AB „Panevėžio keliai“ ir Panevėžio statybos trestui – aukso medaliai
Vyriausybės rūmuose vykusioje Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) konkurso „Lietuvos metų gaminys – 2015“ apdovanojimų ceremonijoje dviem Panevėžio įmonėms – AB „Panevėžio keliai“ ir Panevėžio statybos trestui – įteikti aukso medaliai.
Trys skirti „Panevėžio keliams“ – už I europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ statybos etapą (nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno), skaitmeninio kelio modelio panaudojimą dirbant kelyje „Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys“, Vilniaus-Panevėžio magistralės (ruožų, tiltų, viadukų) rekonstrukciją pagal FIDIC Geltonosios knygos reikalavimus.
Panevėžio statybos trestui aukso medalis skirtas už Tauragės dumblo apdorojimo įrenginių statybas.
Įvairioms šalies įmonėms už jų produktus ir paslaugas iš viso įteikti 72 aukso ir 6 sidabro medaliai.
„Esame dėkingi užsakovams „Lietuvos geležinkelių“ bendrovei ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai už pasitikėjimą ir ilgametį bendradarbiavimą. Užsakovų dėka turėjome galimybę jų kuruojamuose objektuose parodyti savo gamybinį, technologinį ir intelektinį potencialą. Ypatinga padėka mūsų specialistams ir partneriams, kurie nuolat ieško naujų galimybių tobulinti ir spartinti darbų procesus, juos automatizuoti, kompiuterizuojant valdymą, panaudoti nestandartines medžiagas ir antrines žaliavas“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
AB „Panevėžio keliai“ šiemet konkursui „Lietuvos metų gaminys“ pristatė visiškai kitokį kokybės ir technologijų prasme požiūrį į kelių statybą, naujas gamybos procesų organizavimo formas. Tai – projektavimas ir statyba, panaudojant skaitmeninį kelio modelį ir automatines mechanizmų valdymo sistemas, projektavimo bei rangos darbų sutelkimas vieno rangovo rankose sudėtinguose, inžinerine prasme, ES lėšomis finansuojamuose projektuose.
„Gautas įvertinimas džiugus šias inovacijas kūrusiems ir diegusiems mūsų specialistams, bei kompanijai, kaip gerosios praktikos skleidėjai. Tik modernizuodami gamybos procesus galėsime sėkmingai konkuruoti vidaus ir užsienio rinkose“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
Aukso medalis „Panevėžio keliams“ skirtas už projekto „Rail Baltica“ I etapo darbus. Europinio geležinkelio vėžės statybos projekte nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Kauno, bendrovė vykdė statybos darbus dviejose atkarpose iš penkių. Tai – atkarpos Mauručiai–Jiesia ir Marijampolė–Kazlų Rūda. Per dvejus metus įrengta beveik 70 kilometrų geležinkelio kelio, rekonstruoti 6 tiltai, 26 pralaidos, 10 pervažų. Signalizacijos, ryšio ir elektrotechnikos tinklų objektuose paklota 230 kilometrų. „Lietuvos metų gaminio“ konkurso apdovanojimas skirtas „Rail Baltica“ projekto vykdytojui AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir penkiems generaliniams rangovams, tarp kurių ir AB „Panevėžio keliai“.
Antrasis aukso medalis „Panevėžio kelių“ bendrovei buvo įteiktas už kelio rekonstrukcijos projekto įgyvendinimą, panaudojant skaitmeninį kelio modelį. Projektavimo ir statybos, panaudojant skaitmeninį modelį ir automatines įrenginių valdymo sistemas, metodą AB „Panevėžio keliai“ pirmą kartą plačiu mastu pritaikė vykdydami valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys 8,75 kilometro ruožo rekonstrukciją. Šiuolaikiškas metodas įgalina automatizuoti visus darbus objekte, įskaitant kelio sankasos įrengimą, kelio konstrukcijos elementų įrengimą ir kelio dangos sluoksnių įrengimą. Kad sistema būtų efektyviai pritaikoma gamyboje, objekte privalomai, atlikus tikslius GNSS koordinavimo matavimus, turi būti įrengta referencinė bazė, kuri darbų eigoje nuolat tikslintų palydovų ir ant žemės dirbančių įrenginių pateikiamus aukščio ir buvimo vietos duomenis realiu laiku. Ši technologija buvo taikyta ir vykdant „Rail Baltica“ statybų ir magistralės A2 Vilnius–Panevėžys ruožų rekonstrukcijos darbus. Objekto užsakovas – Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos.
Trečiasis aukso medalis „Panevėžio keliams“ atiteko už magistralės A2 Vilnius–Panevėžys ruožų, tiltų ir viadukų rekonstravimą, vadovaujantis FIDIC Geltonosios knygos reikalavimais.
Šiame ES lėšomis finansuotame projekte pirmą kartą šalies kelių sektoriaus istorijoje, darbai vykdyti vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos patvirtintos FIDIC Geltonosios knygos reikalavimais, apimančiais sutarties vykdymą, kai projektavimo ir rangos darbus atlieka tas pats rangovas. Tai yra, kai techninėse sąlygose užsakovas išdėsto reikalingus techninius sprendinius, o rangovas vykdo tyrinėjimus, randa optimalų sprendimą ir, suderinęs su užsakovu, parengia techninį darbo projektą bei jį įgyvendina. Toks bendradarbiavimo principas lemia sudėtingesnį projekto administravimą, reikalauja didžiulių intelektinių resursų ir neabejotinai didina rangovo atsakomybę. Projektavimo ir rangos darbų sutelkimas ne tik leidžia surasti optimaliausius sprendinius užsakovo keliamiems tikslams pasiekti, bet įgalina tai atlikti per trumpiausią laiką, kas labai svarbu vykdant susisiekimo infrastruktūros projektus. Glaudus užsakovo ir rangovo bendradarbiavimas dar projektavimo statijoje, leidžia konkrečioms problemoms spręsti panaudoti nestandartines medžiagas, technologijas, tausoti savaime neatsinaujinančius resursus.
„Visuomenėje kelių statybos atžvilgiu egzistuoja tam tikri stereotipai. Jei kelyje matoma aptverta statybvietė ir ribojamas eismas, o ruože darbuojasi tik trys ekskavatoriai, tai nereiškia, kad darbai nevyksta visu pajėgumu. Gamybos procesų kompiuterizavimas leidžia daugelį užduočių atlikti atsisakius rankų darbo ir pasitelkus šiuolaikas mechanizmų valdymo sistemas. Palydoviniu ryšiu aprūpinto ekskavatoriaus mašinistas kabinoje sumontuotame kompiuteryje mato skaitmeninį kelio modelį ir gali itin tiksliai atlikti jam pavestus žemės darbus be papildomos kelininkų brigados, kurie matuotų aukščius ir nužymėtų kelio atkarpą kuoliukais.
Egzistuoja ir priešingas stereotipas – jei iškasoje matomi kelininkai, kurie rankomis ir kastuvais atlieka žemės darbus, tai nereiškia, kad įmonės gamybos procesai tarsi sugrįžę į akmens amžių. Bemaž rieškučiomis semti gruntą tenka zonose, kuriose glūdi sunkiąja technika lengvai pažeidžiami svarbūs požeminiai inžineriniai tinklai, pavyzdžiui, magistralinis dujotiekis“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė.
LPK konkurse „Lietuvos metų gaminys“ bendrovės „Panevėžio keliai“ projektai ir darbai auštai įvertinti ne pirmą kartą. Tarp garbingų nominantų – ir AB „Panevėžio keliai“ statytas Vilniaus pietinis apvažiavimas. Lietuvos pramonininkų konfederacija šio objekto darbų kokybę konkurse „Lietuvos metų gaminys – 2014“, statybos ir statybos pramonės grupėje, įvertino aukso medaliu.
Andriaus Repšio nuotr.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!