nuotr. aut. Freepik
Artėjant šventėms – būdas sutaupyti: piniginė papilnės žinant šią taisyklę
Paskaičiuokime, kiek galėtumėte sutaupyti. Eidami į parduotuvę dažnai jau žinome, ką pirksime: turime mums patinkančias prekes bei produktus. Džiaugiamės radę akciją, bet jei jos nėra – vis tiek perkame, nes… įpratę. Visgi norint sutaupyti būtina keisti apsipirkimo įpročius. O su šia auksine taisykle pavyks ne tik papildyti piniginę, bet ir dažnu atveju būti ekologiškais.
Ekonomiškos ekologijos auksinė taisyklė
Savo išlaidas tenka skaičiuoti kiekvienam. Kaip sakoma – centas prie cento ir kišenėje – euras. Tokia taisykle iš esmės paremta ne tik kiekvieno žmogaus piniginė, o ir didžiausių įmonių finansų valdymo principai.
Kaip sako verslininkas, parduotuvės „GoodGreeners“ įkūrėjas Egidijus Gudonis, net ir maži taupymo įpročiai atneša didžiulę naudą.
„Išskirčiau keletą taupymo būdų. Pirmas – visiems nuo vaikystės puikiai žinomas principas „dėt į kojinę“. Gauname algą, dalį dedame maistui, kitoms būtinosioms išlaidoms, dalį – pramogoms, įvairiems asmeniniams poreikiams, o kas lieka – į taip vadinamą „kojinę“. Čia, kaip pats vadinu, yra aktyvus taupymas, kuris efektyvus ir trumpuoju periodu. Pavyzdžiui – atsidedi kas mėnesį po 50-100 eurų, o po kelių mėnesių, žiūrėk, ir naujas šaldytuvas išeina. Tačiau ne ką mažiau svarbus yra pasyvus taupymas, kurį aktyviai propaguojant galima per daug nepastebint susitaupyti nemažas sumas pinigų ir taip pagerinti savo gyvenimo kokybę ilguoju periodu“, – aiškina E. Gudonis.
Pasak verslininko, pasyvus taupymas, padeda nepastebint didinti piniginės tūrį, tačiau tam reikia šiek tiek pastangų ir laiko.
„Pirmiausia svarbu išsiugdyti įprotį. Žinau, skamba nuobodžiai. Bet pažvelkite į tai iš kitos pusės – jūs išmokstate „apgauti“ prekybininką ar gamintoją. O be to tai tikrai veiksmingas būdas taupyti“, – pastebi E. Gudonis.
Pasak jo, pirmiausia reikia atsisakyti įpročio pirkti tas pačias, mėgstamas prekes. Tai gali būti nelengva, ypač kai dalį produktų esame pamėgę, o kartais paprasčiausiai tampame reklamos „aukomis“: mums įbrukama į galvą, kad būtent ta reklamuojama prekė yra geriausia, nors iš tiesų dažniausiai rinkoje galima rasti ne tik geresnių, o ir gerokai pigesnių alternatyvų.
„Dažnai mums atrodo, kad reklamuojama prekė bus pati geriausia. Bet iš tiesų didžiosios korporacijos reklamai leidžia milžiniškus pinigus tik tam, kad būtent taip galvotumėte, nors nebūtinai tai tiesa. Kuo daugiau žmonių galvos, kad tai – geriausias rinkos produktas, tuo daugiau vietos kainos kėlimui turės gamintojas ar pardavėjas. Tuo pačiu automatiškai daugės tuo įtikėjusių pirkėjų, kurie pirks prekę už brangiai, nors iš tiesų parduotuvių lentynose galima rasti pigesnių ir geresnių, nors ir ne tiek plačiai žinomų, alternatyvų“, – aiškina E. Gudonis.
Štai kiek galima sutaupyti
Pasak E. Gudonio, naudojantis pasyvaus taupymo taisykle galima sutaupyti ne vieną dešimtį eurų. Verslininkas sako, kad šioje vietoje pakaks pasitelkti šiek tiek aritmetikos ir loginio mąstymo.
„Gal šmaikščiai skamba, bet mėgstu duoti palyginimą su tualetiniu popieriumi. Iš esmės šluostomės pinigais (juokiasi). Jei matome tualetinio popieriaus kainą 5,99 euro, galvojame – oi, čia turtuoliams. Ir imame tą, kuris kainuoja keletą eurų. Bet ar atsižvelgiame į ritinėlių kiekį? Akcijų metu galime už 5,99 euro nusipirkti ir 32 ritinėlių pakuotę. Vieno ritinėlio kaina gaunasi apie 0,19 centų. Tuo tarpu už 2,5 euro, geriausiu atveju, nupirksite 8 ritinėlių pakuotę. Ir vieneto kaina išauga iki 0,31 cento. Be to, perkant didesnį kiekį sutaupote ne tik savo pinigus, bet ir plastiką bei kitas įpakavimo medžiagas. Taip ir gaunasi ekonomiška ekologija“, – skaičiavimo subtilybėmis dalijasi E. Gudonis.
Būtent taip pat yra ir su skalbimo priemonėmis.
„Mes siūlome 60, 180 arba 360 vienetų pakuotes skalbimo lapelių. Atitinkamai vieneto kaina yra 0,22-0,25 centai. Jei pažiūrėsime į kitų skalbimo priemonių kainas, suprasime, kad skalbiame „auksiniais“ skalbikliais. Kaip tik šiandien (pranešimas žiniasklaidai rengtas gruodžio 11 dieną, – red. past.) užmečiau akį į vieno didžiausių prekybos tinklų siūlomą asortimentą. Plačiai išreklamuoto gamintojo kiek daugiau nei 70 kapsulių pakuotė siekia 22 eurus. Todėl vieno skalbimo kaina išauga net iki 0,31 cento“, – teigia E. Gudonis.
Pasak jo, sąmoningas pirkimas yra raktas į pasyvų taupymą. Nors atrodo, kad tai – vos kelių centų skirtumas, tačiau ilguoju periodu tai didina piniginės tūrį.
„Čia apžvelgiau tik kelis pavyzdžius. Bet jei šią taisyklę taikytume pirkdami daugelį mūsų naudojamų prekių? Pasiektume dar geresnį rezultatą. Mūsų 2 asmenų šeimoje per mėnesį vidutiniškai sunaudojame apie 30 skalbimo lapelių. Per metus tai jau 360 vienetų. Todėl, jei lyginsime su anksčiau minėtu pavyzdžiu, žinomo gamintojo skalbimo kapsulėmis, tai per metus mums susitaupo tarp 22-32 eurų, priklausomai, kokio dydžio „GoodGreeners“ skalbimo lapelių pirksite. O jei tai šeima su vaikais? Skalbyklės tokiuose namuose sukasi ir keletą kartų per dieną. Jie naudodami šią auksinę taisyklę sutaupytų dar daugiau.
Paskaičiuokime preliminariai ir su tualetiniu. Kiek gali 2 asmenų šeima jo sunaudoti? Pats tiksliai neskaičiavau, bet bent vieną 32 ritinėlių pakuotę tikrai sunaudojame. Tad jei lyginsime su pateiktu tualetinio popieriaus pavyzdžiu, per metus sunaudotume apie 384 ritinėlius. Vadinasi, perkant dideles pakuotės per metus sutaupytumėte apie 46 eurus. Per abu pavyzdžius tai jau apie 68-78 eurai. Pripažinkite, už tokią sumą jau galima sau šį tą leisti. Todėl nors irpasyvaus taupymo forma iš pirmo žvilgsnio neskamba kaip „game changer’is“ asmeniniuose finansuose, vis dėlto pasigilinus galima tikrai ne vieną dešimtį eurų sutaupyti ir taip „apgauti“ pardavėjus, siekiančius parduoti savo prekes kuo brangiau“, – pastebėjo E. Gudonis.
Išsiugdykite įprotį
Pasak verslininko, išsiugdyti tokį skaičiavimo įprotį kiek użtrunka, tačiau nėra sudėtinga.
„Galima pradėti nuo internetinių parduotuvių. Pasilyginti jose, kiek, kas kainuoja, už kiek pigiausiai galima nusipirkti tam tikros kategorijos prekių.
Taip pat verta eiti ir į fizinės parduotuves. Bet labiau ne apsipirkimo sumetimais, o tyrimo. Pasivaikščiokite, pasižvalgykite ir skaičiuokite. Kad ir kruopas gramais, kad ir aliejų mililitrais. Taip sužinosite, kuris gamintojas savo gaminį parduoda pigiau, net jei kaina etiketėje yra kiek didesnė nei kitų panašių prekių.
Juo labiau, kad gyvename tokiais laikais, kai gamintojai mėgsta nepastebimai mažinti savo pakuotes, palikdami tą pačią kainą. Todėl ši auksinė taisyklė neleis jūsų apgauti“, – patarimais dalinasi E. Gudonis.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!