R. Vyžintas: Įsileisti „Rail Baltica“ atšaką į Panevėžio miestą – neatsakinga. Yra svarbesnė transporto problema kurią reikia spręsti

Neseniai Panevėžio žiniasklaidos priemonės paskelbė LR Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio pateiktą informaciją, kad užbaigus pagrindinę „Rail Baltica“ liniją 2025-2026 m. būtų galima nutiesti alternatyvią atšaką, mieste pastatant keleivinę traukinių stotį. Iki šiol abi (keleivinė ir krovininė) stotys buvo numatytos Gustonyse.

Aš manau, kad tokiu būdu koreguoti tarptautinės geležinkelio vėžės projektą būtų neatsakinga Panevėžio miesto ir rajono gyventojų, ypač vakarinės jo dalies atžvilgiu, nes 250 km/h važiuojantys traukiniai, norėdami sustoti stotyje turėtų mažinti greitį, stabdyti, o po to išvykdami greitėdami irgi keltų triukšmą.

Miestas jau yra kertamas geležinkelio vėžės ir visi žinome, kokias problemas sukelia „Rožyno“ ir kitų mikrorajonų gyventojams, norintiems pasiekti centrinę miesto dalį. Tai kam siūlyti miestą „perpjauti“ dar viena vėže?

Priartėjusi keliais kilometrais arčiau miesto “Rail Baltica” keleivių stotis esminės problemos neišspręs. Ar važiuoti dvylika kilometrų į Gustonis, ar keletą kilometrų į mieto pakraštį skirtumo nėra: vis tiek  reikės organizuoti keleivinį transportą.

Pirminė idėja buvo tokia: iki Gustonių turime senąją geležinkelio vėžę, kuria ir galėtų kursuoti keleivinis traukinukas, nuo gana skaitlingą parkavimo aikštelę turinčios Panevėžio geležinkelio stoties.

Panevėžio keleivinė geležinkelio „Rail Baltica“ stotis yra regioninė. Čia į traukinį potencialiai lips ne tik Aukštaitijos, bet ir besiribojančių šiaurės ir vakarų regionų gyventojai, vyksiantys traukiniais į Europos šalis. Ar jų automobilių srautas reikalingas Panevėžio miestui?

Na, o dabar – problema, kurią nedelsiant turėtų spręsti miesto vadovai Regiono plėtros tarybos lygmeniu ar susitikimuose su LR Susisiekimo ministru. Grįžkime prie Gustonių krovininės geležinkelio stoties. Europos sąjunga skatina ir ateityje skatins vis didesnius krovinių pervežimus geležinkelio transportu, kaip paliekančiu mažiausią CO2 pėdsaką ir ekonomiškai efektyviai mažinančiu klimato atšilimą.

Panevėžio miestas, įrengus Gustonių krovinių stotį, taps tranzitiniu miestu krovinių srautams vykstantiems iš Daugpilio – Rokiškio krypties į Gustonis.

Norint išvengti transporto apkrovų Paliūniškio, S. Kerbedžio, J. Janonio ir Vakarinei bei naujai rengiamai Šiaurinei gatvėms, būtina 5 km „Via Baltica“ jungtis nuo Paliūniškio iki Ūtos kaimo žiedinės sankryžos miesto aplinkkelyje. Taip nukreipsime sunkvežimių srautus į „Via Baltica“ kelią ir miesto aplinkkelį.

Raudonai pažymėta būtina „Via Baltica“ jungtis nuo Paliūniškio iki Ūtos kaimo žiedinės sankryžos

Būtent šiai būsimai problemai spręsti būtina išnaudoti miesto vadovų susitikimus su ministrais, ar Regiono plėtros tarybos posėdžiuose.

Išsprendus šią problemą tiek „Rožyno“, tiek vakarinės bei šiaurinės miesto dalių gyventojai netaps triukšmo įkaitais.

Reikia mylėti savo miesto žmones. Todėl tikiuosi supratimo ir miesto bendruomenės bei Panevėžio miesto savivaldybės tarybos narių palaikymo.

 

Ramūnas Vyžintas

Diplomuotas transporto inžinierius,

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos narys, Strateginio planavimo, finansų ir infrastruktūros komiteto narys


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: