Pirmosios žiedinės sankryžos Biržuose statybų pradžia paminėta įrengiant simbolinį geodezinį ženklą

2016 m. gegužės 13 d, penktadienio, popietę buvo iškilmingai įrengtas simbolinis geodezinis ženklas reperis, kuriuo vadovaujantis bus matuojamas Biržų mieste statomos pirmosios žiedinės sankryžos elementų aukštis. Išorinis žiedinės sankryžos skersmuo – 24 metrai.

Žiedinė sankryža šiuo atveju yra tinkamiausias kompleksinis sprendimas, siekiant užtikrinti eismo saugumą dviejose viena šalia kitos esančiose sankryžose Biržų mieste. Tai – kelio Biržai–Raubonys sankirta su krašto keliu Biržai–Vabalninkas, ir kelio Biržai–Raubonys sankirta su keliu Biržai–Germaniškis. Pastačius žiedinę sankryžą saugiai bus galima vykti Pabiržės miestelio ir magistralės „Via Baltica“ kryptimi, saugiai pasukti Vabalninko ir Germaniškio kryptimis, taip pat sėkmingai pasiekti Biržų miesto centrą ir Biržų pilį.

Žiedinė sankryža yra nulinis taškas, kuriame pradedami skaičiuoti svarbaus susisiekimo infrastruktūros projekto, apimančio valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 125 Biržai–Raubonys 10 kilometrų ruožo rekonstrukciją, pėsčiųjų tako atkarpoje nuo 2,14 iki 6,90 km rekonstravimą, inžinerinių tinklų ir sistemų visame ruože atnaujinimą.

Darbų užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos ir Biržų rajono savivaldybės administracija. Sutarties kaina su PVM – 11,78 mln. eurų. Generalinis rangovas viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių projektavimo ir statybos bendrovių „Panevėžio keliai“ darbus įsipareigojo atlikti per 16 mėnesių.

„Šie metai pagal investicijas į kelių infrastruktūrą Biržams bus rekordiniai turbūt nuo pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo laikų, – sakė LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Labai džiugu, kad šio kelio ruožo rekonstrukcijos konkursą laimėjo „Panevėžio keliai“. Tai neabejotinai viena iš geriausių kelių statybos kompanijų Lietuvoje. Ši įmonė dar nėra nuvylusi nei susisiekimo ministerijos, nei Lietuvos automobilių kelių direkcijos“.

„Ne tik aš, bet ir visi biržiečiai džiaugiamės gimtajame mieste matydami pradėtus darbus. Biržų krašto žmonės šio projekto įgyvendinimo pradžios laukė turbūt daugiau kaip dešimt metų“, – kalbėjo LR Seimo narys Aleksandras Zeltinis.

„Šio kelio ruožo rekonstrukcijos projekto įgyvendinimas – puikus pavyzdys, kaip savivaldybė, bendradarbiaudama su kitomis institucijomis, geba pasiekti puikių rezultatų. Bendromis pastangomis netrukus įgyvendinsime išties didelį projektą“, – džiaugėsi Egidijus Skrodenis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas.

Biržų rajono savivaldybės meras Valdemaras Valkiūnas, pasidžiaugęs, kad šios dienos Biržų krašto žmonės iš tikrųjų labai laukė, priminė ir apie kitus uždavinius: „Mūsų savivaldybė itin skatina turizmą. Todėl šiandien labai reikalingi asfaltavimo darbai 8 kilometrų kelio ruože Germaniškis–Nemunėlio Radviliškis“.

„Manyčiau, kad tų 16-kos mėnesių termino darbams atlikti mums tikrai neprireiks. Mūsų naudojamos naujausios technologijos, projektų valdymo sistemos leidžia greitai ir kokybiškai atlikti darbus. Pirmąjį 7 kilometrų ruožą planuojame rekonstruoti dar šiais metais. Likusius darbus turėtume užbaigti iki kitų metų vidurio“, – pažadėjo AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Rekonstruotina dešimties kilometrų ilgio atkarpa susideda iš dviejų ruožų. Kelio Biržai–Raubonys ruože nuo 0,00 iki 6,98 kilometro AB „Panevėžio keliai“ statybos darbus vykdo vadovaujantis užsakovo pateiktu projektu, o ruože nuo 6,98 iki 10,00 kilometro bendrovė rengia rekonstrukcijos projektą ir, užsakovui jį patvirtinus, atliks statybos darbus.

Kelio rekonstrukcijos darbai ir vieno iš ruožų techninio projekto parengimas finansuojami Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie LR susisiekimo ministerijos disponuojamomis valstybės biudžeto lėšomis, inžinerinių tinklų rekonstrukciją finansuojama Biržų rajono savivaldybės lėšomis.

Biržai–Raubonys – intensyvaus tranzitinio eismo kelias. Ši trasa yra pagrindinė Biržų miesto jungtis su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga, sutampančiu su „Via Baltica“ trasa.

Pirmasis rekonstruojamas ruožas, kaip minėta, prasideda nuo trišalės sankryžos Biržų mieste, kur greta viena kitos yra dvi sankryžos. Pirmojoje susikerta kelias Biržai–Raubonys su krašto keliu Biržai–Vabalninkas, antrojoje kelias Biržai–Raubonys kertasi su keliu Biržai–Germaniškis. Rekonstruotinas ruožas tęsiasi Pasvalio gatve Pabiržės link, per Pabiržės miestelio Biržų gatvę ir baigiasi ties gyvenvietės riba.

Pirmajame ruože, kur vykdomi parengiamieji darbai, bus rekonstruota 6,98 kilometro ilgio kelio atkarpa. Esamos kelio dangos plotis svyruoja nuo 6 iki 9 metrų, o dangos būklė prasta – daug skersinių ir išilginių plyšių, duobių, aptrupėję kraštai. Rekonstrukcijos metu kelio dangos plotis bus suvienodintas iki 8 metrų su 1,5 metro pločio kelkraščiais. Bus rekonstruota 19 sankryžų ir 14 autobusų stotelių, naujai įrengtas 4,76 kilometro ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas. Ruožuose per Biržų miestą ir Pabiržės miestelį bus įrengta triukšmą mažinanti asfalto danga.

Biržų rajono savivaldybės finansuojama dalis šioje kelio atkarpoje apima naujų šaligatvių ir apšvietimo įrengimą Pasvalio gatvėje Biržuose bei Pabiržėje. Tarp jų – žiedinės sankryžos ir pėsčiųjų takų apšvietimą. Taip pat bus naujai statomi lietaus nuotekų tinklai, kurių bendras ilgis sieks 1,8 kilometro. Bus rekonstruojami melioracijos tinklai, elektroninių ryšių sistemos, rekonstruojamos 0,4 kV ir 10 kV įtampos elektros linijos.

Darbai susiję su antruoju ruožu, nuo 6,98 iki 10,00 kilometro, apima techninio darbo projekto parengimą ir rekonstrukcijos darbus. Rangovas AB „Panevėžio keliai“ įsipareigojo atlikti inžinerinius geodezinius ir inžinerinius geologinius bei ekonominius tyrimus, pasiūlyti projektinius sprendinius užsakovui. Antrasis ruožas prasideda už Pabiržės miestelio ir tęsis iki Kirdonių gyvenvietės ribos nuo Pasvalio pusės. Atkarpoje, einančioje per Kirdonių gyvenvietę, numatyta įrengti triukšmą mažinančią asfalto dangą.

Darbams atlikti visoje 10 kilometrų ilgio kelio Biržai–Raubonys atkarpoje bus naudojamas statinio informacinis modeliavimas (BIM). T. y. visi rekonstruojamos kelio atkarpos konstrukciniai elementai bus suprojektuoti trimatėje erdvėje, tai įgalins rangovą šiame objekte visapusiškai į darbą įtraukti automatines įrenginių valdymo sistemas, kas leis sparčiai ir tiksliai atlikti projekto darbus.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: