkarpoje, kur vyko darbai. Du galingi kranai perdangą, kuri laikinai buvo pastatyta išilgai magistralės, pakėlė į reikiamą aukštį, lėtai pasuko 90 laipsnių kampu. Šis procesas vyko labai sklandžiai, užtruko 40 minučių.

Perdangą pastačius ant nuolatinių atramų, dar dvi valandas vyko jos tvirtinimo prie atramų darbai, buvo demontuojama kranų stabilumą užtikrinusi įranga ir patys kranai patraukti nuo magistralės važiuojamosios dalies. Eismas magistralės atkarpa ties Ukmerge paleistas dešimčia minučių anksčiau nei planuota – 03.50 val.

Rangos darbus vykdžiusi AB „Panevėžio keliai“ už geranoriškumą ir pagalbą dėkoja Ukmergės kelių policijos pareigūnams, kurie ne tik padėjo organizuoti automobilių eismą, nukreipiant jį apylankomis. Pareigūnai ir bendrovės darbuotojai turėjo pakankamai darbo prižiūrėti vietos gyventojus, atvykusius stebėtii šių nestandartinių darbų. Smalsuoliai aplik statybvietę būriavosi jau nuo ketvirtadienio 19 val., kai buvo statomi ir tvirtinami galingi kranai, skirti užkelti perdangos konstrukciją.

Pasak AB „Panevėžio keliai“ specialistų, šiąnakt kelta perdanga nėra pati didžiausia. Didesnių apimčių perdangos panašiu būdu buvo keliamos ant atramų „Rail Baltica“ statybos projekte. Kita vertus, pėsčiųjų viaduko ties Ukmerge ir posūkiu į Žemaitkiemį konstrukcija yra ypatinga. Perdangos svorio centras dėl nestandartinių inžinerinių sprendinių yra ne perdangos apačioje, todėl jos kėlimas ir pasukimas bei pastatymas ant atramų buvo sudėtingesnis.

Pėsčiųjų viadukas, po kuriuo šiandien jau vyksta automobilių eismas, tikimasi bus patogus bei saugus ir pėstiesiems, ir automobilininkams. Viaduką laiko dvi atramos, centrinėje jo dalyje nėra trečiosios atranos, kas sumažina eismo įvykių riziką. Po viaduku galės važiuoti automobiliai, kurių aukštis su kroviniu siekia 5,5 metro. Tai pakankamas aukštis gabenti bet kokį didelių gabaritų krovinį.

Kaip jau buvo skelbta, viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių statybos bendrovių „Panevėžio keliai“ vykdo svarbaus projekto magistralėje A2 Vilnius–Panevėžys, ties Žemaitkiemio sankryža Ukmergės rajone, darbus. Projektas ties Žemaitkiemio sankryža apima pėsčiųjų viaduko per magistralę A2 avaringame ruože statybą, magistralės platinimą, įrengiant greitėjimo ir lėtėjimo juostas, jungiamųjų kelių abiejose kelio pusėse įrengimą bei dviejų žiedinių sankryžų įrengimą. Iš viso darbai vykdomi arba vykdyti magistralės ruože, kurio bendras ilgis – 1,223 km.

Minėti darbai – tai projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas 2014–2020 m. TEN–T keliuose. I etapas“, sutarties Nr. 2“ dalis. Darbus „Panevėžio kelių“ bendrovė vykdo vadovaujantis 2015 metų kovo 24 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Kiti projekto darbai, diegiant magistraliniuose keliuose šiuolaikiškas eismo saugumo priemones, vykdyti Pasvalio rajone. Bendra sutarties kaina su PVM – 7 milijonai eurų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: