Žymūs influenceriai atskleidė, kaip atrodo jų darbas už kadro

Sausio 27 dieną, Vilniaus „ROBO arenoje“ vyko renginys, kuriame siekta jaunimą šviesti apie darbą, susijusį su socialiniais tinklais. Dėl  savo temos aktualumo renginys sulaukė itin didelio populiarumo, mat vykusią tiesioginę transliaciją internetu stebėjo daugiau negu 3 tūkstančiai žiūrovų. Siekiant ugdyti vaikų finansinį raštingumą, renginio organizatoriai – Lietuvos startuolio „Poklet“ įkūrėjai į diskusiją sukvietė jaunajai kartai puikiai pažįstamus veidus. Apie darbo socialiniuose tinkluose ypatumus padiskutuoti susirinko tūkstantines minias turintys influenceriai.

Renginyje – garsūs vardai

Į diskusiją susirinkusius svečius bei transliacijos žiūrovus pasveikino renginio sumanytojas, ekonomikos mokslų daktaras bei finansinio raštingumo ugdymo programėlės „Poklet“ įkūrėjas Tomas Mendelsonas. Pokalbyje dalyvavo ir savo patirtimi dalijosi garsi nuomonės formuotoja Deimantė Pajadaitė, socialiniame tinkle „Instagram“ turinti virš 50 tūkstančių sekėjų bei Miroslavas Gonko, kuriantis turinį jaunimo pamėgtoje „Tik Tok“ platformoje, kuriame jį seka įspūdinga 153 tūkstančių gerbėjų minia. Diskusiją moderavo ne ką mažiau patirties socialiniuose tinkluose turintis influenceris Martas Tankevičius, išgarsėjęs savo vaizdo įrašais „Youtube“ kanale, kuriame turi virš 64 tūkstančių sekėjų.

Darbas socialiniuose tinkluose – ne toks lengvas, kaip gali pasirodyti

Renginyje „Aš dirbu socialiniuose tinkluose. Nuo ko pradėti tau?“ buvo išsamiai aptartos pašnekovų patirtys, kūryba, finansiniai sunkumai ir su socialiniais tinklais susijęs darbo pobūdis. Kadangi šiais laikais gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad toks darbas yra itin lengvas, toks renginys tapo puikia galimybe šviesti visuomenę apie šią vis dar ganėtinai naują sferą. Galima pagalvoti, kad tai yra gana paprasta – padaromi keli įrašai, įkeliamos nuotraukos ir taip pasiekiama šlovė ir pinigai, bet renginio metu savo patirtimis pasidaliję svečiai atskleidė, kad tai toli gražu nėra taip lengva, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Renginio metu D. Pajadaitė pasakojo, kad jai pabosdavo į „Youtube“ kelti tai, kas populiaru: vaizdo įrašus makiažo, drabužių, stiliaus temomis. Supratusi, kad tai neatskleidžia jos asmenybės, mergina pradėjo filmuoti tai, kas patinka jai. Deimantės teigimu, dėl to jos peržiūrų skaičius gerokai krito, o komentaruose vis rasdavo atsiliepimų apie tai, jog turinys anksčiau buvo geresnis. Jai antrino ir Martas, kuris teigė vienu metu taip pat atsidūręs tokioje situacijoje, kai ėmė savęs klausti ar kurti tai, kas patinka žmonėms, ar tai, kas artima jam pačiam.

Tuo tarpu M. Gonko teigė, jog dirbant socialiniuose tinkluose jam sunkiausia atsirinkti, su kuriais žmonėmis bendrauti. „Niekada nežinai, kas su tavimi bendrauja tik dėl to, kad esi populiarus, o kas dėl to, jog esi iš tikrųjų įdomus žmogus“, – atviravo Miroslavas.

Nepastovios pajamos ir atsargiai renkami žodžiai

Nuomonės formuotojai atskleidė, kad viena dažniausių problemų, su kuria susiduria dirbant socialiniuose tinkluose – tai nepastovios pajamos. Kūrėjai tvirtino, kad pasitaiko mėnesių, kuomet reklaminių pasiūlymų išvis nesulaukia, tad turi gerai paskirstyti savo pajamas bei apskaičiuoti išlaidas.

„Jeigu žinai, kad sausis nebus labai geras mėnuo ir tuo metu beveik neturėsi pasiūlymų, tuomet jau gruodį turi žinoti, kad privalėsi save pristabdyti ir taip dažnai nevalgyti restoranuose, kad galėtum tą sausio mėnesį išgyventi“, – teigė D. Pajadaitė.

Kaip vieną iš sunkumų, kūrėjai įvardijo ir tai, jog turi nuolatos atsakingai apgalvoti, kurią savo gyvenimo dalį rodyti, kokią istoriją pasakoti, o kurios ne, mat tai, kuo jie dalijasi, mato visa Lietuva. Pasak Miroslavo, filmuojant reklaminius pasiūlymus tenka ir atsakingiau rinkti žodžius bei filtruoti savo kalbą. Jam pritarė ir M. Tankevičius, teigęs, jog nuolatos privalo galvoti, ką sako.

Sėkmingai pradžiai didelių investicijų nereikia

Kalbėdami apie savo karjeros pradžią, influenceriai tikino, kad nevengė įkvėpimo semtis iš kitų turinio kūrėjų. Pokalbio moderatorius Martas atskleidė, kad dažnai laiką leisdavo „Youtube“ platformoje, žiūrėdamas užsieniečių kuriamą turinį. Jis teigė, kad tai jį įkvėpė imtis karjeros pačiam bei semtis idėjų, jas perdarant savaip.

M. Gonko, paklaustas, kodėl pasirinko būtent „Tik Tok“ platformą, atsakė, esą tai nulėmė sėkmė. „Iš pat pradžių mano nuomonė apie „Tik Tok“ apskritai buvo neigiama, bet tuomet viena bendraklasė paskatino įkelti ten vieną vaizdo įrašą, kurį turėjau savo telefono galerijoje. Ir pats pirmas mano video surinko 86 tūkstančius peržiūrų“, – sėkmingą startą prisiminė Miroslavas. Tačiau, kaip pabrėžė jis, didelis peržiūrų skaičius dar nieko nereiškia, mat pasiekus tam tikrą ribą ir nieko naujo nebedarant – auditorijos augimas sustoja.

Tačiau visi pokalbio dalyviai sutarė dėl keleto esminių dalykų: norint pačiam pradėti tokią karjerą, tereikia imti ir daryti. Kaip teigė kūrėjai, tam nereikia jokių prabangių kamerų ar profesionalios įrangos – į tai, esą, geriausia investuoti jau vėliau, įsitvirtinus šioje srityje. Miroslavas pasidalijo pavyzdžiu iš savo patirties, kuomet paprasčiausiu telefonu nufilmuotas vienas iš jo vaizdo įrašų surinko 6,5 milijono peržiūrų. Nuomonės formuotojai tikino, kad svarbiausia daryti tai, kas pačiam patinka, mat daug svarbiau už įrangą yra pati idėja, žmogaus charizma ir tai, ką jis skleidžia iš savęs.

Varžėsi tarpusavyje

Renginį stebėję žiūrovai ne tik galėjo semtis žinių iš patyrusių turinio kūrėjų, tačiau ir užduoti jiems klausimus tiesiogiai. Žiūrovai domėjosi, iš kur šie semiasi vis naujų idėjų turiniui, kaip reaguoja į gaunamus neigiamus komentarus bei kiek laiko skiria kūrybai.

Diskusijoms priartėjus prie pabaigos, nuomonės formuotojai pasinėrė į pramogų sūkurį.  Kadangi jau pati renginio vieta sufleravo, kokios linksmybės laukia, jaunieji influenceriai turėjo galimybę sudalyvauti įspūdingose robotų kovose. Maža to, renginio metu buvo paskelbtas ir įspūdingas konkursas žiūrovams, kurio prizas – „Nintendo Switch“ žaidimų konsolė.

Inovatyvus būdas ugdyti finansinį raštingumą

Kaip teigė vienas vakaro organizatorių, „Poklet“ programėlės įkūrėjas T. Mendelsonas, tokio pobūdžio renginiai leidžia jaunąją kartą lengviau sudominti finansinio raštingumo tema.

„Akivaizdu, kad socialiniai tinklai yra svarbi jauno žmogaus gyvenimo dalis. Mes norime į tą didžiulį turinio srautą įsprausti ir truputį edukacijos. Jeigu vaikas ar paauglys žiūrėdamas į telefono ekraną pamatys ne tik kaip beždžionė iš medžio iškrenta, bet ir susimąstys apie savo išlaidų planavimą, tuomet mums tai jau bus pasiekimas“, – teigė ekonomikos mokslų daktaras.

Kaip pridūrė specialistas, nors socialiniai tinklai ir turi savo privalumus, tačiau pastebima, kad įvairiose platformose pateikiamas turinys formuoja vaikams ir paaugliams iškreiptą vaizdą apie pinigus. „Jauniems žmonėms atrodo, kad pinigai turi mažai vertės, juos lengva uždirbti, o išleidžiant nereikia daug mąstyti. Mes norime juos grąžinti į realybę, tad ateiname pas vaikus ten, kur jie leidžia savo laiką ir pasakojame apie tinkamą elgesį su pinigais. Mes nesiekiame keisti vaikų bendravimo ar informacijos rinkimo įpročių, tik norime jiems duoti naudingų patarimų apie pinigus“ – apie renginio prasmę kalbėjo T. Mendelsonas.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: