Pixabay nuotr.

„Swedbank“: interneto prekybos augimas Lietuvoje – sparčiausias tarp Baltijos šalių

Lietuva tarp kitų Baltijos šalių praėjusiais metais išsiskyrė sparčiausiu interneto prekybos augimu. Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, šalies gyventojų išlaidos interneto pirkiniams per 2022 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 37 proc. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje stebėtas nuosaikesnis augimas, kuris palyginamuoju laikotarpiu sudarė apie 20 proc.

„Interneto prekybos augimas Lietuvoje toliau išlieka spartus − jis gerokai lenkia ir interneto prekybos apimtis kitose Baltijos šalyse, ir bendrą mažmeninės prekybos augimą. Pagal apsipirkimų internetu aktyvumą, kaip įprasta, išsiskiria lapkričio ir gruodžio mėnesiai, per kuriuos gaunamas penktadalis visos metinės prekybos apyvartos“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, gyventojai Lietuvoje per praėjusius metus pirkiniams internetu išleido daugiau kaip 2,1 mlrd. eurų. Latvijoje ir Estijoje metinė interneto prekybos apimtis sudarė, atitinkamai, apie 1 mlrd. ir 1,8 mlrd. eurų.

Pagal apsipirkimo sumas, tarp Baltijos šalių pirmauja Estija, kurioje vieno apsipirkimo metu vidutiniškai išleidžiami 74 eurai. Lietuvoje vidutinė vieno apsipirkimo suma siekia 52 eurus, o Latvijoje – 36 eurus, rodo banko duomenys.

„Vidutinės pirkinių sumos iš dalies atspindi interneto prekybos išsivystymo lygį Baltijos šalyse, ir Estijoje šios apimtys yra santykinai didžiausios. Kita vertus, Lietuva praėjusiais metais išlaikė didžiausią interneto prekybos augimo pagreitį ir dar labiau priartėjo prie Estijos“, – pastebi D. Trumpickas.

„Swedbank“ duomenimis, per vieną mėnesį šalies gyventojai interneto pirkiniams 2022 m. vidutiniškai išleido 179 mln. eurų. Tuo metu praėjusį gruodį jų išlaidos šoktelėjo 28 proc. ir siekė apie 226 mln. eurų.

Pasak D. Trumpicko, prieš didžiąsias metų šventes gyventojai yra linkę atlikti daugiau pirkimų internetu, bet savo išlaidų vienam apsipirkimui smarkiai nepadidina. Vidutinė vieno apsipirkimo vertė praėjusį gruodį sudarė apie 54 eurus ir buvo tik 4 proc. didesnė už vidutinę metinę apsipirkimo sumą.

„Per praėjusius metus vidutinė apsipirkimo suma, palyginti su 2021 m. vidurkiu, išaugo apie 18 proc. Tai iš dalies galima aiškinti infliacijos įtaka, tačiau maždaug penktadaliu išaugo ir pats apsipirkimų skaičius. Tai rodo, kad interneto prekybos augimą skatina ne šventinė prekyba ir išpardavimai, kas buvo būdinga prieš pandemiją, bet pasikeitęs vartotojų požiūris ir įpročiai“, − apibendrina „Swedbank“ atstovas.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: