
Senukų nuotr.
„Senukai“ savo el. parduotuvėse įdarbino lietuvišką dirbtinį intelektą: padeda pirkėjui rasti tai, ko jis ieško
Vieni didžiausių Baltijos šalių el. prekybos rinkos dalyvių „Kesko Senukai Digital“ pasirinko lietuviško startuolio „LupaSearch“ dirbtiniu intelektu grįstą paieškos technologiją, kuri nuo 2025 m. kovo pradėjo veikti visose grupės valdomose internetinėse parduotuvėse ir mobiliosiose programėlėse Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Skaičiuojama, kad šiose el. prekybos platformose per mėnesį inicijuojama apie 30 mln. vidinių paieškos užklausų ir tai yra vienas svarbiausių žingsnių vartotojo kelyje, tiesiogiai veikiantis apsisprendimą įsigyti prekę.
„Maždaug kas penktas lankytojas naudojasi vidine paieška. Jei nieko neranda – tiesiog išeina. Tyrimai rodo, kad net 80 proc. pirkėjų palieka interneto parduotuvę po nesėkmingos paieškos. Mūsų sistema padeda pirkėjui rasti tai, ko jis ieško, net jei užklausa netiksli ar klaidinga. Tai suteikia pardavėjui realią galimybę išlaikyti klientą“, – sako „LupaSearch“ bendrakūrė ir vadovė Rasa Šiškutė-Bagdonienė.
Anot jos, efektyviai veikianti vidinė el. parduotuvės paieška tiesiogiai lemia pardavimų augimą. Po integracijos su „LupaSearch“ sprendimu didieji klientai, anksčiau patys investavę į vidinės paieškos tobulinimą, mato konversijų augimą nuo 3 iki 20 proc., o vidutinio dydžio el. prekybos platformose konversijos kyla net iki 30 procentų.
Pasak Jauniaus Danieliaus, „Kesko Senukai Digital“ pardavimų vadovo, pažangios vidinės paieškos sprendimai tampa vis svarbesniu el. prekybos konkurencingumo veiksniu. Klientų lūkesčiai dėl paieškos funkcionalumo nuolat auga – pirkėjai tikisi ne tik raktinių žodžių atitikmens, bet ir platesnio informacinio konteksto, produktų palyginimo galimybių ar net suasmenintų rekomendacijų tiesiog paieškos lange. Į šias tendencijas stengiamasi reaguoti iš anksto.
„Matome, kad sprendimai, pritaikyti mažiems ir vidutiniams verslams, ne visuomet lengvai perkeliami į didesnių organizacijų infrastruktūrą. Todėl ypač vertiname partnerius, gebančius prisitaikyti prie kompleksinių reikalavimų ir augti kartu su klientu. „LupaSearch“ šiame kelyje parodė brandą, lankstumą ir ilgalaikį potencialą“, – teigia J. Danielius.
Anot jo, „LupaSearch“ sprendimas ne tik supranta netiksliai suformuluotas užklausas, bet ir analizuoja vartotojų elgseną bei suasmenina rezultatus realiu laiku, o tai leidžia ne tik pasiūlyti tikslesnius rezultatus, bet ir padeda pirkėjui greičiau priimti sprendimą.
Integraciją „Senukų“ grupės el. parduotuves „LupaSearch“ laiko strateginiu žingsniu, kuris sustiprina startuolio pozicijas regione ir tampa svarbiu kokybinio augimo pavyzdžiu.
Per pastaruosius trejus metus „LupaSearch“ augo trigubai kasmet ir šiuo metu planuoja metus užbaigti pasiekę 80 tūkst. eurų mėnesinių pasikartojančių pajamų (MRR) ribą. Toks tempas startuoliui leidžia toliau investuoti į produktą ir plėtrą užsienyje.
Pasak R. Šiškutės-Bagdonienės, šiuo metu „LupaSearch“ itin daug dėmesio skiria Lenkijos rinkai, kur aktyviai ieško galimybių bendradarbiauti su vietinėmis el. prekybos platformomis. Lietuvių startuolis siekia atkartoti Lietuvoje pasiteisinusį modelį – kai jų paieškos sprendimas per „Verskis.lt“ platformą taip tapo prieinamas mažesniems el. verslams, kurie taip pat ieško galimybių išsiskirti itin konkurencingoje aplinkoje.
„LupaSearch“ taip pat stiprina savo pozicijas Latvijoje ir Estijoje, ieško ilgalaikių galimybių JAV ir Prancūzijoje.

Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!