Dveji metai be vienkartinių plastikinių maišelių „Lidl” parduotuvėse: pokyčių sieks ir toliau

Lygiai prieš dvejus metus „Banginio dydžio dėkui“ kampanijos metu „Lidl“ – pirmasis iš didžiųjų šalies prekybos tinklų – atsisakė vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių. Įmonės atstovai pastebi, kad tokios iniciatyvos prisideda prie tvaresnių šalies gyventojų įpročių ugdymo ir skatina juos geriau apgalvoti įvairių savo vartojimo sprendimų pasekmes. Kokie dar kasdieniai įpročiai galėtų padėti mažiau teršti aplinką?

„Esame socialiai atsakingas prekybos tinklas, siekiantis veikti tvariau kiekviename žingsnyje. Tuo pat metu mūsų inicijuojami pokyčiai, pavyzdžiui, vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių atsisakymas, prisideda ne tik prie plastiko kiekio mažinimo, bet ir spartina vartotojų elgsenos permainas – matome, kad per šiuos dvejus metus ženkliai išaugo daugkartinių maišelių naudojimas.

Tikimės, kad siūlydami „Lidl“ klientams prekes iš parduotuvių išsinešti daugkartiniuose maišeliuose, skatiname šalies gyventojus susimąstyti apie jų paliekamą pėdsaką ir kitose srityse bei elgtis aplinkai draugiškiau“, – teigia „Lidl Lietuva“ įmonės socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.

Aplinką saugoti padeda atsakingi įpročiai

Vienkartinių plastikinių maišelių atsisakymas ir jų pakeitimas daugkartiniais medžiaginiais – yra tik vienas iš begalės būdų, kaip į savo kasdienybę galima integruoti tvaresnius pasirinkimus.

Lygiai taip pat galima vengti vaisiams bei daržovėms skirtų plonųjų vienkartinių plastikinių maišelių – prekes galima dėti tiesiai į pirkinių vežimėlį, atsinešti savo ilgalaikio naudojimo maišelį arba bet kurioje „Lidl“ parduotuvėje įsigyti daugkartinius maišelius, skirtus būtent daržovėms, vaisiams ar biriems produktams.

Dar vienas teigiamas įprotis, kurį galima išsiugdyti dėl aplinkos – vienkartinių indų, įrankių, šiaudelių ar kitų daiktų, kurie po panaudojimo yra iškart išmetami, atsisakymas. Nors šie daiktai ir palengvina mūsų gyvenimą, apsieiti įmanoma ir be jų – visada galima teikti prioritetą daugkartinėms alternatyvoms, pavyzdžiui, vykstant į pikniką su savimi iš namų pasiimti lėkštes bei įrankius, daugkartinius metalinius šiaudelius arba šiaudelių apskritai atsisakyti.

Norint dar labiau sumažinti dėl jūsų veiklos susidarančių šiukšlių kiekį, rekomenduojama įvairias prekes įsigyti didesnėse pakuotėse. Tai ypač aktualu perkant ilgo galiojimo produktus – kruopas, padažus ar makaronus bei daugybę kitų. Tokiu būdu kilogramą grikių įsigysite vienoje pakuotėje, o ne trijose skirtingose dėžutėse ir kilogramui tenkantis pakuotės svoris bus mažesnis.

Tačiau įpročių keitimas dažnai reikalauja veiksmų ir laiko planavimo. Pavyzdžiui, žinodami, kad pirmadienį keliausite į restoraną pietų, bet valgysite biure ar namuose, pasiimkite savo pietų dėžutę ir paprašykite, kad patiekalą sudėtų į ją. O keliaudami į kavinę išsinešti karštą puodelį kavos, taip pat su savimi pasiimkite daugkartinį puodelį ar gertuvę. Beje, pastarąją pravartu naudoti ir geriamam vandeniui – tai padės išvengti daugybės plastikinių butelių. Net jei buteliai yra perdirbami, vis tik tvaresnis sprendimas yra jų apskritai atsisakyti arba jų kiekį bent jau sumažinti.

Inicijuoja daugybę tvarių permainų

Prieš dvejus metus atsisakyti vienkartiniai plastikiniai pirkinių maišeliai yra tik vienas iš daugelio būdų, kaip „Lidl Lietuva“ stengiasi mažinti sunaudojamo plastiko kiekius.

Pavyzdžiui, prekybos tinklas yra sumažinęs plastiko kiekį privataus prekės ženklo „Saguaro“ vandens pakuotėse. 1,5 l „Saguaro“ vandens buteliams sunaudojama beveik 18 proc. mažiau plastiko, o 0,5 l talpos buteliukams – apie 21 proc. mažiau nei anksčiau. Šie pakeitimai leidžia sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti daugiau kaip 47 tonomis per metus. Tačiau tai tik vienas pavyzdys – plastikinės pakuotės yra mažinamos visame „Lidl“ asortimente – nuo šviežios mėsos ir pieno produktų iki įvairiausių ne maisto prekių.

Prekybos tinklas taip pat didina perdirbto plastiko kiekį savo pakuotėse. „Lidl Lietuva“ naudoja iš 100 proc. perdirbto plastiko pagamintus ir toliau perdirbamus „Pure Home by W5” bei kai kurių kitų „W5“ prekių butelius ir taip kasmet sutaupo virš 15 tonų naujo plastiko. Ateityje tokių perdirbtų pakuočių „Lidl“ asortimente bus vis daugiau.

R.Didjurgytė akcentuoja, kad siekdama sumažinti neigiamą plastiko poveikį aplinkai, „Schwarz“ grupė, kurios dalis yra ir „Lidl Lietuva“, vykdo plastiko strategiją „REset Plastic“, kuria siekiama įgyvendinti žiedinės ekonomikos principus.

„Ši strategija apima plastiko mažinimą, projektavimą, perdirbimą, šalinimą iš aplinkos, inovacijas ir švietimą, o permainų padeda siekti mūsų užsibrėžti tikslai. Esame įsipareigoję savo privačių prekės ženklų pakuotėse sumažinti plastiko kiekį 20 procentų ir jose naudoti bent 25 proc. perdirbto plastiko. Taip pat siekiame, kad visos mūsų prekės ženklų plastikinės pakuotės būtų perdirbamos. Visus šiuos tikslus planuojame įgyvendinti iki 2025 metų pabaigos“, – teigia „Lidl Lietuva“ įmonės socialinės atsakomybės konsultantė.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: