
PST pirmoji Lietuvoje pradėjo naudoti uždaro ciklo ratų plovimo sistemą: į gatves išvažiuos švaresnė technika iš statybų
Purvu užterštų gatvių problema šiuo metų laiku tampa vis opesnė. Vykstant statybų darbams sunkiasvorė technika ne pirmus metus teršia ir niokoja miestų gatvių dangas. Administracinių nusižengimų kodekse už automobilių kelio dangos užteršimą nustatyta administracinė atsakomybė nuo 300 iki 560 Eur, tačiau sistemoje „Tvarkau miestą“ registruojamų skundų dėl teršiamų gatvių skaičius rodo, kad baudos gąsdina ne visas statybos įmones.
Kai kurios statybų įmonės plauti sunkiasvorėms mašinoms naudoja aukšto slėgio plovimo įrenginius, tačiau tai problemą sprendžia tik iš dalies, nes tokiu atveju užterštas vanduo patenka į miesto nuotekų tinklus, be to, sunaudojamas didžiulis kiekis vandens.
Pasaulyje normali praktika Lietuvoje – dar naujovė
Pasaulyje normali praktika plauti ratus išvažiuojant iš statybvietės ir tam naudoti uždaro ciklo ratų plovimo sistemas. Lietuvoje jos kol kas – naujovė.
Lietuvoje „Mobile Heavy Machinery“ („MHM“) siūlo uždaro ciklo ratų plovimo sistemas, kurios leidžia panaudotą vandenį neišleidžiant iš talpyklos panaudoti pakartotinai, tokiu būdu įranga ir jos atliekamas darbas atitinka aukščiausius ekologinius standartus, o išplautos sunkiosios technikos ir sunkvežimių važiuoklės neužteršia purvu ir smėliu kelių bei gatvių.
„Aplinkosauginė atsakomybė – tai procesas, kuriame įmonės nuolat tobulėja ir didina konkurencinį pranašumą. Pastebime, kad Baltijos šalyse atsiranda vis daugiau statybos įmonių, kurios savanoriškai priima ir įgyvendina aplinkai draugiškus sprendimus, todėl ateityje matome perspektyvą šioje srityje“, – sako „MHM“ vadovas Mykolas Baciuška.
PST įrangą iš „MHM“ įsigijo, kai kurie kiti nuomoja
Lietuvos statybos įmonės taip pat vis aktyviau prisiima aukštesnius aplinkosauginius reikalavimus, laikydamos tai galimybe didinti konkurencinį pranašumą.
„Panevėžio statybos trestas“ (PST) pirmoji Lietuvoje įsigijo „MobyDick ConLine KIT Flex400 MC“ ratų plovimo sistemą, kuri jau išbandė statybų aikštelėje Vilniaus senamiestyje. Ši sistema gali aptarnauti iki 120 transporto priemonių per dieną, priklausomai nuo jų užterštumo. Dar kelios statybų įmonės tokią įrangą nuomoja.
Uždaro ciklo ratų plovimo sistemos ne tik sumažina gatvių užterštumą nuo purvo, neleidžia užterštam vandeniui patekti į miesto nuotekų tinklus, bet ir netrikdo kitų eismo dalyvių valant kelius bei yra alternatyva šlavimo šluotoms, kurios gali sukelti dulkes. Jų naudojimas sprendžia ir kitas statybų įmonių problemas: nereikia papildomai skirti laiko projektų vadovui atsakinėti į gyventojų, savivaldybės skundus, negresia baudos ir nuobaudos už pakartotinius nusižengimus (statybų sustabdymas, statinio vadovui atimta atestacija, vystytojams sunkiau ateityje kalbėtis su savivaldybe dėl kitų leidimų ir t.t.).

Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!