VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ nuotr.

Siaurukas per šventinį mėnesį žada pritraukti tūkstančius turistų

Panevėžio miesto savivaldybės taryba ištesėjo savo kaip dalininkės įsipareigojimus ir į viešosios įstaigos „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ kišenę įdėjo 15 tūkstančių eurų. Panevėžiečius ir miesto svečius, kurių pažadėta bene dešimt tūkstančių, kalėdinis traukinys nuo gruodžio 3 iki sausio 6 dienos keturis kartus per dieną žmones veš nuo siaurojo geležinkelio stoties iki unikalios garvežinės-depo, kur dalyviams bus rodoma kalėdinė programa.

VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Darius Liutikas pasidžiaugęs, kad įmonės pajamos iš veiklos kyla, nes pernai po pandemijos metų buvo uždirbta 100 tūkst. eurų daugiau ir gauta 163 tūkst. eurų pajamų, o šiemet pajamos dar didėja, sutiko, kad įstaiga be valstybės ir savivaldybių dalininkių paramos neišgyventų. Mat Susisiekimo ministerija kasmet atseikėja po 300 tūkst., o Panevėžio miesto ir rajono bei Anykščių rajono savivaldybės prideda dar po 15 tūkst. eurų.

„Šiemet Kalėdinis traukinys nuo siauruko geležinkelio stoties iki garvežinės-depo taps Panevėžio turistų traukos centru numeris vienas. Jei pernai organizuotu Kalėdų traukinių į Rekstino girią važiavo maždaug tūkstantis žmonių, šiemet tikėtina maždaug dešimt tūkstančių turistų“,- sakė D.Liutikas, patikinęs, kad įstaigoje daugėja renginių, o darbuotojų skaičius padidėjo nuo 19 iki 25, tačiau neslėpė, kad per artimiausius metus į kelių infrastruktūrą neinvestavus mažiausiai  2,7 milijono eurų eismas kai kuriais geležinkelio ruožais taps nebesaugus ar net pavojingas.

Įstaigos vadovas neslėpė, kad dabar iš valdžios gaunamų ir savo uždirbtų lėšų pinigų užtenka tik kasdieniniams elementariems darbams, o rimtesnei rekonstrukcijai investicijų ieškoma per projektus ir fondus.

Be to „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ įstatinis kapitalas nesiekia nė pusės milijono eurų, o didžiąją turto dalį įstaiga naudoja pagal panaudos sutartį.

Panevėžio miesto vicemerui Valdemarui Jakštui nepatiko, kad įstaiga užuot įsigijusi ar sudariusi išperkamosios nuomos sutartis du visureigius nusprendė išsinuomoti.

„Nereikia norėti, kad jie važinėtų už 600 eurų pirktais kibirais. Transporto priemonių kainas didina tik viešieji pirkimai“,- konstatavo žaliasis Mantas Leliukas, pataręs liautis didinti įstaigos įstatinį kapitalą, nes tai gali privesti prie bankroto.

Konservatoriui Maurikijui Grėbliūnui pasiteiravus, kaip laikosi kadaise savivaldybės dovanotas senas garvežys ir jo remontui skirti bene 100 tūkst. litų. D.Liutikas atsakė, jog atėjęs dirbti radęs jį išardytą, o detales besimėtančias visame depe.

Gintautas SUBAČIUS


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: