Nuotraukoje – Jurgita Talačkienė.
„TikTok“ kviečia verslą reklamuoti savo paieškos sistemoje: ar tai iššūkis „Google“?
„TikTok“ pristato reklamos paieškoje funkciją (angl. Search Ads Campaign). Turinio platformos atstovai siūlo verslui dalį savo reklamos biudžetų skirti šiai platformai. Jurgita Talačkienė, „Tele2“ skaitmeninės rinkodaros vadovė, teigia, kad tai didina konkurenciją paieškų reklamoje. Šis „TikTok“ pokytis gali daryti spaudimą tradicinėms paieškos sistemoms tokioms kaip „Google“.
„Naujovė „TikTok“ paskelbta pačiu laiku, kai net pati „Google“ pripažįsta, kad jaunesni vartotojai vis dažniau informacijos ieško socialiniuose tinkluose. „Google“ duomenimis, beveik 40 proc. jaunuolių paieškoms teikia pirmenybę socialinių tinklų programėlėse. Šis skaičius pastoviai auga. Tai kelia rimtą iššūkį tradicinėms paieškų platformoms“, – sako J. Talačkienė
Reklamos specialistai dabar gali sumokėti, kad jų verslas pasirodytų „TikTok“ paieškos rezultatuose, tačiau jos panašumai su „Google“ čia ir baigiasi. Žmonės ateina į įtraukių vaizdo įrašų platformą su kitokia nuostata. Jie daug pasyvesni ir atviresni naujiems atradimams, palyginus su „Google“ paieškos vartotojais, kurie paprastai yra labiau orientuoti į tikslą.
„TikTok“ skirtas pramogoms, o „Google“ – faktams
„Populiariausia paieškos sistema siekia nukreipti vartotojus į patikimas svetaines. Be to, „Google“ per daugelį metų nuolat tobulino savo paiešką, įdiegiant įvairius filtrus ir saugumo mechanizmus, kurie leidžian tikrinti informacijos šaltinius ar blokuoti kenkėjiškas svetaines. Pavyzdžiui, ieškant gerai žinomo žmogaus, dažniausiai nukreipiama į atitinkamą „Wikipedia“ puslapį“, – pažymi „Tele2“ skaitmeninės rinkodaros vadovė.
Anot jos, „TikTok“ nesiekia nukreipti savo vartotojų į kitus informacijos šaltinius ar tiesiai į verslo internetines parduotuves. Šios platformos tikslas yra žmogų išlaikyti kuo ilgiau.
„TikTok“ pagrindinis tikslas nėra tiek informuoti vartotojus, kiek skatinti juos praleisti kuo daugiau laiko platformoje. Dėl to „TikTok“ dažniausiai siūlo vaizdo įrašus, kurie sulaukia daug reakcijų ir įsitraukimo. Be to, platforma kol kas ribotai moderuoja ir filtruoja paieškos turinį, todėl dar laukia nemažai tobulėjimo šioje srityje,“ – teigia J. Talačkienė.
Stebuklingas algoritmas
Kita vertus, „Tele2“ skaitmeninės rinkodaros vadovė pabrėžia ir „TikTok“ stiprybes lyginant su tradicinėmis paieškų platformomis. Šio socialinio tinklo paieška suteikia unikalią galimybę pasiekti tikslinę auditoriją nauju būdu. Anot jos, algoritmas yra vienas iš esminių veiksnių, lemiančių platformos sėkmę. Nors programėlės kūrėjai neatskleidžia algoritmo veikimo ypatumų, jis geba pritaikyti turinį kiekvienam vartotojui itin tiksliai pagal jo ankstesnę veiklą, mėgstamus vaizdo įrašus, komentarus ir net vaizdo įrašų peržiūros laiką.
„Skirtingai nuo kitų socialinių tinklų, „TikTok“ algoritmas sugeba neįtikėtinai greitai ir tiksliai išanalizuoti vartotojo elgseną ir rodyti itin aktualų turinį. Dėl šios priežasties platforma sukuria įtraukiančią ir asmeniškai pritaikytą patirtį, dėl kurios vartotojai grįžta vėl ir vėl. Nors dar nežinome, kaip algoritmas veiks paieškos sistemoje, iš „TikTok“ šioje srityje tikimasi daug“, – aiškina J. Talačkienė.
Kol kas veikia tik JAV
„Nors tai nėra tiesioginis tradicinės paieškos konkurentas, tai puiki galimybė verslams efektyviau pasiekti jaunimą ir potencialius pirkėjus, ypač tuos, kurie atlieka specifines produktų ar paslaugų paieškas. Ši nauja funkcija JAV jau leidžia verslui pirkti tuos raktinius žodžius, pagal kuriuos vartotojai gali atrasti jų siūlomas prekes ar paslaugas“, – sako „Tele2“ atstovė.
Pasak ekspertės, kol kas ši nauja paslauga veikia tik JAV. Šioje rinkoje sausį planuojama uždrausti „TikTok“ naudojimą, atsiranda tikimybė, kad paslauga bus perkelta į kitas šalis. Kol kas dar nėra žinoma, kada atsiras galimybė „TikTok“ paieškų kampanijas leisti Lietuvoje.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!