Autorės nuotr.

Žalioji žinutė

Ekologija – kas tai? Apie tai daug diskutuojama Lietuvoje ir užsienyje, aktyviai veikia įvairios gamtosauginės  organizacijos. Tačiau ką pagalvojame, kai išgirstame žodžius „globaliniai pokyčiai, ekologinės idėjos, natūralios gamtos tausojimas ir išsaugojimas“? Kiek šios sąvokos yra artimos ar tolimos mokiniams?

Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro pedagogai, įgyvendindami aplinkosaugos švietimo projektą „Žalioji žinutė“, remiamą Panevėžio miesto savivaldybės administracijos, pastebi, kad aplinkosauginis švietimas, ypač orientuotas į praktines veiklas, prisideda prie mokinių sąmoningumo augimo. Taigi projektu siekiama, kad sutrikusio intelekto mokiniai įgytų žinių, susijusių su gamtos, aplinkos išsaugojimu ir sąmoningai naudotų tai praktikoje.

Projekte veiklos orientuotos į praktinį išbandymą, mokiniai, patys išbandydami, prisiliesdami, pajusdami, patirdami greičiau įgyja reikiamų įgūdžių.

Projekto metu dėmesys skiriamas aplinkosauginėms problemoms spręsti: aplinkos tvarkymui, atliekų rūšiavimui, atsakingam vartojimui. Skleidžiant sutrikusio intelekto mokiniams informaciją apie aplinkos apsaugą, aplinkai palankų gyvenimo būdą, organizuota paskaita „Tausojantis vartojimas“, edukacinė veikla „Pirkdamas – mąstau, rūšiuodamas – taupau“.

Formuojant mokinių atsakingo vartojimo įgūdžius bei keičiant ir ugdant vartojimo kultūrą, organizuota meninė veikla, panaudojant antrines žaliavas „Antras daiktų gyvenimas“ bei atliekų rūšiavimo iniciatyva „Mes rūšiuojam“. Mokiniai aiškinosi taupaus ir tausojančio vartojimo svarbą, atliekų rūšiavimo naudą, susipažino su perdirbimo ir rūšiavimo simboliais, mokėsi praktinėje veikloje rūšiuoti buitines atliekas, atliko kūrybines užduotis panaudojant buitines atliekas

Veiklų metu formuojami gamtos puoselėjimo ir saugojimo įgūdžiai: mokiniai mokosi tvarkyti aplinką, atsakingai vartoti vandenį ir elektrą, rūšiuoti antrines žaliavas ir jas naudoti meninėse veiklose. Aplinkos tvarkymo talkos – akcijos „EKO žygis“, ekologinės-aplinkosauginės veiklos „Aš-Žemės dalis“, organizuojant praktinę veiklą – Žaliosios edukacinės erdvės kūrimą centre, ugdoma mokinių ekologinė savimonė, kuriamos bei plėtojamos žaliosios edukacines erdves ir sveika aplinka.

Edukacinėje pamokoje Krekenavos regioniniame parke – „Pojūčiai gamtoje“, praktinėje veikloje „Žalioji mokykla”, mokiniai mokėsi aplinkosaugos, stebint gamtą ir puoselėjant ją.

Ekologinių veiklų pagalba vaikai motyvuojami saugoti gamtą, aplinką. Projektinės veiklos formuoja jaunosios kartos atsakingą požiūrį į gamtos išteklių saugojimą ir didina mokinių aplinkosauginį aktyvumą. Projekto veiklomis akcentuojama, kad nepakanka vien centre teisingai elgtis, rūšiuoti, todėl vaikai tęsdami aplinkosauginę veiklą, perduoda „Žaliąją žinutę“ į artimiausią aplinką bei šeimą.

Kristina Raščiuvienė ir Rasa Ramanauskienė,

Panevėžio „Šviesos‘ ugdymo centro direktoriaus pavaduotojos ugdymui

 

 


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: