nuotr. freepik.com

Tyrimas: dauguma gyventojų palaiko sunkiasvorio transporto apmokestinimo pokyčius

Visuomenės apklausa atskleidė, kad šalies gyventojai pritaria didesnei sunkiasvorio transporto atsakomybei už kelių priežiūrą. Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų sutinka, kad daugiausia prie kelių infrastruktūros išlaikymo turi prisidėti tie, kurių transporto priemonės kelius gadina labiausiai, ir mano, kad komercinį sunkųjį transportą reikia apmokestinti pagal nuvažiuotus kilometrus, o ne pagal laiką, kai naudojamasi šalies keliais, kaip yra dabar.

Asociacijos „Lietuvos keliai“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė (57 proc.) Lietuvos gyventojų pritaria siūlymui komercinį sunkųjį transportą apmokestinti pagal nuvažiuotus kilometrus (įdiegus e. tollingo sistemą), o ne pagal važiavimo laiką, kaip yra dabar.

Apklausa taip pat atskleidė, kad beveik 60 proc. apklaustųjų sutinka, jog daugiausia prie kelių infrastruktūros išlaikymo turi prisidėti tie, kurių transporto priemonės kelius gadina labiausiai, t. y. sunkusis transportas. Nepritaria tik 16 proc. respondentų, kiti šiuo klausimu neturi nuomonės.

Anot asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovo Šarūno Frolenko, gauti atsakymai signalizuoja visuomenės poreikį keisti nusistovėjusią tvarką.

„Šie apklausos rezultatai rodo, kad visuomenė pasisako už teisingesnį kelių finansavimo modelį. Ne paslaptis, kad sunkvežimio daroma žala kelių dangai yra šimtus kartų didesnė nei lengvojo automobilio. Gyventojams akivaizdu, kad tie, kurie labiausiai dėvi kelius, turi labiau prisidėti prie jų priežiūros. Atstuminė kelių rinkliava, vadinamoji e. tollingo sistema, leistų užtikrinti, kad sunkusis transportas mokėtų pagal faktiškai nuvažiuotą atstumą. Tai sąžiningiau kitų eismo dalyvių atžvilgiu ir padėtų atitaisyti daromą žalą kelių infrastruktūrai bei aplinkai, kaip numato ES direktyva“, – sako Š. Frolenko.

Europoje jau ilgą laiką einama prie sunkiasvorio transporto apmokestinimo pagal nuvažiuotą atstumą – ES šalys įdiegusios atstuminę kelių mokesčių sistemą, kuri, kaip pripažįstama, teisingiau paskirsto naštą kelių naudotojams ir skatina mažinti taršą. Lietuva taip pat rengiasi pereiti nuo vinječių prie e. tollingo sistemos, atsižvelgdama ES reikalavimus. Europos Komisija aktyviai skatina šalis pereiti prie atstumu grįsto apmokestinimo, siekdama ne tik užtikrinti kelių infrastruktūros tvarumą, bet ir sumažinti anglies dioksido emisiją.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą 2025 m. balandį atliko UAB „Spinter tyrimai“.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: