BOLT nuotr.

Saugiam eismui el. paspirtukų naudotojus įkvėps baikeriai

Daug degalų siurbiantys ir triukšmaujantys motociklai, kelionės nesibaigiančiais greitkeliais, „ZZ Top“ ir „Motorhead“ muzikinis tempas – maždaug taip stereotipiškai įsivaizduojame baikerių subkultūrą, tačiau liepos mėnesį startavusioje saugaus eismo kampanijoje reklamų kūrėjai baikerius pasitelkė dėl nemažiau svarbių akcentų: jų bendruomeniškumo, rūpinimosi transporto priemonėmis ir pagarbos kitiems. Susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ tokiu būdu siekia atkreipti paspirtukininkų dėmesį į dažniausiai pasitaikančius kelių eismo taisyklių pažeidimus ir formuoti pozityvią šios transporto priemonės naudojimo kultūrą.

„Parodyk, kaip parkuojiesi, ir aš pasakysiu, kas tu“ – skelbia vienas iš lauko reklamos stenduose naudojamų kampanijos teiginių. Pasak „Bolt“ marketingo vadovės Lietuvoje Justės Ivaškevičiūtės, tai atspindi daugelio su paspirtukų naudojimu susijusių problemų esmę: pati transporto priemonė niekuo dėta – tai už jos stovintys žmonės ir jų elgesys, įpročiai, vertybės. Rodos, paprastas dalykas, tačiau kasdienėse situacijose tą suprasti sunku tiek patiems naudotojams, tiek kitiems su paspirtukais susiduriantiems eismo dalyviams.

„Baikerių fenomenas mums parodo, kad iššaukiančiai ar kiek grėsmingai iš pažiūros atrodantys žmonės dėl savo elgsenos ir vertybių ilgainiui ima asocijuotis su teigiamais dalykais, todėl tikimės, kad ši gerai pažįstama subkultūra įkvėps ir Lietuvos miestų paspirtukininkus būti kietais šiek tiek kita prasme ir nebrandų elgesį su paspirtukais keis atsakingas. Dar neseniai „TikTok” galėjome išvysti vandalizmą paspirtukų atžvilgiu, tačiau auditorijai tampant sąmoningesne socialiniuose tinkluose atsiranda ir jų gelbėtojų pavyzdžių, kurie fiksuoja gulinčius paspirtukus ir juos pakelia“, – sako J. Ivaškevičiūtė.

Plakatuose, skirtuose lauko reklamai ir socialiniams tinklams, baikeriai ragina naudotis paspirtukais tik blaiviems, nevažiuoti dviese, nepalikti paspirtuko netinkamose vietose, vengti staigių manevrų, taip pat – atsargiai ir saugiai stabdyti.

Nemažiau stipri baikerių vertybė, pasak „Bolt“ marketingo vadovės, yra laisvė, suteikianti daugiau svorio ir šiai kampanijai.

„Tai laisvė ne tik keliauti, bet ir nepriklausyti nuo kitų, atvirkščiai – kliautis pirmiausia savimi, ir vis tiek būti šauniu. Pagarba kitiems turėtų atsirasti ne dėl visuomenės spaudimo, ji turėtų kilti iš paties žmogaus, jo vertybių ir supratimo. Būtent tokią paspirtukininkų kultūrą ir norime kurti – grįstą ne draudimais ar baudomis, o pirmiausia vartotojų edukacija ir netinkamos elgsenos prevencija“, – įsitikinusi J. Ivaškevičiūtė.

Šiuo metu „Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų gyventojai ir šių miestų svečiai.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: