Ruoškimės važiuoti į Rygą

Laikas parodys, ar ambicingas projektas vėl sujungti Biržus ir Rygą maršrutinių autobusų reisais taps realybe. Bet pirmiausia visados būna žodis.

Praėjusį trečiadienį Biržų rajono savivaldybės meras Valdemaras Valkiūnas susitiko su Latvijos keleivinio transporto kompanijos „Nordeka“ vadovais. Tartasi dėl galimo autobusų maršruto Biržai – Ryga – Biržai atidarymo. Mūsų mieste lankėsi minėtos bendrovės valdybos pirmininkas Sergejus Zabavnikovas ir valdybos narys, pervežimų direktorius Sergejus Konopijevas.

Akcinė bendrovė „Nordeka“ dirba daugiausia Latvijos vidaus rinkoje, per metus ji perveža apie 2,5 milijono keleivių. Tai sudaro 28 procentus tarpmiestinių žmonių pervežimų Latvijoje. Kadangi Latvijos vyriausybė subsidijuoja 50 procentų pervežimo kainos, vykdydama valstybės užsakymą įmonė atnaujino autobusų parką. Dabar kompanija neturi senesnių kaip 7 metų autobusų – praktiškai visi jie yra „Sietra“ markės. Iš viso bendrovė eksploatuoja per 100 autobusų, visi jie atitinka šiuolaikinius reikalavimus – turi kondicionierius, „Wi-Fi“ interneto ryšį, keleivių patogumui veikia informaciniai ekranai.

Mero atkaklumas

Valdybos pirmininkas S. Zabavnikovas sakė, kad čionai atvažiavo biržiečių iniciatyva. „Iš pradžių sakėme „pažiūrėsime, paskaičiuosime ir pagalvosime“, bet jūsų meras V. Valkiūnas parodė tokį atkaklumą, kad atsispirti nebuvo jokių galimybių“, – su šypsena apie vizito priešistorę pasakojo S. Zabavnikovas. Pasak jo, ateitis parodys, ar planuojamas projektas bus pelningas, tačiau jis turėtų būti patrauklus tiek biržiečiams, tiek rygiečiams. Biržiečiai naudojasi Rygos oro uostu, iš jūrų uosto plaukia keltais į kitas šalis, lanko centrinį turgų ar tiesiog vyksta paklajoti po senamiestį. Latvijoje puikiai vertinami lietuviški maisto produktai, latviai mielai važiuoja apsipirkti į mūsų kraštą.

Pasak S. Zabavnikovo, beveik dėl visko pavyko susitarti. Susitarimo esmė būtų tokia – dabar veikiantis vidaus maršrutas Skaistkalnė – Ryga būtų pratęstas iki Biržų. Anot „Nordeka“ vadovų, jie tokią galimybę turi. Buvo svarstomi ir kitokie variantai, pavyzdžiui, vežti žmones kitu transportu iki Skaistkalnės, vėliau jie persėstų į „Nordeka“ autobusą ir važiuotų toliau, į Rygą. Bet keliaujančiam žmogui tai sukelia papildomų nepatogumų – reikia kelis kartus persėsti, persikelti bagažą ir panašiai.

Dabar preliminariai svarstoma, kad autobusas iš Biržų į Rygą galėtų pajudėti apie pusę šešių kiekvieną rytą. Latvijos sostinę jis pasiektų apie pusę aštuntos. Vakare į Biržus iš Rygos transportas išvažiuotų pusę septintos vakaro ir Biržuose atsirastų pusę devintos. „Kaip tik ant „Panoramos“, – pastebėjo V. Valkiūnas.

Jeigu maršrutas pasirodytų populiarus, galimas dar vienas reisas iš Biržų apie dešimtą valandą. Tuomet Rygą keleiviai pasiektų vidurdienį.

Apytiksliais skaičiavimais, bilieto į vieną pusę kaina neturėtų viršyti penkių eurų.

Galimybė didinti reisų skaičių

Pervežimų direktorius S. Konopijevas sakė, kad tai tik pirmas susitikimas, jame šalys išdėstė savo norus ir lūkesčius. Net jei abi pusės rimtai dirbs prie šio projekto, leidimams, derinimams ir kitiems dokumentams gali prireikti iki keturių mėnesių laiko. Kaip taikliai pastebėjo V. Valkiūnas, į Europos krepšinio čempionatą „Eurobasket 2015“ Rygoje jau nebenuvažiuosime, bet galime planuoti kelionę per šv. Kalėdas. Valdybos pirmininkas S. Zabavnikovas vis tiek kvietė aplankyti čempionato rungtynes, nes jų kompanija vežios visas dalyvių komandas. Savo ruožtu meras V. Valkiūnas žadėjo tartis su kaimyninių Rokiškio ir Kupiškio rajonų vadovais dėl jungtinių reisų. Šių rajonų gyventojai būtų atvežami į Biržus, iš kur galėtų tęsti kelionę į Rygą. Tai irgi turėtų būti patrauklu kaimynams.

Kiek žmonių reikėtų pervežti iš Biržų, kad reisas taptų rentabilus, svečiai kol kas pasakyti negalėjo, tačiau, pasak jų, maršrutas nuo Skaistkalnės yra pakankamai užpildytas. Anot S. Konopijevo, jei bus pakankamas keleivių srautas, įmonė pasiruošusi didinti reisų skaičių. Žinoma, sakė svetys, visada jaučiasi sezoniškumas. Statistika rodo, kad sausio – kovo mėnesiais keliaujančių žmonių skaičius kasmet krenta. Čia V. Valkiūnas pastebėjo naują galimybę – žiemos sezonu autobusais galima važiuoti slidinėti į Balduonės trasą.

Biržų autobusų stotis irgi turės pasirengti naujam maršrutui. Reikės organizuoti bilietų pardavimą, paruošti peroną, pakoreguoti autobusų stoties darbo laiką. Bet, pasak Biržų autobusų parko direktoriaus Egidijaus Brazdžiūno, tai nesunkiai išsprendžiamos techninės detalės.

Anot S. Konopijevo, svarbiausia maršrutą atidaryti. Iš pradžių bus nelengva, tačiau vėliau viskas stos į savo vėžes. Tai, anot jo, šimtus kartų gyvenime išbandyta praktika.
Antanas Vaičeliūnas
Nuotraukoje: Latvijos keleivinio transporto „Nordeka“ vadovams teko pajusti ne tik atkaklų Biržų rajono mero V. Valkiūno „spaudimą“, bet ir jo dosnumą.

siaures_rytai


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: