Rail Baltica nuotr.

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Strateginę reikšmę Lietuvai turinčio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas sparčiai juda į priekį – įsibėgėja antrojo etapo darbai. Jau šiais metais geležinkelio vėžė bus sujungta su Kauno intermodaliniu terminalu. Projekto „Rail Baltica“ pažanga aptarta šiandien Vilniuje vykusiame pasitarime.

„Dedame visas pastangas, kad mūsų šaliai svarbaus projekto darbai būtų vykdomi laikantis projekto įgyvendinimo grafiko. Savalaikis ir sėkmingas šio projekto įgyvendinimas atvers naujas galimybes verslui bei užtikrins nepertraukiamą krovinių gabenimą“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Antrojo „Rail Baltica“ statybos etapo metu bus įrengtas toks europinio standarto geležinkelis, kuriuo krovininiai traukiniai galės važiuoti maksimaliu 120 km/val., o keleiviniai – 249 km/val. greičiu, išskyrus miesto bei urbanizuotas vietoves.

Kauno geležinkelio mazgas – vienas sudėtingiausių geležinkelio mazgų, per kurį važiuos visi „Rail Baltica“ traukiniai. Šio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas 2019 m. pavasarį baigti parengiamieji ir pradėti pagrindiniai „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai, kurie yra svarbiausi ir sudėtingiausi šiame tarpvalstybiniame projekte. Juos planuojama baigti iki šių metų pabaigos.

Jau šiais metais sujungus europinę geležinkelio liniją su Kauno intermodaliniu terminalu, bus atvertas kelias verslui naudotis „Rail Baltica“ galimybėms. Taip pat bus sudarytos sąlygos ne tik nepertraukiamam civilių, bet ir karinės paskirties krovinių gabenimui.

Šiuo metu rengiamasi „Rail Baltica“ statyboms link Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Šiame ruože jau baigtos žemės paėmimo procedūros, pats procesas išsiskyrė savo apimtimi ir atlikimo terminais. Dar šiais metais planuojama baigti šios linijos projektavimą ir pradėti „Rail Baltica“ infrastruktūros statybos darbų etapą.  Projektuojamoje atkarpoje, kurios ilgis 169 km, pagal preliminarų projektą, bus pastatyti 21 kelio viadukai, 30 geležinkelio viadukų, 7 žalieji tiltai ir 4 geležinkelio tiltai. Vienas iš numatytų pastatyti tiltų bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse, kuris nusidrieks daugiau nei 1,7 km virš Neries upės. Taip pat bus pastatyta Panevėžio tarptautinė keleivinių traukinių stotis.

Ruože nuo Kauno iki Vilniaus bus pastatyta nauja dviejų kelių europinio standarto geležinkelio linija – praėjusių metų pabaigoje pasirašyta paslaugų teikimo sutartis. 2021 m., parengus specialųjį planą, bus pradedamos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Šio ruožo linijos projektavimą ir rangą numatyta įgyvendinti iki 2025 m. pabaigos.

Ruože nuo Kauno iki Lietuvos/Lenkijos valstybių sienos pradėtos teritorinio planavimo procedūros, sprendžiami 1435 linijos pietinėje atkarpoje (Kaunas – Lenkijos siena) modernizavimo – pritaikymo globaliems projekto parametrams klausimai. Šiame ruože bus pastatyta nauja dviejų kelių europinio standarto geležinkelio linija ir rekonstruojama esama geležinkelio linija.

Bendras geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ ilgis per tris Baltijos valstybes sieks 870 km, Lietuvoje geležinkelis drieksis 392 km. Investicijos į projektą viršys 5,7 mlrd. Eur.

Prognozuojamos globalios krovinių srautų tendencijos rodo, kad Šiaurės–Baltijos jūrų transporto koridorius turi potencialą pritraukti krovinius, tiek atkeliaujančius sausuma, tiek jūrų keliu per Pietinius Europos uostus iš Tolimųjų Rytų. „Rail Baltica“ augins geležinkelio transporto ir logistikos rinkos dalyvių veiklos apimtis, sudarys galimybę plėstis ir siūlyti naujas veiklos kryptis.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: