„Vantage“ – sėlinantis plėšrūnas „Aston Martin“ pavidale

„Vantage“ vardas „Aston Martin“ gamoje jau daugiau nei 7 dešimtmečius reiškia grynakraujus sportinius modelius. Naujausias šios dinastijos atstovas atrodo agresyviai, o dėl savo greitos reakcijos akimirksniu tampa vairuotojo dalimi.

„Aston Martin Vantage“ dizainas jau iš tolo praneša apie sportinę jo prigimtį. Modelis pasižymi raumeningomis formomis ir atletiškumu. Dizaino komanda jį kūrė taip, kad „Vantage“ išreikštų pagrindines „Aston Martin“ grožio vertybes, bet tuo pačiu būtų panašus į prie žemės prisispaudusį ir sėlinantį plėšrūną. Todėl „Vantage“ linijos itin plastiškos, subalansuotos ir natūralios. Tiesa, jos ne tik kuria unikalų siluetą, bet ir turi paskirtį. Spausti „Vantage“ prie kelio, užtikrinti maksimalų oro srautą varikliui ir jį aušinti.

Už kiekvienos linijos – inžinerija

Aerodinaminės savybės yra „Aston Martin Vantage“ dizaino pagrindas. Priekinis oro skirstytuvas nukreipia orą po automobiliu, kur oras įvairiais kanalais aušina variklį, stabdžius ir kitus komponentus. Tuo tarpu galinis oro skirstytuvas automobilio gale ir galinių ratų arkose sumažina oro sūkurius. Nesileidžiant į smulkias aerodinamikos detales, švarus oro srautas leidžia automobiliui efektyviau važiuoti greitai ir generuoti didesnę prispaudžiamą jėgą. Užtenka vieno žvilgsnio ir tampa aišku, kad „Aston Martin Vantage“ sukurtas vienam tikslui – nuolat stebinti savo dinamika.

Sportinio dizaino filosofija persikelia ir į „Aston Martin Vantage“ saloną. Čia linijos yra trumpesnės ir griežtesnės, kad labiau akcentuotų piktesnę „Vantage“ asmenybės dalį. Žema vairuotojo sėdėsena ir aukšta šoninių langų linija sukuria kapsulės pojūtį ir užtikrina, kad kiekvieną „Vantage“ judesį galima pajusti savo kūnu ir taip susilieti su automobiliu. „Aston Martin“ prietaisų ir pavarų perjungimas sukurtas taip, kad jais naudotis būtų paprasta ir intuityvu, o vairuotojas galėtų susitelkti ties vairavimu.

Staigi reakcija

„Vantage“ sukurtas ant visiškai naujos „Aston Martin“ platformos, kuri pagaminta iš klijuoto aliuminio. Tiesa, net 70 proc. Visų komponentų yra unikalūs „Vantage“ inžinierių sukurti sprendimai. Todėl jiems pavyko sukurti grynakraujį sportinį automobilį. Kalbant skaičiais, jis sveria tik 1530 kilogramų, todėl betarpiškai reaguoja į vairo pasukimą ir gali itin staigiai startuoti arba sustoti.

Tai yra pirmas „Vantage“ modelis, kuriame „Aston Martin“ sumontavo variklį su dviguba turbina. Tai buvo tikras iššūkis inžinierių komandai, nes varikliai be turbinų pasižymi aukštesniais sūkiais ir tuo pačiu garsu su daugiau charakterio. Nepaisant to, „Aston Martin“ inžinieriai šį V8 variklį sureguliavo iš naujo, sukūrė naujas oro įsiurbimo ir išmetimo sistemas. Taip buvo išgautas ikoniškas garsas, jau seniai yra tapęs sportinių „Aston Martin“ sinonimu. Šis efektas geriausiai jaučiamas pasirinkus „Sport Plus“ ir „Track“ režimus.

Tobula pusiausvyra

Inžinierių pastangos nepasibaigė tik ties ypatingomis „Aston Martin“ natomis. „Vantage“ variklis sumontuotas kiek įmanoma žemiau ir taip buvo pasiektas itin žemas automobilio svorio centras. Tuo pačiu variklis sumontuotas kiek įmanoma arčiau vidurio, kad būtų pasiekta tobula svorio pusiausvyra tarp ašių. Skamba paprastai, tačiau „Aston Martin“ inžinieriai turėjo sukurti visiškai naujus variklio tvirtinimus ir kiek mažesnį sauso tepimo karterį. Dėl pastarojo sprendimo taip pat pagerėjo degalų sąnaudos.

„Aston Martin Vantage“ generuoja 510 AG galią ir 685Nm maksimalų sukimo momentą. Tokia galia leidžia 100 km/val. ribą kirsti per 3,7 sekundės ir pasiekti didžiausią 314 km/val. greitį. Visą variklio potencialą išnaudoti leidžia 8 laipsnių automatinė ZF pavarų dėžė. Ji turi programinę įrangą, kuri užtikrina staigų ir tikslų pavarų perjungimą, kai vairuojama dinamiškai. Tuo pačiu ji gali pasižymėti subtilumu ir vos pastebimu veikimu kasdieninėse kelionėse. Negana to, pavarų dėžė yra sumontuota gale pagal klasikines sportinių automobilių kūrimo taisykles.

Pirmas toks

„Vantage“ yra pirmasis „Aston Martin“ serijinis modelis, kuriame buvo sumontuotas elektra valdomas riboto slydimo diferencialas. Skirtingai nei klasikinis mechaninis diferencialas, elektrinis gali suveikti per kelias milisekundes. Jis taip pat yra sujungtas su „Vantage“ elektronine stabilumo sistema, todėl akimirksniu siunčia variklio galią tam ratui, kuris tą akimirką turi geriausią sukibimą.

Toks sprendimas posūkiuose leidžia jaustis užtikrintai, o trasoje net šiek tiek paimprovizuoti su slystančia galine ašimi. Tuo tarpu važiuojant greitai jis veikia plastiškiau ir leidžia vairuoti su GT automobiliams būdingu atsipalaidavimu. Būtent todėl „Vantage“ tinka ne tik tikriems vairavimo entuziastams, kurie savo patirtį kaupia lenktynių trasose. Unisonu su stabilumo kontrole veikiantis diferencialas užtikrina, kad „Aston Martin Vantage“ potencialu galima mėgautis po truputį ir saugiai.

Su „Aston Martin Vantage“ modeliu ir ypatinga gamintojo istorija bei dizaino filosofija galima susipažinti „Aston Martin Vilnius“ atstovybėje.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: