„Profitus“ marketingo vadovė Monika Lenčickaitė (Asm. archyv. nuotr.)

Tyrimas parodė – investuojama dažniausiai ne dėl infliacijos

Sutelktinio finansavimo platformos (SFP) „Profitus“ užsakytame tyrime paaiškėjo, kad pagrindinė priežastis, lietuvius skatinanti investuoti savo santaupas, yra „netikrumas dėl pensijos ateities“, ją nurodė 46 proc. apklaustųjų. Aukšta ir nuolat auganti infliacija yra ketvirta tarp respondentų nurodytų priežasčių, ji svarbi 33 proc. žmonių.

Antroji priežastis – noras įdarbinti laisvas lėšas (44 proc.), tada – atsiradusios galimybės investuoti mažas sumas (38 proc.). Pagrindinių priežasčių penketuką užbaigia „smalsumas ir noras pamėginti“, ją įvardijo beveik trečdalis (27 proc.) apklaustųjų.

„Stebėdami investuotojų elgseną, matome, kad didžioji dauguma žmonių, patikėjusių pinigus SFP, lieka ilgesniam laikui, nesitraukia po 6 ar 12 mėnesių, gavę pirmąją grąžą. Tai rodo, kad žmonės tikrai galvoja apie ilgalaikę naudą ir investuodami pinigus į tai žvelgia kaip į ilgalaikį santaupų išsaugojimą, o ne trumpalaikį uždarbį“,- sako „Profitus“ marketingo vadovė Monika Lenčickaitė.

Paprašyti įvertinti, kokį investavimo būdą rinktųsi šiuo metu neinvestuojantys, dažniausiai (28 proc.) įvardijo investicijas į NT per SFP ir tarpusavio skolinimosi platformos, antroje vietoje – savarankiškas investavimas per bankus (25 proc.),  toliau – periodinis investavimas per bankus ir akcijų pirkimo platformos. Nuosavo turto įsigijimą, kaip patrauklią investavimo formą nurodė tik 15 proc. apklaustųjų.

Pasak M. Lenčickaitės, tokie prioritetai nestebina, nes norint įsigyti nuosavo NT, reikalingos nemažas pirminės investicijos, o investavimas per sutelktinio finansavimo platformas per pastaruosius 3-4 metus tapo populiarus ir dėl paprasto naudojimo, ir dėl galimybės investuoti mažas sumas.

Tie respondentai, kurie jau investuoja, savo pinigus skyrė kaupiamąjam gyvybės draudimui (39 proc), III pakopos pensijų fondams (32 proc.), akcijoms, indėliams ir nuosavam NT (po 17 proc.).

Tyrimas balandžio mėn. atliktas kartu su Rinkodaros ir komunikacijos mokslo institutu (KOG) per „Norstar“ platformą. Imtis – visa Lietuva, internetu apklausta 520 respondentų, kurių amžius nuo 18 iki 55 m.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: