,,Žemynos“ progimnazijoje įgyvendinamas projektas ,,Ateitis tavo rankose-nepakliūk į priklausomybių spąstus“

Panevėžio ,,Žemynos“ progimnazijoje gegužės mėnesį pradėtas įgyvendinti neigiamų socialinių veiksnių prevencijos finansuojamas projektas ,,Ateitis tavo rankose-nepakliūk į priklausomybių spąstus“.

Projektą finansuoja Panevėžio miesto savivaldybė.

Projekto tikslas-rūkymo, alkoholio, narkotinių medžiagų vartojimo problemų sprendimas (5-8kl.), panaudojant aktyvius ugdymo metodus, kaip priemonę, formuojant sprendimų priėmimo, bendravimo, kritinio mąstymo, pasipriešinimo bendraamžių spaudimui, mokėjimo pasakyti ,,ne“, pasitikėjimo savo jėgomis ir kt. įgūdžius.

Projektas pradėtas įgyvendinti dar gegužės mėnesio pradžioje. Buvo atliktas tyrimas ,,Mokinių priklausomybių paplitimas mokykloje. Ką tu žinai apie alkoholį, tabaką…? Tavo savijauta klasėje, mokykloje, tavo laisvalaikis“.

Balandžio-gegužės mėnesį 5-8 klasėse vyko teminės klasių valandėlės neigiamų socialinių veiksnių temomis: ,,Alkoholis – žmogaus priešas!“, ,,Rūkymas – drąsa, mada ar žala?“, ,,Žalingi įpročiai -juk nenori, kad gyvenimas praeitų pro šalį?“, ,, Apgaulingas elektroninių cigarečių patrauklumas“ ir kt. Tikslas-suteikti mokiniams žinių apie kenksmingą alkoholio, tabako, narkotinių medžiagų poveikį žmogaus organizmui, žalą sveikatai.

Gegužės 17, 19, 20d. progimnazijoje 5-8 klasės pristatė savo kūrybinius-projektinius darbus, kuriuos klasės rengė iš anksto, t. y. balandžio-gegužės mėnesį, vyko sportinės varžybos.

5-6 klasės pristatė darbus (segtuvus bei stendinius-informacinius pranešimus) temomis ,,Neigiami ir teigiami įpročiai šeimoje. Turiningas laisvalaikis, -koks jis?“(5kl.), ,,Priklausomybė nuo kofeino, energetinių gėrimų, saldumynų, traškučių ir kitų medžiagų. Reklamos įtaka. Alternatyvų paieška: už ar prieš? Ar įmanoma atsispirti?“(6kl.).

7-8 klasių kūrybinių darbų temos: ,,Elektroninės cigaretes-išsigelbėjimas, modernus rūkymo malonumas ar apgaulė? Ar gali būti dūmas… sveikas?“(7kl.), ,,Alkoholio, narkotikų formulė – linksmas gyvenimas su liūdnomis pasekmėmis ateičiai“ (8kl.).

Kūrybinių-projektinių darbų pristatymo tikslas-įtraukti mokinius aktyviai dalyvauti, išreikšti save, formuoti platesnį požiūrį į savo sveikatą.

Kūrybinių -projektinių darbų pristatymo metu klasės labai kūrybiškai pristatė savo darbus: vaidino, deklamavo, rodė sukurtą filmuką ir pan. Improvizuoti galima buvo įvairiai.

Po kūrybinių darbų pristatymo, kiekviena klasė gavo vertinimo komisijos klausimą. Klausimai buvo pateikti remiantis klasių surinkta medžiaga segtuvuose nurodytomis prevencinėmis temomis.

Vėliau kiekviena klasė turėjo atlikti praktinę-kūrybinę užduotį nieko bendro neturinčią su žalingomis priklausomybėmis: įgarsinti filmuką, nupiešti klasės auklėtojos portretą, atspėti daiktą, padainuoti dainą, panaudojant įvairius muzikinius instrumentus, pašokti ir kt. Tai mokiniams be galo patiko.

Beje į prevencinę veiklą įtraukta mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, Panevėžio apskrities vyriausiojo PK Panevėžio miesto ir rajono PK Viešosios policijos skyriaus bendruomenės pareigūnės -R. Gustaitienė, L. Keblienė. Jos kartu su socialine pedagoge vedė klasių valandėles 5-8 klasėse, renginių metu, panaudojant vaizdines priemones, filmuotą medžiagą, supažindino mokinius apie alkoholio, rūkymo, narkotikų daromą žalą jaunam organizmui, pasekmes ir kt.

Gegužės 20d. mokykloje organizuotos draugiškos 3×3 krepšinio varžybos 7-8 klasių mokiniams, skirtos nerūkymo dienai-gegužės 31-ai pažymėti ,,Prieš rūkymą-su kamuoliu rankose“ (atsakingi kūno kultūros mokytojai V. Mieželis, R. Pūras).

Visų klasių kūrybinius darbus, praktines užduotis, draugiškas krepšinio varžybas vertino komisija. Nuskriaustų nebuvo. Visoms klasėms padėkos, o labiausiai pasižymėjusioms prizai.

Geriausias įvertinimas mums, projekto organizatoriams, vykdytojams, mokinių atsiliepimai po renginių, konkursų: ,,buvo labai įdomu, nors ir buvo tokios rimtos temos apie alkoholį, rūkymą, narkotines ir psichotropines medžiagas. Patiko originalios -kūrybinės užduotys, krepšinio varžybos 3×3. Norėtume daugiau tokių renginių…“

Apibendrinant galima pasakyti, kad svarbu suteikti ne tik žinių, bet įvairios veiklos metu mokyti vaikus laiku daryti ir priimti sprendimus, ugdyti gyvenimo įgūdžius, nuo kurių priklausys, kaip susiklostys tolimesnis gyvenimas: sėkmingai ar nesėkmingai.

O tokie vykdomi projektai, organizuojami renginiai, konkursai, sportinės varžybos tik padeda tai pasiekti.

„Kiekvienas iš mūsų pats įkainoja savo asmenį; būti dideliu ar mažu – priklauso nuo žmogaus valios.“ (Samuelis Smailsas).

Projekto koordinatorė socialinė pedagogė metodininkė

L. Bernadickaitė, 2016-05-20


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: