Dešimtokė iš Karmėlavos pristatė verslo idėją: dantų šepetėlį ir pastą siūlo keisti saldainiais
Nuo šilumos ir seilių burnoje tirpstančios kapsulės, skirtos burnos higienai užtikrinti, – tokią verslo idėją siūlo dešimtokė Augustė Andrianovaitė. Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos mokinė kartu su kitais jaunuoliais dalyvauja SEB banko remiamoje jaunimo verslumo ugdymo programoje „Junior Achievement“ ir vysto savo verslo idėjas.
Vietoj dantų pastos – kapsulė
Augustės Andrianovaitės verslo idėja unikali: į žmogaus burną patekusiai kapsulei ėmus tirpti, valosi burnos ertmė ir dantys – naikinamos nuodingos bakterijos, o likusios nekenksmingos medžiagos tiesiog nuryjamos. Norint užtikrinti burnos higieną, nereikia nei dantų šepetuko, nei pastos, nei vandens ar kitų priemonių.
„Ši idėja – inovatyvi, naudinga ir praktiška. Mano žiniomis, anksčiau tokių produktų sukurta nebuvo. O jei ir pasitaikė, jie nebuvo sėkmingi. Svarstydami, kas naudotų tirpstančias kapsules, su komanda priėjome prie išvados, kad produktas būtų naudingas 16–50 metų žmonėms, daugiausia jaunimui, kuris ypač rūpinasi savo išvaizda, studentams, kurie dažnai pristinga laiko, ir verslininkams, kurių dienotvarkė įtempta. Jis aktualus ir keliautojams, nes neužima daug vietos. Šitaip išsivalyti dantis būtų galima bet kur“, – sako A. Andrianovaitė.
Prieš pristatydama verslo idėją, programos „Junior Achievement“ dalyvė ją labai gerai apgalvojo. Produktas būtų gaminamas iš organinių medžiagų, todėl tiktų net žmonėms, kurių dantys jautresni, kurie yra alergiški ar turi kitokių rimtesnių problemų. Pirkėjus viliotų įvairus kapsulių skonis. „Šis produktas kur kas pranašesnis už dantų pastą, nes juo galima patogiau naudotis. Jis tarsi saldainis – įsidedate į burną, ir visą darbą už jus padaro kapsulė“, – paaiškina A. Andrianovaitė.
Ji apskaičiavo, kad verslas būtų sėkmingas, jei 15 vnt. tokių kapsulių kainuotų 6 eurus. Pradedant verslą reikėtų pasirūpinti biuro ir gamybos, taip pat nedidelės parduotuvės patalpomis.
Idėja rodo tendenciją
SEB banko valdybos nario, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovo Vaido Žagūnio teigimu, originali gimnazistės idėja rodo Lietuvos jaunimui būdingas tendencijas. Į verslą jaunuoliai žvelgia kūrybiškai ir originaliai, daug verslaus jaunimo savo idėjas sieja su prekyba.
„Augustės pasiūlyta verslo idėja rodo, kad genialumas slypi paprastume. Jai sukūrus šį inovatyvų produktą, jis galėtų sulaukti tarptautinės sėkmės. Kurti ir vystyti nuosavą verslą prekybos srityje šiandien nori beveik kas penktas jaunuolis, todėl merginos mintis rodo aiškią tendenciją. Imtis prekybos verslo jaunuolius įkvepia sėkmingi elektroninės prekybos įmonių pavyzdžiai, visuomenėje juntamas inovacijų poreikis“, – sako V. Žagūnis.
SEB banko finansinio raštingumo tyrimas rodo, kad kurti nuosavą verslą Lietuvoje planuoja 30 proc. 18–25 metų jaunuolių, 3 proc. nurodė jį jau pradėję, 39 proc. respondentų tikino dvejojantys, o 28 proc. tokia galimybė nedomina.
Net 19 proc. respondentų, norintys pradėti verslą, planuoja rinktis didmeninę ar mažmeninę prekybą, 15 proc. – pramogų ir meno sritį. Trečioje vietoje yra IT sektorius, kurį ketina rinktis 9 proc. apklaustųjų. Mažiausiai verslius šalies jaunuolius domina statybų ir finansų bei draudimo sektoriai, kuriuos paminėjo po 3 proc. apklaustųjų.
Pirmenybė inovacijoms
Iš viso SEB banko remiamos jaunimo verslumo ugdymo programos „Junior Achievement“ dalyviai pateikė kelias dešimtis unikalių verslo idėjų. Tarp jų – telefonu atrakinamos spintelės mokyklose, išmanusis telefonas regos negalią turintiems asmenims, automatiškai atsirakinančios durų spynos, automatinis šiukšlių rūšiavimo aparatas, sveiką gyvenimo būdą prižiūrinti mobilioji programėlė, interneto ryšį skleidžiančios apyrankės ir kitos.
„Jaunuolių pristatytos idėjos parodė, kad šiuolaikinis jaunimas pirmenybę teikia inovacijoms. Jaunimo gyvenimas nebėra įsivaizduojamas be interneto ryšio, išmaniųjų telefonų ir mobiliųjų programėlių. Tokias inovacijas verslus jaunimas geba integruoti ir pritaikyti iš esmės visose gyvenimo srityse“, – sako V. Žagūnis.
Bendradarbiavimo sutartį su VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“ SEB bankas pasirašė liepos 3 dieną. Dvejus metus bankas teiks finansinę ir ekspertinę paramą, skirtą vyresniųjų klasių Lietuvos moksleivių finansinio raštingumo ir verslumo ugdymo programoms įgyvendinti.
SEB banko finansinio raštingumo tyrimas atliktas 2017 metų liepos mėnesį. Apklausoje dalyvavo 1 727 respondentai – 18–25 metų SEB banko klientai.
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!