Laisvalaikis - Maistas - 2020-12-23

Sportuojančių mityba: ar papildai yra reikalingi?

Žmonės sportuoja dėl itin įvairių priežasčių: vieni tam, kad džiaugtųsi pageidaujamomis kūno formomis; kiti – kad sumažintų tam tikrų ligų tikimybę, dar kiti –  kad pasiruoštų varžyboms, pasiektų puikių sportinių rezultatų ir t.t. Tačiau verta pabrėžti, kad visus šiuos žmonės vienija vienas bendras dalykas – jiems visiems reikalingi tam tikri maisto papildai. Taip yra todėl, kad prakaituodami žmonės netenka daugybės įvairių medžiagų, tad būtina atstatyti jų prarastus kiekius, be to, kai kurie maisto papildai užtikrina ir tam tikrą efektą, kuris yra ypač svarbus sportuojantiems žmonėms.

Verta pabrėžti ir tai, kad kiekvienas sportuojantis žmogus turėtų pasikonsultuoti su savo mitybos arba sporto treneriu, kuris, įvertinęs kūno masę, treniruočių trukmę bei dažnumą, norimus pasiekti tikslus, pateiktų tikslias rekomendacijas, kiek ir kokių papildų turėtų būti suvartojama. O kol kas kviečiame susipažinti su bene svarbiausiomis medžiagomis, kuriomis turėtų būti aprūpintas sportuojančio žmogaus organizmas.

• Tam, kad būtų pasiekti norimi tikslai, reikalingos ir treniruotės – jei ruošiamasi varžyboms arba, jei siekiama akivaizdžių kūno pokyčių per trumpą laiką, treniruotės paprastai būna dažnos ir intensyvios. Vis dėlto, nesunku pastebėti, kad po intensyvių treniruočių, jaučiamas nuovargis bei raumenų skausmas, be to, svarbu užtikrinti jėgų atgavimą iki kitos treniruotės. Tad belieka tik pridurti, kad jei bus naudojamas maisto papildas citrulline malate, po treniruočių jausite mažesnį nuovargį bei greičiau atgausite jėgas.

• Dar vienas, itin svarbus maisto papildas sportuojantiems žmonėms yra kre alkalyn. Tai yra patentuota moderni kreatino monohidrato formulė, ji užtikrina stabilumą virškinimo trakte, o taip pat – geresnį įsisavinimą. Sportuojantiems žmonėms jis yra reikalingas dėl įvairių priežasčių: padeda gaminti raumenų ląstelėms reikalingą energiją; o taip pat – didina fizinį pajėgumą, kai atliekami intensyvūs trumpalaikiai pratimai.

• Jei sportuojantis žmogus nori priaugti raumenų masės, jam svarbu vartoti ir dar vienos rūšies papildus – tinkamai parinktus proteinus. Tačiau net ir tuo atveju, jei sportuojančio žmogaus tikslas nėra raumeninė masė, proteiną vistiek reikia naudoti, tik mažesniais, individualiai nustatytais kiekiais.

• Vitaminų bei mineralų kompleksai taip pat turi būti įtraukti į racioną, kadangi prakaituodamas žmogus šių medžiagų netenka labai daug, o prarastus kiekius svarbu atstatyti, kad būtų palaikomos organizmo funkcijos, imuniteto stiprumas, žvalumas ir t.t.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: