
Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro nuotr.
Stok! Pagalvok! Pirmyn!
Lietuvos pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ teigiama, kad reikia atsižvelgti į skirtingus mažesnių vaikų ir paauglių brandos lygius, ypatingą dėmesį skiriant mažiausiems ir pažeidžiamiausiems vaikams. Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro komanda, tobulindama savo veiklą, taikydama naujus darbo būdus ir metodus, organizavo neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektą „Stok! Pagalvok! Pirmyn!“, remiamą Panevėžio miesto savivaldybės administracijos.
Projekto veiklų tikslas – mokytis prisiimti atsakomybę, modeliuoti tinkamo elgesio pavyzdį bei aktyvų užimtumą, savęs pažinimą bei vertinimą, mažinant pasyvų laisvalaikio leidimą ir atskirties jausmą.
Projekto įgyvendinimo metu, prevencinė veikla buvo vykdoma pasitelkiant įvairius metodus, skatinant aktyvų užimtumą per sportinę, meninę ir netradicinę veiklą. Kūrybinėse atvirlaiškių gaminimo dirbtuvėse, aktyviai sportuojant, hipoterapijoje stiprinama mokinių savivoka ir savisauga, sąmoningumas.
Projekto veiklomis mokiniams sudarytos galimybės būti aktyviems, o dėmesys sutelktas į per patyrimą įgyjamą pozityvaus socialinio buvimo poreikį – veiklos vykdomos ne uždaroje klasėje, grupėje, o realioje tikrovėje skirtinguose socialiniuose kontekstuose. Praktinių užsiėmimų „Žaidimų galia“, dviračių žygio „Aktyvus – pozityvus“, veiklos „Energijos sūkurys” – kelias į sveikatą per žinias ir sportą metu mokiniams formavosi planavimo ir savo laisvalaikio organizavimo įgūdžiai, užtikrintas socialinę atskirtį patiriančių mokinių užimtumas.
Projekto metu informacinės aiškinamosios pagalbos susitikimų – atvejų analizės „Mes saugūs, kai žinome“, seminarų, diskusijų, bei bendradarbiaujant su Panevėžio miesto Vyriausiojo policijos komisariatu ir Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindine mokykla, plėtėsi mokinių žinios ir supratimas apie saugų elgesį bei atsakomybę. Paskaitų, diskusijų metu mokiniai galėjo išsisakyti bei spręsti iškilusias problemas, taip skatinant tarpusavio pasitikėjimą, nuoširdumą, mažinant abejingumą.
Apskritojo stalo diskusijoje su bendrojo ugdymo ir socialinių įstaigų specialistais dėl saugios emocinės aplinkos vaikams plano rengimo ir įgyvendinimo, siekiant kurti saugią, mokinių ugdymuisi palankią aplinką, kad mokiniai jaustųsi gerbiami ir saugūs. Užtikrinant mokinių gerą savijautą namų aplinkoje, organizuojami savipagalbos susitikimai su mokinių tėvais „Vaikų emocinės gerovės užtikrinimas“.
Projektinėse veiklose mokiniai kryptingai veikia draugiškoje aplinkoje. Įgyvendinus projektą, mokiniai padrąsinti ir įkvėpti per aktyvų užimtumą bei įtraukimą.
Kristina Raščiuvienė ir Rasa Ramanauskienė
Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotojos ugdymui

Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!