„Shooting Brake“ – automobilių segmentas, kuriame dera dvi priešingos savybės

Transportu nesidominčiam žmogui „Shooting Brake“ greičiausiai asocijuotųsi labiau su kariuomene nei automobiliais, tačiau taip jau daugiau nei šimtą metų vadinamas abejingų nepaliekantis kėbulo tipas. Tai – elegantiško sportinio kupė ir universalo derinys, praėjusio amžiaus viduryje buvęs gana populiarus, o prieš pusšimtį metų beveik baigęs egzistuoti. Iki šio dešimtmečio pradžios, kai „Mercedes-Benz“ pristatė „CLS Shooting Brake“. Segmento atgimimą pažymėjęs modelis už dizainą visame pasaulyje įvertintas daugybe apdovanojimų.

„Šio kėbulo tipo modeliai suderina du iš pirmo žvilgsnio sunkiai susiejamus dalykus – sportinį vairavimą ir praktiškumą bei erdvią bagažinę. Tai – automobiliai, skirti tikriems vairavimo entuziastams, kurie mėgsta sportišką važiavimą ir tolimas keliones. „CLS Shooting Brake“ sėkmės įkvėptas gamintojas šio segmento gamą išplėtė ir dabar „Mercedes-Benz“ yra vienintelis, „Shooting Brake“ išskiriantis kaip atskirą segmentą šalia sedanų, universalų, SUV ir kitų“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Istorija – daugiau nei 100 metų

Karlo Benzo ir Gottliebo Daimlerio sukurtas „Benz Patent Motorwagen“ pasaulį išvydo 1886 m., ši data yra laikoma automobilių pasaulio ištakomis. Kaip ir daugelį naujovių, taip ir šią ne visi žmonės priėmė lengvai ir kai kurie pirmieji automobiliai net buvo vadinami karietomis be arklio (angl. „horseless carriage“). Tačiau praėjo vos keliolika metų, automobiliai išpopuliarėjo, taip pat – ir kai kurios specifinės jų modifikacijos.

„Shooting Brake“ kėbulo automobiliai pradėti kurti praėjusio šimtmečio pradžioje Jungtinėje Karalystėje. Pats pirmasis žinomas modelis buvo pagamintas škotų įmonės „Albion Motors“, kuris žurnale „The Commercial Motor“ apibūdintas kaip „automobilis, kuriame yra sėdimos vietos aštuoniems žmonėms ir vairuotojui, keturiems ginklams ir didelėms šovinių atsargoms bei krepšiams“.

Praktiškas kėbulas išpopuliarėjo Anglijoje trečiame bei ketvirtame dešimtmečiais. „Shooting Brake“ automobilių kūrimu užsiėmė ir gamintojai, ir tik kėbulus štampuojančios mažesnės įmonės. Vėliau šis pavadinimas evoliucionavo į „Estate Car“, žinomą iki šių dienų kaip universalas. Priežastis paprasta – talpūs automobiliai naudoti ne tik medžioklei, bet ir žmonėms, bagažui vežti.

Antrojo pasaulinio karo metu ir ankstyvuoju pokariu rinkoje dominavo paprasti ir neišskirtiniai, daugumos šeimų poreikius turintys atitikti pigūs automobiliai. Tik šeštajame dešimtmetyje dėmesys sportiniams automobiliams pamažu pradėjo augti – gamintojai kūrė galingus kupė, kabrioletus, pradėjo vykti čempionatas „Formulė 1“. Gyventojų perkamoji galia ir išskirtinių automobilių poreikis augo.

Keli automobilių gamintojai surizikavo ir sukūrė „Shooting Brake“ versijas. Tai buvo sportiški kupė modeliai, tapę dvejas duris turinčiais universalais. Žymiausi to meto modeliai buvo „Sunbeam Alpine Shooting Brake“, „Aston Martin DB5 Shooting Brake“, „Reliant Scimitar GTE“ ir kiti. Tačiau aštuntojo dešimtmečio pradžios naftos krizė JAV smogė visam pasauliui, sportinių automobilių rinka gerokai susitraukė ir dėl šių priežasčių išskirtinis „Shooting Brake“ kėbulas dar kartą išnyko iš rinkos. Šįkart – ilgesniam laikui.

XXI amžiaus modernizmas

XX amžiuje gaminti „Shooting Brake“ modeliai turėjo dvejas duris, dažniausiai buvo įkvėpti kupė modelio. XXI a. išpopuliarėjo naujas segmentas – ketverių durų ir nuožulnios stogo linijos kupė modeliai, tad pakito ir „Shooting Brake“ koncepcija.

Šio dešimtmečio pradžioje Kinijos automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė koncepcinį „Shooting Brake“ modelį. Juo itin susidomėta visame pasaulyje, tad „Daimler“ koncerno atstovai nusprendė surizikuoti ir jį perkelti į serijinę gamybą, taip gimė „Mercedes-Benz CLS Shooting Brake“. Rizika pasiteisino – išskirtinis sportiškumo, komforto ir praktiškumo derinys susilaukė didelio susidomėjimo, tad po kelerių metų rinką išvydo mažesnis jo giminaitis „CLA Shooting Brake“.

Pirmos kartos CLA (ir kupė, ir „Shooting Brake“) modelių buvo parduota 750 tūkst., o 2019 m. debiutavo antros kartos modelis, turintis puikių galimybių šį įspūdingą skaičių pagerinti.

Antros kartos „CLA Shooting Brake“ išlaikė visus pagrindinius skiriamuosius šio segmento atstovų bruožus. Vidutinio dydžio automobilio ilgis yra 4 688 mm, tačiau aukštis – kaip sportinio kupė (1 442 mm), o praktiškumas – kaip universalo (bagažinės talpa 505 l, bagažo skyriaus plotis – 1 394 mm, o ilgis – 1 054 mm).

Tobulinant šį modelį itin daug dėmesio skirta dinaminėms jo savybėms. Didelės įtakos turi didesnė tarpvėžė (atstumas tarp vienos ašies ratų) – naujojo CLA ratų išdėstymas dar labiau primena sportiškumo etaloną gokartą. Inžinieriams pavyko suprojektuoti CLA taip, kad jo svorio centras būtų žemiau nei pirmtako, o sumontuotas storesnis stabilizatorius suteiktų dar daugiau pasitikėjimo savimi posūkiuose.

Išskirtinis yra ir naujojo modelio komfortas. Dėl atnaujintos pakabos ir itin mažo aerodinaminio pasipriešinimo koeficiento cd (0,26) „CLA Shooting Brake“ yra ekonomiškas ir tylus, o papildomai užsakoma „Adaptive Damping System“ automobilio konfigūravimo galimybes pakelia į aukščiausią lygį. Vienu mygtuko paspaudimu CLA iš sportiško ir aštriai valdomo modelio gali tapti komforto žvaigžde, užtikrinančia didžiausią ilgų kelionių malonumą.

Naujos kartos „CLA Coupé“ jau galima išbandyti oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose Lietuvoje, o „CLA Shooting Brake“ bus pristatytas rugsėjo mėnesį.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: