UAB „IOCO Packaging“, vykdantysis direktorius Denas Ušinskas (įmonės archyvo nuotr.).

UAB „IOCO Packaging“: gamybos automatizavimas suteikia konkurencinį pranašumą

Šiandien viena stipriausių Panevėžio sričių – pramonė – auga pasitelkdama pažangius sprendimus. Jos dėka įgyvendinamas užsibrėžtas miesto tikslas – tapti inovatyvios pramonės centru. Panevėžio plėtros agentūra lankosi įmonėse, žengiančiose drauge su Pramonė 4.0 tendencijomis ir pristato jų kuriamus sprendimus, integruojamus į pasaulinės vertės kūrimo grandines.

UAB „IOCO Packaging“, užsiimanti polimerinių pakuočių su fleksografine spauda gamyba maisto produktų pakavimui, dirba beveik trisdešimt metų. Panevėžyje įsikūrusi bendrovė pirmauja Baltijos šalyse, buvo apdovanota net trimis apdovanojimais: už technologinius sprendimus, atsinaujinančių energijos šaltinių diegimą ir skaitmenines technologijas. Anot bendrovės vykdančiojo direktoriaus Deno Ušinsko, tokį įvertinimą lemia sėkmingai įgyvendinamos strategijos: gaminti aukščiausius reikalavimus atitinkančius gaminius, optimizuoti gamybą ir būti socialiai atsakinga. Jo nuomone, šių sričių išpildymas – ne vienkartiniai įvykiai, o nuolatinis darbas, kuris palaipsniui keičia gaminių kokybę ir augina konkurencinį pranašumą.

PRAMONĖ 4.0 – BŪDAS TAPTI ATSPARESNIEMS

Automatizacijos keliu pradėjome eiti dar 2016 m., iki šiol į tai investavome jau daugiau nei 4 mln. Eur. Pagrindinė priežastis, lėmusi apsisprendimą diegti naują įrangą ir detaliai peržiūrėti visus įmonėje vykstančius procesus – probleminių situacijų sprendimas. Su gamyba, žaliavų tiekimo grandine susijusios įvairios aplinkybės, komponentai, tad, įvykus nenumatytoms situacijoms, dažnai trūkdavo informacijos, negalėdavome jų išspręsti taip greitai ir efektyviai, kaip norėdavome. Supratome, kad skaitmenizuotos sistemos gali viską pakeisti, palaipsniui palengvinti visų mūsų darbą, o klientams ir partneriams suteikti dar geresnės bendradarbiavimo patirties, paveikti gaminių kokybę.

Dabar kaip niekada pamatėme tokių sprendimų naudą, kadangi susiklosčiusios politinės, ekonominės aplinkybės eliminuoja stabilumą, planuoti darosi vis sunkiau: vėluoja žaliavos, ilgėja terminai, kyla kainos ir pan. Siekiant suvaldyti riziką, būtina turėti informaciją realiuoju laiku, išmaniąsias technologijas, padedančias ją įvertinti, o atsiradus pokyčiams – atitinkamai reaguoti. Džiaugiamės, kad Pramonės 4.0 potencialu susidomėjome anksčiau ir laiku priėmėme reikiamus sprendimus.

Šešerius metus vadovaujamės LEAN verslo valdymo filosofija: naudojame aštuonis jos instrumentus, tarp jų ir KANBAN sistemą; verslo pokyčius valdome su „Navision“ programa. Siekdami augti kartu su pasaulinėmis tendencijomis, nuosekliai diegiame skaitmeninimo technologijų sprendimus, kurie optimaliai pritaikomi įmonės, klientų ir verslo partnerių poreikiams.

LANKSTUMO SUTEIKIA INFORMACIJOS SEKIMAS REALIUOJU LAIKU

Vieni pirmųjų mūsų įmonės pokyčių – skaitmenizuotas spaudos formų sandėlis. Kliento gaminiams skirtas formas pradėjome ženklinti brūkšniniais kodais. Informaciją apie pakuojamo gaminio parametrus anksčiau suvesdavo darbuotojas, o dabar užtenka tai padaryti vieną kartą ir ji automatiškai perkeliama į kitus įrenginius. Įdiegta sistema leidžia fiksuoti gaminių kokybę, be to, sumažina žmogiškosios klaidos tikimybę, kelis kartus pagreitina spaudos formų ženklinimą.

Atsiradus poreikiui pagaminti kliento lūkesčius atitinkantį naują produktą ir išvengti žmogiškųjų klaidų, skaitmenizavome naujų projektų kūrimo ir valdymo procesą. Mūsų tikslas buvo atrasti būdą, kuris padėtų įvertinti užsakymų kokybę, užfiksuotų projektų trūkumus ir išsaugotų tikslius, su naujo produkto gamyba susijusius duomenis. Taip pat supaprastinome klientų užsakymų valdymą – įdiegėme jiems išorinį prisijungimą prie mūsų pokyčių valdymo sistemos. Šis sprendimas leidžia užsakovams saugiai siųsti ir sekti užsakymus, sužinoti jų statusą.

Mums nepaprastai svarbu, kad visa informacija, susijusi su bendrovės veikla ir procesais, būtų lengvai pasiekiama realiuoju laiku, būtų saugoma vienoje vietoje. Todėl sukūrėme savo procesų pokyčių valdymą realiuoju laiku. Didžioji padalinių (pirkimų, pardavimų, gamybos, kokybės, finansų ir pan.) duomenų dalis surenkama į vieną duomenų bazę. Vėliau šį sprendimą papildėme ir įdiegėme visą gamybos planavimo logiką. Ji, atsižvelgdama į sukauptą informaciją, automatiškai suskaičiuoja ir sukuria ekonomiškai naudingiausią užsakymų eilę.

Į sistemą vedame įvairius duomenis: užsakymo kiekį, iš kur perkama, terminus, žaliavos buvimo vietą ir pan. Matome, kokiame sandėlyje yra skirtingi gaminiai, kiek ir kokių likusių žaliavų. Anksčiau tokia informacija skirtingose lentelėse turėjo būti įvedama kelis kartus, apdorojama naudojant įprastą Excel programą, o pasikeitimai perduodami skambučiais ir e. laiškais. O dabar, vėluojant žaliavai, informacija atnaujinama akimirksniu: įvedus konkrečius duomenis, perskaičiuojami tiek pristatymo terminai, tiek kiti su žaliava susiję veiksmai. Maža to, rengdama rekomendacijas, sistema įtraukia tokius rodiklius, apie kuriuos žmogus nesusimąstytų, taigi išlaikyti ir auginti paslaugų kokybę, išvengti papildomų išlaidų yra lengviau.

Fiksuojami duomenys itin reikšmingi analizuojant įmonės efektyvumą. Matome, per kiek laiko darbuotojai atliko vieną ar kitą veiksmą, kodėl sunaudojo medžiagų daugiau nei planuota, kada ir kaip atsirado gaminių neatitikčių. Įdiegti valdikliai nurodo, kokie nesklandumai (vėlavimas, žaliavų trūkumas ir pan.) gali užklupti kiekvieną užsakymą – sistemą prižiūrintiems darbuotojams siūlomi prevenciniai veiksmai. Dėl tokios įvairialypės naudos ir informacijos tikslumo sekame visą veiklos grandinę – nuo pirmo kontakto su klientu iki produkto pristatymo.

Gamybos skaitmenizavimas padeda reikiamu laiku priimti tinkamiausius sprendimus. Dabar esame konkurencingai lankstūs – net ir pasikeitus aplinkybėms ar išgirdę skubius kliento prašymus galime greitai įsivertinti savo galimybes, prisitaikyti ir spręsti iškilusius klausimus.

UAB „IOCO Packaging“,
vykdantysis direktorius Denas Ušinskas (įmonės archyvo nuotr.).

PAŽANGŪS ĮRENGINIAI NE TIK TAUSOJA GAMTĄ, BET IR GERINA GAMINIŲ SAVYBES

Inovacijos gamyboje mums yra neatsiejamos nuo socialinės atsakomybės. Ji – ne pranašumas, o natūrali, savaime suprantama veiklos filosofija. Nuo pat pradžių verslą suvokiame kaip įtaką turinčią, privalančią sveika visuomene, švaria aplinka, laimingais darbuotojais pasirūpinti organizacija. Todėl viena iš mūsų gamybos prioritetinių sričių – tvarumą užtikrinančios technologijos ir įrenginiai.

Atsižvelgdami į lanksčios pakuotės rinkos poreikius, 2019 m. įsigijome „Uteco“ naujos kartos spausdinimo liniją „ONYX“. Tokiai įrangai yra naudojami vandens pagrindo dažai, nėra lakiųjų organinių junginių turinčių medžiagų. Naudojame modernią skaitmeninimo technologiją – naujos kartos 10 spalvų spausdinimo mašiną „Crystal 108“, kuri  suteikia galimybę derinti daugiau spalvų ir taip klientams pasiūlyti platesnę spaudos įvairovę. Šie pažangūs sprendimai ir įranga leidžia imtis saugos priemonių, padedančių mažinti oro taršą, atliekų susidarymą. Be to, gerina gaminio ekologines savybes, kokybę, gamybos efektyvumą.

Taip pat įgyvendinome projektą „Saulės energiją naudojančių elektros gamybos pajėgumų diegimas UAB „IOCO Packaging“ gamybos procesuose“. Turėjome tikslą pagamintą energiją naudoti įmonės vidiniams elektros poreikiams. Investicijos pasiteisino ir dar tais pačiais metais sunaudojome 20 proc. mažiau energijos, o praėjus metams nuo įdiegimo sutaupėme net 346 MWh energijos. Be to, įgyvendindami šį projektą prisidėjome prie ES Baltijos jūros regiono strategijos „Padidinti gerovę“.

Turime AA lygio „BRC Packaging Materials“ sertifikatą, įrodantį, kad gaminamos pakuotės atitinka pasaulinį pakavimo medžiagų standartą. Gavome „Halal“ sertifikatą, užtikrinantį, kad gaminamos pakuotės atitinka islamo šalių teisę.

SUSTIPRĖJĘS DARBUOTOJŲ ĮSITRAUKIMAS IR BENDRADARBIAVIMAS

Skaitmenizuodami „IOCO Packaging“ veiklą daug dėmesio skiriame šiuos sprendimus įgyvendinantiems specialistams. Technologijos tik padeda pamatyti, pakeisti, pagreitinti procesus, bet viską sugalvoja žmogus. Todėl ir šūkiu „Jūsų verslo sėkmei – mūsų laimingi žmonės“ atkreipiame dėmesį į žmogiškųjų išteklių svarbą.

Skaitmenizacija, automatizacija – didžiulis iššūkis įmonei ne tik dėl investicijų, darbų apimčių, ilgai trunkančių naujovių diegimo, bet ir dėl darbuotojus užklumpančio nerimo, nežinios. Įsitikinome, kad efektyviausias būdas padėti įveikti artėjančių pokyčių baimę – parodyti, kaip jis teigiamai paveiks jų kasdienį darbą. Sektinas pavyzdys pamažu padeda apsiprasti, įžvelgti teigiamų pusių, suprasti, kodėl to reikia. Prieš kiekvieną naujovę, didesnį ar mažesnį projektą ruošiamės: aktyviai komunikuojame, atsakome į rūpimus klausimus, organizuojame mokymus, seminarus. Į pagalbą kviečiamės ir išorinius konsultantus, vedame praktines sesijas, kurios atveria naują požiūrį, leidžia pamatyti pokyčių naudą. Suprantame, kad žmogus turi keisti ilgametį, paties suformuotą darbo modelį, todėl gali jausti  diskomfortą. Taigi visiems – nuo įmonės akcininko iki gamybos darbuotojo – reikia turėti valios ir kantrybės.

Svarbu nepamiršti, kad įdiegus sistemą, atsakingas specialistas ilgą laiką ją dar tikrina, tobulina. Pavyzdžiui, net ir po trijų metų verslo procesų pokyčių valdymo realiuoju laiku sistemos diegimo, naudojimo, atrandame, ką dar reikėtų pakeisti. Todėl drąsiai sakau, kad skaitmenizacija – nuolatinis ne tik įmonės, bet ir žmonių tobulėjimas. Plečiame savo matymą, supratimą, kadangi tenka įsigilinti į pačias smulkiausias veiklos procesų, projektų dalis. Juk turime detaliai išanalizuoti esamą situaciją, atrasti spragas, viską sukurti taip, kad sistema galėtų sklandžiai įvykdyti jai paskirtas užduotis. Gilindamiesi vis labiau suprantame esamų padalinių susietumą, kiekvieno pareigybės reikšmę, įtaką, problemų priežastis ir pasekmes. Matau, kad darbuotojus automatizacija skatina labiau įsitraukti, bendradarbiauti, ji ypač motyvuoja žingeidžius, smalsius, aukštus tikslus turinčius specialistus. Kasdien dalijamės iššūkiais, klausimais, problemomis, kartu mokomės. O tai – ir atsakomybė, ir vienybė viename.

Straipsnių ciklą „Pramonė 4.0 sprendimai Panevėžyje“ įgyvendinant Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą verslo plėtros sąlygų gerinimo projektą „Sujungti Panevėžį: bendradarbiavimo stiprinimas gerinant Panevėžio verslo aplinkąׅ“ parengė Panevėžio plėtros agentūra.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: