Trečiojo amžiaus universiteto Panevėžio fakulteto studentų kelionė į Vytauto žemę

Trečiojo amžiaus universiteto Panevėžio fakulteto klausytojai mėgsta keliauti. Per šiuos mokslo metus apsilankėme Panemunėje, Zarasuose, Visagine, Rokiškyje, Taujėnuose, Jelgavoje, na o septintos kelionės metu nutarėme pabuvoti Vytauto žemėje. Ne tik pasivaikščioti po Trakus, bet ir susitikti su ten gyvenančiu ir sėkmingai kuriančiu rašytoju E. Malūku.

Susitikimas vyko Trasalio konferencijų salėje. (Tuo pasirūpino Trakų TAU dekanė N. Lisevičienė, už ką esame labai dėkingi). Jo metu rašytojas pasakojo apie tai, kaip rašė savo devintąjį romaną, kurį sudaro net 700 puslapių. Knygos rašymui autorius buvo surinkęs 10 000 puslapių istorinės medžiagos apie tą epochą.

Klausytojai sužinojo apie tai, kokiais istoriniais šaltiniais naudojosi rašytojas. Įdomiausia buvo klausyti pasakojimo apie patį Vytautą, kuris galėjo būti vos 1,50 cm ūgio, moteriškų veido bruožų ir trapaus sudėjimo. Negėrė alkoholio, o vyrus, kurie parodydavo dėmesį jo žmonai Onai, žudė. Nepaisant to, Vytautas Didysis buvo viena įtakingiausių ir labiausiai gerbiamų epochos figūrų. Autorius pasakojo labai vaizdingai, įtikinamai. Kartais atrodė, kad prieš auditoriją ne rašytojas, o aktorius.

Po susitikimo visi drauge pietavome ragaudami tradicinį Trakų patiekalą-kibinus.

Ekskursiją tęsėme apsilankydami Trakų Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo bažnyčioje, Pusiasalio pilyje. Klausėmės pasakojimų apie Vytautą ir jo darbus. Apsilankėme ir įspūdingame sakralinio meno muziejuje, o Karaimų muziejuje susipažinome su šios bendruomenės papročiais ir kultūra.

Kelionės pabaigai nutarėme į Trakų pilį pažvelgti nuo kito Galvės ežero kranto – Užutrakio dvaro sodybos. Ramiai susėdę dvaro kavinukėje aptarėme kelionės įspūdžius.

Zita Kazlauskienė
TAU PF dekanė

AINA Facebook naujienos

Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!