Spalvinga pomėgių karuselė

Spalvinga pomėgių karuselė

969
0
DALINTIS

„Mokykla- tai ne vien skaičiai, raidės ir kiti besimokomi dalykai, tai daug didesnę prasmę turintis žodis. Mokykla- tai mūsų ilgas laiko tarpas, kada ne tik mokomės gyventi, bet ir gyvename. Čia formuojasi visuomenė. “ M.Buberis.

Į mokyklas kasdien susirenka vaikai, kurių skirtingi gebėjimai, pomėgiai, nuostatos. Šiuolaikinė mokykla atvira įvairių pomėgių vaikams. O tam, kad būtų galima geriau ugdyti įvairius mokinių gebėjimus, būtina mokinius pažinti, žinoti tai, kuo jie domisi, kas jiems patinka.

Panevėžio „Žemynos“ progimnazijos 3a klasės mokiniai dažnai pasidžiaugia savo įdomiu, turiningu laisvalaikiu, savo mėgstama veikla, todėl kilo mintis organizuoti klasės mokinių pomėgių popietę „Mane dominantis pasaulis“. Renginio metu mokiniai pasakojo apie jiems patinkančias veiklas, klasėje buvo atidaryta nuotraukų, atskleidžiančių vaikų pomėgius, paroda. Išaiškėjo, kad mokiniai domisi labai įvairia veikla. Dalis vaikų klasėje lanko futbolo, karate, plaukimo, krepšinio, šachmatų, gimnastikos treniruotes. Nemažai susidomėjusių menais. Yra muzikos mokykloje grojančių gitara, pianinu, akordeonu, šokančių liaudies šokių kolektyve „Pynimėlis“, piešiančių. Domina vaikus ir jaunųjų konstruktorių veikla, dalis mokinių lanko „Robotikos“, „Jaunųjų konstruktorių“ būrelius. Titas nuo mažų dienų domisi elektronika. Kartu su tėveliu kuria įvairius elektroninius prietaisus. Apie savo pomėgį jis taip pasakoja:

„Man patinka konstruoti, nes ir mano tėvelis konstruoja. Jis pasidarė droną ir jį tobulina.

Apie konstravimą daugiausia informacijos randu internete. Čia sužinau apie daiktus, kuriuos galima pasidaryti pačiam. Aš apgalvoju schemas ir konstruoju. Jau pasidariau magnetinę lemputę, pakeliamą užtvarą, mygtuku perjungiamą lemputę. Neseniai baigiau konstruoti lemputę prie lovos. Užaugęs norėčiau būti konstruotoju.“ Kai kurie mokiniai kolekcionuoja įvairius daiktus. Džiugu, kad dalies vaikų pomėgis- skaityti knygas. Jie mielai pasakojo apie įdomiausią perskaitytą knygą ir rekomendavo ją perskaityti klasės draugams. Yra mergaičių, besidominčių siuvinėjimu, gėlininkyste, kulinarija. Kiekviena iš jų jau turi galimybę pasidžiaugti savo mėgstamos veiklos darbais.

Popietė „Mane dominantis pasaulis“ daug ką atskleidė apie kiekvieną klasės vaiką. Smagu, kad vaikai taip viskuo domisi. Žmogus tapo žmogumi tik iš smalsumo- nes norėjo viską ištyrinėti, paliesti, paskanauti, pauostyti, kuo daugiau pamatyti, patirti ir išgirsti. Būtina nestabdyti gamtos duotos jėgos ieškoti ir atrasti, leisti jiems eksperimentuoti, pažinti save ir pasaulį. Tačiau ši popietė- ne vienintelė galimybė geriau pažinti savo mokinius. Pamokų ir įvairių netradicinių užsiėmimų metu jie turi galimybę atskleisti savo turimus gebėjimus, pomėgius, charakterį. Tai, kurioje srityje vaikai gabūs, išryškėja tokių užsiėmimų metu, kaip skaitytų knygų šventė, šauniausio matematiko rinkimai, piešimo konkursai, popietė „Aš tai galiu“, spaudos konferencija „Vasaros įspūdžiai“ ir kt.

Žinant mokinio pomėgius daug lengviau jį mokyti, padėti jam pažinti save bei tobulinti savo gebėjimus, surasti gyvenimo džiaugsmą ir suprasti, kad „aš esu savo gyvenimo šeimininkas“.


Edita Račienė,
Panevėžio „Žemynos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė

NĖRA KOMENTARŲ

PARAŠYTI KOMENTARĄ

Komentarų sistema leidžia skaitytojams išsakyti savo nuomonę, pasidalinti įdėjomis, pateikti papildomos informacijos ar pasiginčyti su oponentais. Redakcija pasilieka teisę pašalinti skaitytojų vulgarius, skatinančius smurtą, įžeidžiančius, skatinančius tautinę, rasinę, religinę ar kitokią neapykantą ir grasinančius komentarus.