NAUJAUSIOS ŽINIOSPanevėžio naujienosŠvietimas

Vyturiečiai dėkingi „broliukams“ latviams už geranorišką dalinimąsi ir bendrystę

Kartais taip nutinka, kad tai, ko ieškai yra visai šalia, „panosėje“, tik ne visada matai ar pastebi. Taip nutiko ir mums grupelei iniciatyvių pedagogų, ieškančių žinių, metodų, gerųjų patirčių ugdant mokinių EQ.

Panevėžio „Vyturio“ progimnazija dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ projekte 2019-1-LT01-KA101-060343 “Šiuolaikinės mokyklos iššūkis-EQ“. Spalio 24-30 d. mokytojai dalyvavo darbo stebėjimo vizite Rygos 22 vidurinėje mokykloje. Paulius, Gintaras, Rasa, Vaida ir Inga domėjosi kaip mūsų kaimyninės šalies mokykloje ugdomas emocinis intelektas. Komanda parsivežė daug naujų idėjų,kurias norėtų išpildyti savo mokykloje.

Etikos mokytojas Paulius grįžo sužavėtas šios Rygos mokyklos puoselėjamu kūrybiškumu ir tarpusavio santykiais. Stebėtas renginukas (didelio kelių savaičių kūrybinio renginio dalis) parodė, kad vaikai gali džiaugtis bendravimu, laisva kūryba ir dar kartu atrasti įvairiausių gyvenimiškų atradimų. Žinoma, tai ugdymas neformaliuoju būdu, todėl jame tiek laisvės, mokiniai veržiasi čia dalyvauti, dalindamiesi įspūdžiais kuria legendą, kuri įkvepia nebuvusius pabandyti. Ir šis neformalus, draugiškas, kūrybiškas buvimas prasismelkia į visą mokyklos gyvenimą – laimingi mokiniai, laimingi mokytojai, matydami atsiskleidžiančius ugdytinius bei laimingi vadovai, nes visa ta laimė mokykloje motyvuoja mokytis ir tobulinti mokymą(si), nes jaučiantis gerai, norisi kurti gėrį. Žavu!

Istorijos mokytojai, profesijos patarėjai Vaidai didžiausią įspūdį paliko “Susirinimų” veikla, tačiau tai ne vienintelė veikla, į kurią mokiniai yra įtraukiami, kad galėtų neįprastomis aplinkybėmis įgauti visakeriopos patirties. Prie ugdymo karjeros veiklų mokiniai prisiliečia tiesiogiai: klasės valandėlių, integruotų dalykinių pamokų metu ar vykdami į įmones, įstaigas, bet ir patys betarpiškai, mokykloje besimokančių mokinių tėvams siųsdami kvietimus – laiškus atvykti į jų organizuojamas “Profesijų kavines” ir pabendrauti su mokiniais, atsakinėjant į mokinių užduodamus klausimus. Kitokia patirtis, tiesianti savitarpio pagarbos ir bendradarbiavimo saitus, tiek tarp mokinių, tiek tarp mokinių ir mokytojų, pasiskirstant atsakomybėmis formuojama ir žygių, į kuriuos keliauja visos be išimties klasės, metu. Didžiausią įspūdį paliko “Susirinimų” veikla, skatinanti mokinius ugdyti ne tik emocinius ir socialinius gebėjimus, bet ir pamokose taikomi emocijų atpažinimo, įvairių situacijų, gyvenimiškų pavyzdžių aptarimo, situacijų kūrimo – užbaigimo ar emocijų siejimo su spalvine gama, metodai, taikomi tiek formaliajame, tiek ir neformaliajame ugdyme.

Mokyklos psichologė Rasa sako, kad pamačius kaip ir kokiais metodais jau beveik 40 m. ugdomas mokinių EQ Rygos 22-oje vidurinėje mokykloje buvo galima dūsauti, galvoti, kad mums tai nepasiekiama, neįgyvendinama. O Erasmus+ projektas „Šiuolaikinės mokyklos iššūkis-EQ“ yra apie iššūkius. Visų pirma iššūkius sau ir mokyklai. Iš Rygos 22-os mokyklos parsivežėme iššūkį neformalųjį ugdymą integruoti į formalųjį ir atvirkščiai, kad augtų mokinių EQ. Kitas iššūkis auginti savo EQ: sistemingai, nuolat, pavieniui ir kartu su kolegomis. Išlaisvinti kūrybiškumą, išeiti iš komforto zonos, gilinti savęs pažinimą ir veikti, saugiais metodais išveikus susikaupusią įtampą bei pyktį.

Visi grįžome kitokie. Vidumi paaugę, išsivalę, išlaisvėję, jautresni, ramesni, pasitikintys ir tikintys EQ galia. Dėkingi „broliukams“ latviams už geranorišką dalinimąsi ir bendrystę.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!

Siūlome perskaityti

Panevėžio naujienos

Aukštaitijos naujienos

Komentarai

Lietuvos naujienos

Kultūros naujienos

Laisvalaikis

AINA TV

Istorijos puslapiai

Bendruomenės naujienos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Back to top button
Close