Vairavimas tamsiu paros metu: kaip išlaikyti aštrų regėjimą?

Vairavimas tamsiu paros metu – sudėtingiausia ir pavojingiausia ilgesnių kelionių dalis. Ne tik dėl mažesnio matymo diapazono ir sunkiau pastebimų kliūčių kelyje, bet tuo metu neretam vairuotojui dar ir akys pavargsta, suprastėja matymas. Kaip jį išlaikyti tokį aštrų, kaip dieną?

Žiemą šviesus paros laikas trunka itin trumpai ir daugeliui žmonių į namus tenka parvairuoti jau tamsoje. Tyrimai rodo, kad 43 proc. vairuotojų skundžiasi suprastėjusiu regėjimu vairuojant naktį. Ir tarp apklaustųjų – ne vien tik tie, kuriems reikalinga regėjimo korekcija akiniais ar lęšiais. Regą trikdo naktinės vairavimo sąlygos.

Optikos salono atstovė Justė Perminienė aiškina, kad nakties metu išsiplečia vyzdžiai, o atsiradę priešpriešais važiuojančių automobilių lempų atspindžiai sukelia akivaizdžius atstumo suvokimo nuokrypius, akina, o greitai besikeičiantis žiūrėjimas skirtingais atstumais: prietaisų skydelis – kelias – žiūrėjimas į galinį ar šoninius veidrodėlius sukelia nuovargį, galvos svaigimą ir mažina atidumą. Jeigu regėjimo aštrumas ir matomumo laukas nėra pakankamas, tuomet vairuotojui atsiranda keblumų tinkamai įvertinant atstumus, vaizdus, kelio ženklus. Visa tai neigiamai veikia reakciją ir padidina eismo nelaimių riziką.

Su tokiomis problemomis dažnai susiduria žmonės, vairuojantys su akiniais, mat ypač didesnių dioptrijų stiklai būna išgaubti ir lieja vaizdą kampuose.

Kaip važiuoti naktį saugiai? Ekspertai rekomenduoja sumažinti tempą priklausomai nuo eismo sąlygų, pasirūpinti automobilio stiklų švara, kad šie nelaužtų šviesos į akinančius spindulius. Priešprieša artėjant automobiliui rekomenduojama šiek tiek palenkti galvą žemyn ir į dešinę, ir taip laikyti tol kol jis pravažiuos, kad sumažintumėte akinančių žibintų poveikį. Automobilį matysite periferiniame lauke ir būsite mažiau akinamas, nes šviesa kris į tą tinklainės dalį, kuri yra mažiau jautri apakinimui. Taip pat Ilgų kelionių metu reikėtų reguliariai sustoti, pailsinti akis.

Jeigu ilgos kelionės itin vargina jautrias akis, verta pagalvoti ir apie specialius akinius. Pavyzdžiui, vokiečių kompanija „Rodenstock“ siūlo specialią lęšių seriją vairuotojams „Rodenstock Road“ su specialiais apsauginiais sluoksniais.

Jie turi 12 proc. tonavimą ir dengiami daugiasluoksne AR danga, kuri sumažina atspindžius nuo automobilių šviesų, važiuojančių mums už nugaros. Lengvas tonas sugeria per didelį kiekį mėlynos šviesos, kuriai mūsų akys yra itin jautrios ir pagerina kontrastinį matymą.

„Akinių stiklų tonuoti atskirai negalima. Norint išgauti geriausią efektą visi sluoksniai yra suliejami yra gamyklose, dėl to akiniams naudojame jau paruoštus stiklus. „Rodenstock“ atveju naudojimui ir pritaikymui akiniams lęšiai atvežami jau iš Vokietijos“, – paaiškino „Optika Vizija“ marketingo vadybininkė Justė Perminienė.

Matomumas per akinius priklauso ne vien tik nuo stiklą dengiančių sluoksnių, bet ir nuo pačios stiklo formos. Pavyzdžiui, neretai dešinės ir kairės akių matymas skiriasi, o tai daro įtaką geram erdvės įvertinimui. Daugelis akinius nešiojančių žmonių naudoja skirtingo stiprumo stiklus ant skirtingų akių, dėl to gali prasčiau įvertinti atstumus iki objektų. „Rodenstock“ progresiniai vieno židinio lęšiai gali sinchronizuoti matymo laukus ir užtikrinti gerą erdvinį matymą.

„Optika Vizija“ atstovai sako, kad akiniai su specialiomis apsauginėmis priemonėmis važiavimui naktį yra prieinami ne tik žmonėms, kuriems reikia regos korekcijos priemonių. Visi apsauginiai sluoksniai būna liejami ir į stiklus be jokių dioptrijų, kad juos galėtų naudoti ir gerai matantys vairuotojai. Jie veikia kaip ir akiniai nuo saulės. Tik yra skaidrūs ir padeda vairuoti naktį.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: