Panevėžio ,,Vyturio“ progimnazijos nuotr.
Išmoktos pamokos: emocinis intelektas yra neatsiejama ugdymo dalis
Panevėžio ,,Vyturio“ progimnazijos pagalbos mokiniui specialistai jau 2019 m. suprato, kad būtų nuostabu, jei mokykloje imtume geriau vieni kitus suprasti, kalbėtume apie savo poreikius ir jausmus. Taip gimė noras didinti savo bendruomenės emocinį raštingumą, o kartu su juo ir Erasmus+ projektas ,,Šiuolaikinės mokyklos iššūkis-EQ“. Kokį kelia nuėjome?
2022 m. balandžio 26 d. ,,Vyturio“ bendruomenė organizavo baigiamąją projekto konferenciją, kurios metu skynėme užaugintus vaisius. Įgyvendindama projektą, mokykla sukūrė savitą emocinio intelekto ugdymo sistemą.
Kelio pradžia buvo 2019 m. spalio mėn., kuomet progimnazijos mokytojų komanda apsilankė Latvijoje, Rigoje ,,Rigas 22.vidusskola“. Mokykloje stebėjome kaip organizuojami kūrybiniai susibūrimai, kaip ugdomi lyderiai ir kiekvieno mokinio kūrybiškumas spendžiant ne tik aktualias asmenines problemas, bet ir ieškant sprendinių pasaulinių problemų sprendimui. Ir viskas per teigiamas mokinių emocijas, per galimybes savo emocijas reikšti ir būti suprastam.
Antra stotelė buvo Vokietijoje, 2022 m. gruodį. Aspach miestelio Conrad-Weiser mokykloje į savo krepšelį įsidėjome idėjų įtraukiąjam ugdymui, tarpusavio susitarimams, mokytojų ir mokinių santykių gerinimui, savanorystės plėtojimui ir emociniam raštingumui didinti.
Estijoje, Keeni pagrindinėje mokykloje buvo trečiasis pedagogų komandos sustojimas, kurio metu mokėmės kurti saugias edukacines aplinkas, stebėjome pagalbos mokiniui ir mokytojų bendradarbiavimą ugdant mokinių emocinį intelektą.
Ketvirtoji, patirtį vainikuojanti stotelė buvo Ispanijoje, Barselonoje. Mokyklos komanda dalyvavo mokymuose ,,Emocinis intelektas: atpažinti, panaudoti ir valdyti emocijas“. Mokymuose radome atsakymus į klausimus: Kodėl mums reikia EQ? Kokie EQ požymiai? Kuriose srityse EQ pasireiškia? Kokios yra galimybės ir būdai auginti savo EQ? Po kursų grįžome su aiškiu žinojimu, kaip EQ turi būti ugdomas namuose, o kaip mokykloje.
Apie šias keturias patirtis ir kalbėjomės konferencijos metu. Progimnazijos bendruomenė, apibendrinusi įgytas patirtis, sukūrė savitą emocinio intelekto ugdymo sistemą, kurią sudaro keturi pagrindiniai etapai: 1. jausmų atpažinimas ir įvardinimas; 2. jausmų tinkamas išreiškimas, valdymas; 3. empatija; 4. tinkamas problemų sprendimas. Visi etapai glaudžiai tarpusavyje susiję, kiekvieno etapo įgyvendinimui ir praktinei raiškai mokykla turi susikūrusi pavyzdžius.
Konferencijos pabaigoje kalbėjusi SEUI direktorė dr. Daiva Šukytė teigė, kad mokyklos sukurta EQ ugdymo sistema glaudžiai susijusi su atnaujinama ,,Socialine, emocine ir sveikos gyvensenos (SESG) kompetencija“. Minėta kompetencija apima savimonę ir savitvardos įgūdžius, empatiškumą, socialinį sąmoningumą ir teigiamų tarpusavio santykių kūrimą, atsakingą sprendimų priėmimą bei rūpinimąsi sveikata.
Tobulėti dar turime kur, tačiau pamoką išmokome: emocinis intelektas yra neatsiejama ugdymo dalis. Turime dirbti taip ir būti tokia mokykla, į kurią mokinys norėtų eiti ir lauktų kiekvieno pirmadienio. Erasmus+ projektas ,,Šiuolaikinės mokyklos iššūkis –EQ“ geras startas ir ilgo kelio pradžia.
Projekto koordinatorė Inga Navickienė
Pamatykite naujienas pirmi!
Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!