Pirkėjų pasirinkimai prieššventiniu periodu: graibstomi kokybiški produktai ir proginė atributika
Šventinis laikotarpis Lietuvoje visada buvo susijęs su didesniu pirkimų skaičiumi ir išaugusia prekių įvairove. Šiais metais, anot prekybos atstovų, šventinė prekyba išsiskiria ypač dideliu dėmesiu kokybei ir inovatyviais pasiūlymais, kurie atitinka tiek tradicinius, tiek šiuolaikinius vartotojų poreikius.
Vyraujančių tendencijų viršuje – patogumas
Anot „Gulbelės“ direktorės komercijai Lauros Aurylės, keleri metai iš eilės stebimas paruošto vartoti maisto paklausos augimas – ypač Kūčių vakarienės rinkinių. Šie patiekalai suteikia galimybę ne tik taupyti laiką, bet ir mėgautis kokybišku maistu, atitinkančiu šventinio etiketo reikalavimus.
„Šventinės vakarienės rinkinių paklausa kasmet auga, nes vis daugiau gyventojų vertina ne tik kokybę, bet ir patogumą. Paruošti patiekalai tampa puikiu pasirinkimu šeimoms, norinčioms daugiau dėmesio skirti vaikams, vyresniems šeimos nariams ar tiesiog vienas kitam, o ne namų ruošai, tiek tiems, kurie nori „sublizgėti“ svečių akivaizdoje, nenutoldami nuo tradicijos, tačiau neturi laiko juos ruošti patys“, – pažymi ji.
Anot jos, taip pat pastebimas augantis vietinių gamintojų indėlis į šventinę prekybą, pristatant naujienas, skirtas greitam paruošimui ir tiesioginiam patiekimui ant stalo. Vienas iš tokių „Gulbelėje“ populiarių produktų – marinuoti mėsos vyniotiniai, kurie puikiai tinka šventiniams stalams ir leidžia be didelių pastangų paruošti gurmanišką patiekalą.
Vertina klasiką ir prioritetą teikia kokybei
Pasak L. Aurylės, remiantis turimais pardavimų duomenimis, mandarinai ir toliau dominuoja tarp populiariausių vaisių: „Pastebime, kad pirkėjai noriau renkasi didesnius, sultingesnius mandarinus su lapeliais, kurie atrodo itin dekoratyviai ir tampa populiaria šventinio stalo puošmena. Šis pavyzdys bei panašūs pasirinkimai kitose prekių kategorijose signalizuoja apie augantį pirkėjų sąmoningumą, prioriteto teikimą kokybei bei atsakomybę už tai, kas yra dedama ant šventinio šeimos stalo.“
Ne mažiau populiarūs ir kiti „Gulbelės“ pirkėjų pasirenkami šventiniai vaisiai – greipfrutai ir apelsinai. Pasak įmonės direktorės komercijai, šių vaisių populiarumą, be abejonės, skatina jų šviežumas ir maistinė vertė, todėl, kaip minėta, jie tampa būtinu šventinio stalo akcentu.
Proginė atributika: augantis populiarumas ir naujos tendencijos
Šventinė atributika šiais metais sulaukė rekordinio dėmesio, o pardavimai išaugo net 62 proc. jau lapkričio mėnesį. Tai rodo, kad žmonės vis daugiau dėmesio skiria savo namų dekoravimui ir šventinės nuotaikos kūrimui. Populiarėja ne tik lauko, bet ir vidaus dekoravimo sprendimai, leidžiantys sukurti jaukią ir šventinę atmosferą namuose ir darbo vietose.
„Šventinių dekoracijų paklausa šiemet stulbina. Žmonės renkasi tiek sentimentalias, „vintažines“, tiek originalias, modernias dekoracijas, kurios ne tik puošia namus, bet ir atliepia įvairias emocijas. Pastebime, kad pirkėjų dėmesį patraukia ir naujovės, dar tik besiskinančios kelią į mūsų pirkėjų namus ir pridedančios šventinei aplinkai daugiau žaismingumo ir jaukumo“, – pažymi L. Aurylė.
Ji papildo, kad ypač išpopuliarėjo įvairios šventinės dekoracijos, tokios kaip vainikai, nykštukai ir elfai, puikiai tinkantys stalo, langų ar sienų dekoravimui. Vaikų pamėgti elfai jau antrus metus iš eilės muša rekordinius pardavimus. Dovanojami Advento pradžioje, kaip ir Advento kalendoriai, jie padeda mažiesiems žaismingai laukti švenčių, džiaugiantis mažomis dovanėlėmis, o ir tėvams tai puiki priemonė skirti laiko atžaloms aptariant elfo išdaigas.
Mados atkeliavusios iš užsienio
Anot L. Aurylės, panašu, kad šių metų šventinės dekoracijos bei atributika tiesiogiai įtakojamos užsienio šalių mados. Tai ypač matyti iš jau paminėtų šių metų populiarių dekoracijų – vainikų, nykštukų ir minėtų elfų. Šie įvairių šalių šventines tradicijas atspindintys ir apjungiantys elementai šiemet yra itin madingi ir Lietuvoje.
„Užsienio tendencijos neabejotinai formuoja ir mūsų vartotojų pasirinkimus. Žmonės keliauja, kuria tarptautines šeimas, tad ir švenčių tradicijas parsiveža į Lietuvą. Reaguoja į tai ir pasiūla – tiek mažų dekoro detalių, tiek didelių ir išskirtinių šventinių atributų pasirinkimas didėja, o pardavimai tik patvirtina, kad šventinės atmosferos kūrimas tampa vis svarbesniu mūsų pirkėjams“, – priduria L. Aurylė.
„Gulbelės“ mažmeninės prekybos tinklo vadovas Arūnas Tarnauskas pabrėžia, kad šventinės prekybos augimas ne tik atspindi vartotojų norą pasiruošti šventėms, bet ir rodo svarbų pokytį pirkimo įpročiuose.
„Šventinės prekybos sezonas Lietuvoje vis labiau orientuojasi į kokybiškus ir patogius sprendimus, leidžiančius klientams ne tik džiaugtis šventėmis, bet ir sutaupyti laiką. Žmonės vertina maisto kokybę, dekoracijų įvairovę, todėl mūsų prioritetas – pasiūlyti aukščiausios klasės produktus, atspindinčius tiek tradicines, tiek naujas šventines tendencijas“, – pažymi A. Tarnauskas.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!