PLC ateitis: Žaidimų! Duonos ieškokite internete

UAB „Baltic RED“, vandančios prekybos ir laisvalaikio centrą MEGA, rinkodaros direktorė Ieva Goštautaitė-Gedutė

Stebint pastarųjų metų elektroninės prekybos statistiką bei ekspertų prognozes atrodo, kad prekybos internetu apimtys šuoliuoja į viršų neįtikėtinais tempais ir, logiškai mąstant, visa tai turėtų atsispindėti liūdnose fizinių prekybos centrų finansiniuose rodikliuose.

Tačiau pažvelgus į prekybos centrų veiklos rezultatus akivaizdu, kad šie dėmesio ir klientų trūkumu tikrai nesiskundžia. Fizinių prekybos centrų ne tik nemažėja, bet jų plotas ir skaičius auga. Pavyzdžiui, vieno stambiausių pasaulinių prekybos tinklo „Walmart“ parduotuvių skaičius nuo 2008 m. iki šiandien išaugo daugiau nei 50 proc. – nuo 7288 iki 11766.

Stebėdami rinką Lietuvoje taip pat matome tik visapusišką augimą – nors prekybos internetu apyvartos auga, taip pat auga ir fizinių parduotuvių skaičius. Išskyrus galbūt vieną, jau ne naują, bet vis ryškėjančią tendenciją – keičiasi žmonių, atvykstančių į prekybos centrus, poreikiai. Vis daugiau klientų čia atvyksta ne tik pirkti, bet ir smagiai praleisti laiką, tuo pačiu plečiasi paslaugų erdvės.

Visos alternatyvos po vienu stogu

Prekybos centrai tampa labiau laisvalaikio, nei prekybos centrais, t.y. erdvėmis, kuriose niekuomet nelyja, gausybė pramogų skirtingiems interesams, kur vaikai gali leisti kokybišką ir edukuotą laisvalaikį, suaugusieji gali sportuoti ar pasimėgauti baseino, grožio procedūromis, kur, nepatikus filmui, visada gali nueiti sužaisti boulingą ar net apžiūrėti išskirtinius gyvūnus.

Žinoma, prekyba taip pat niekur nedingsta, ji buvo ir tebėra viena iš laisvalaikio praleidimo formų. Tik žmonės parduotuvėse ieško ne tik konkrečių prekių, bet ir specialistų išieškotų sprendimų. Pirkimas tampa ne būtinųjų poreikių patenkinimo veiksmu, bet laisvalaikio forma. Klientai matuojasi (pabandykite tai padaryti internete), derina skirtingus drabužių derinius, konsultuojasi su dizaineriais.

Pirkimo kvitą išsaugoti verta

Tai, kad lankytojai iš prekybos centro labiau tikisi ne įprastos prekybos, bet ir išskirtinių paslaugų bei pramogų, dar kartą įsitikinome visą gegužės mėnesį Kaune įsikūrusiame prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ lankytojams siūlydami pirkimo kvitą iškeisti į pasirinktą nemokamą pramogą: kino centrą „Cinamon“, sporto, sveikatingumo ir reabilitacijos centre „VS-Fitness“ veikiančią išskirtinę kopinėjimo sieną, edukaciją bei pramogas visai šeimai vienijantį „CurioCity“, bekontaktį zoologijos sodą „ZooPark“ arba jau įprastesnį, bet nemažiau populiarų boulingo žaidimą „Amerigo“ klube. Visuomet smagu apsipirkus, t.y. įgyvendinus būtinuosius poreikius – pasimėgauti kokybišku laisvalaikiui. Ypač, kai dovanų gauni pramogą. O nemokamų pramogų dovanų gegužės mėnesiui esame paruošę net 10.000!

Vidutiniškas vyrų apsipirkinėjimo laikas – pusvalandis

Pastebėjome ir kitą tendenciją – akcijos dovanos išnaudojamos derinant vyrų ir moterų skirtingus apsipirkimo įpročius. Daugybė atliktų tyrimų rodo, kad moterys, ieškodamos reikiamų prekių, linkusios parduotuvėse praleisti gerokai daugiau laiko. Antropologai mano, kad šie skirtumai susiformavo dar tuomet, kai žmonių gentys buvo medžiotojai-rinkėjai ir moterys paprastai užsiimdavo rinkimu, o vyrai medžiodavo. Tyrimų duomenys kiek skiriasi, tačiau preliminarus laikas, kada vidutiniškai vyrui apsipirkinėjimo tampa gana – pusvalandis. Tuo tarpu moterims ir pora valandų ne visada yra riba. Todėl visą gegužę savo pirkėjams siūlome alternatyvą ne tik laukimui, nekantrumui ar pastovumui, bet ir gerai savijautai, įsimintinam laikui ir įvairovėms – PLC MEGA pramogų pasą į pirkimo kvitą išmainę lankytojai vyrai žino, ką veikti, kai jų kantrybė rinktis prekes išsenka.

Žinoma, tai ne vienadienė akcija, nes gana dažnai pirkėjai, gavę dovanų apsilankymą pasirinktoje PLC MEGA pramogų vietoje – sugrįžta savaitgalį su vaikais ir visą laiką skiria kokybiškoms šeimos pramogoms drauge.

Fizinių prekybos tinklų ateitis

Neabejoju, kad šios ir panašios tendencijos ateityje atsispindės ir visų Lietuvos prekybos centrų kasdienėje  pasiūloje, net ir pavieniuose prekybos taškuose, prekybos centre veikiančių parduotuvių viduje.

Pramogas papildys inovacijos, galimybės fizinėje parduotuvėje stovint prieš interaktyvų veidrodį skaitmeniniu būdu susikurti norimą derinį iš lentynose siūlomų drabužių, aksesuarų. Kaip šiuo metu maisto prekių parduotuvėse daugėja savitarnos kasų skaičius, taip mados parduotuvėse mažės persirengimo patalpų skaičius, nes šalia stovintis dizaineris veidrodyje, klientui žiūrint tiesiai į save ir nepajudinant nei piršto, sudėlios jam tinkamiausią eilutę.

Ir tai tikrai bus geras emocijas teikiantis ir pakankamai laiką taupantis apsipirkimo procesas, kai norus galėsite įgyvendinti ištarus žodį ar spustelėjus norimą paveikslėlį. Ir, žinoma, čia ir dabar pasimatavus, jei visgi kyla abejonių dėl dydžio.

Nuoširdžiai stebiuosi, kai laisvalaikio, pramogų ir paslaugų erdvės keičiamos komerciniais plotais ir lankytojo emocinė patirtis tampa vis mažiau svarbi. Žmonėms reikia „duonos ir žaidimų“. Duonos šiuolaikinis žmogus vis dažniau nusiperka internete. Tad pas mus ateina tikrų ir tik teigiamų emocijų bei išskirtinių pramogų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: