Šiuo metu reklamoje vartotojai ieško atokvėpio nuo niūrių naujienų ir pagalbos

Lietuvoje ir pasaulyje daugėjant užsidariusių namuose gyventojų, vis daugiau reklamdavių kelia sau klausimą, ar verta dabar reklamuotis. Pasak rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid– 19 Barometer“, tik 8 proc. vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi. 

64 proc. apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19 procentų mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams. 

Labiau susirūpinę reklamdaviai nei vartotojai

„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio; jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, –  sakė Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje. 

Pasak jos, atsakiusieji, jog reklamuotis dabar tinkama tik kai kuriems ženklams, šiuo metu nepageidauja matyti reklamos produktų, kurių jie negali nusipirkti dėl stygiaus ar įvestų apribojimų, taip pat paslaugų, kuriomis šiuo metu neleidžiama naudotis.

Vartotojai vertina reklamas taip pat kaip iki pandemijos

Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo testuotos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos. 95 proc. vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.

„Tarkime, antibakterinių servetėlių reklama, reikšmingai padidino savo įtraukimo rodiklį, nes šiuo laikotarpiu apskritai padidėjęs dėmesys higienai. Nors reklamoje koronavirusas neminimas, (ir teisingai, nes 75 proc. vartotojų nepageidauja reklamoje koronaviruso temos eksploatavimo), jis automatiškai susiejamas su dabartiniu kontekstu“, –  pastebi G. Juronienė.

Suveikia atokvėpio elementą

Pasak jos, velykinių saldėsių reklama, kurioje buvo naudojamas saikingas humoras, vartotojų įvertinta palankiai, nepaisant to, jog 40 proc. vartotojų teigia, kad dabar netinkamas metas pokštauti reklamose. 

„Matomai, čia suveikia tas pats atokvėpio elementas –  nors suprantame, kad juokauti laikas netinkamas, pailsėti nuo slegiančių naujienų vis tiek norisi“, –  sako reklamos monitoringo ekspertė. 

Taip pat negauta įrodymų, kad vartotojai neigiamai reaguotų į reklamas, kuriose vaizduojamas būriavimasis. Viena iš testuojamų reklamų vaizdavo pramogų prekės ženklą ir scenas, kur renkasi didelis sambūris, tačiau neigiamo vartotojo vertinimo ji negavo. Jo nesulaukė ir reklama, vaizduojanti labiau pažeidžiamus vyresnius visuomenės narius ne namų aplinkoje, humoras buvo priimtas taip pat, kaip ir matuojant iki krizės. 

„Visa tai rodo, kad stebėdami reklamas, žmonės nori užsimiršti, šiek tiek atsitraukti nuo nerimą keliančių žinių srauto –  to paties jie neretai ieško ir žiūrėdami įvairias laidas, kuriose rodomos tos reklamos“, – sakė „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė.

Patariama tęsti reklamas

Pasak tyrėjų, daugeliu atveju, reklamdaviai turėtų tęsti reklamą, nes tai padeda klientams emociškai atsiriboti nuo krizės, o taip pat suteikia informacijos apie prekes ar paslaugas, kurios gali vartotojams praversti šiuo laiku, palengvinti buvimo namuose laiką, padėti apsipirkti ar pagelbėti su dabar iškylančiais rūpesčiais. 

„Šiuo metu yra išaugusios auditorijos, pvz. pirmą karantino savaitę vidutinė TV žiūrėjimo trukmė buvo valanda ilgesnė nei pernai tuo pat metu, auga ir žiūrovų skaičius, ypač jaunų suaugusiųjų (15-34 m.) –  o tai reiškia mažėjančius santykinius kaštus, ypač kalbant apie šiokiadienių dieninius laikus“, – atkreipė dėmesį „Kantar“ ekspertė. 

G. Juronienė pastebi, kad mūsų rinkoje kai kurie reklamdaviai mažino apsukas, tačiau dalis kategorijų augo.

„Žaislai, kava ir saldumynai, tai Velykų laikotarpiu auganti kategorija, tad tikėtina, kad ją nuspręsta transliuoti kaip suplanuota. Paskolų reklamos smuktelėjo, bet finansinių tarpininkų reklama augo, tad svyravimai nesietini su karantinu. Kur pastebimas ryškesnis pokytis – tai  prekybos tinklų, prekybos centrų, vaistinių, grožio priemonių reklamos mažėjimas. Prekių akcijų reklamos epidemijos metu yra apribotos, todėl kai kurie reklamdaviai matomai priversti stabtelėti ir pergalvoti strategijas“, – analizavo G. Juronienė.   


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: