Kava – pusės Lietuvos kasdienis ritualas

Šį savaitgalį sostinės kavos mylėtojai ir svečiai iš kitų Lietuvos bei Europos miestų susiburs į jau dvyliktą kartą rengiamą didžiausią Baltijos šalyse kavos festivalį „Vilnius Coffee Festival“. Kava yra mėgstamiausias lietuvių kasdienis gėrimas – ją kasdien renkasi daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų (53 proc.), rodo „Kantar“ tyrimas. 

„Malta kava šalies gyventojams yra labiau kasdienis ritualas nei atsitiktinis gėrimas – trys iš keturių jos vartotojų kavos geria kasdien arba beveik kasdien. Pagal kasdienį vartojimą jos nepranoksta joks kitas perkamas nealkoholinis gėrimas. Tuo tarpu, išsineštinė kava kol kas daugeliui kavos mėgėjų yra labiau pasilepinimas nei kasdienybė – bent sykį per savaitę jos puodelį prigriebia apie 17 proc. žmonių“, –  sakė Justina Dundulytė, „Kantar“ tyrimų vadovė. 

Populiariausia – tarp jaunų žmonių 

Tiesa, tarp jaunimo (16-29 m.) išsineštinė kava beveik dvigubai populiaresnė palyginti su bendru šalies vidurkiu – ją bent sykį per savaitę geria trečdalis šio amžiaus atstovų. Per trejus metus išsineštinės kavos pirkėjų ratas šalyje padidėjo 11 proc. punktų (nuo 42 proc. vartotojų iki 53 proc.). 

„Lyginant istorinius duomenis, bendrai išsineštinės kavos kategorija per trejus metus ūgtelėjo dešimtadaliu. Jaunimo prielankumas išsineštinei kavai išlieka panašus, beveik trečdalis ją geria ne mažiau kaip kartą per savaitę. Tuo tarpu žiūrint trisdešimtmečius-keturiasdešimtmečius, čia per trejus metus fiksuojame 7 proc. punktų augimą – matomai, jaunoji karta tapdama vyresne, kartu perima ir įprotį gerti kavą išsinešant“, – sako J. Dundulytė. 

Vyrai ir moterys renkasi skirtingai

Vyrai ir moterys gėrimus renkasi šiek tiek skirtingai. „Moterys iš visų nealkoholinių gėrimų labiausiai mėgsta kavą, ją renkasi ir vyrai – tačiau dešimtadaliu mažiau. Moterys dažniau perka kavos išsinešti specializuotose kavinėse, o vyrai – degalinėse“, –  analizavo „Kantar“ ekspertė. 

Kavos kultūra auga

Pasak kavos festivalio organizatoriaus Nido Kiuberio, nors šalyje dar dominuoja užpilamos kavos tradicija, kavos kultūra ir gilesnis domėjimas šiuo gėrimu įtraukia vis daugiau žmonių.

„Natūralu, kad dalis vis dar renkasi tradicinį užpiltinės kavos būdą savo mėgstamam gėrimui paruošti, tačiau pastebime, kad vis daugiau žmonių pasitiki vietiniais kavos pupelių skrudintojais, pamato didžiulę kavos rūšių ir skonių įvairovę, domisi kavos gamybos keliu, kavos ritualais ir tvariu vartojimu. Taip Lietuvoje formuojasi stipri kavos gėrimo ir ruošimo kultūra”, – sako jis. Pasak N. Kiuberio, susidomėjimą kavos kultūra augina ir jau dvyliktus metus sostinėje rengiamas tarptautinis kavos festivalis. 

Šiemet „Vilnius Coffee Festival“ sostinėje vyksta šių metų kovo 6-8 d. 

Apie Atlas tyrimą

Kantar Atlas™ tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius bei nuostatas. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į prekes ar paslaugas, reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas. Kasmetinis tyrimas buvo atliktas 2019 m. vasario–balandžio mėn., apklausti 1799 16–74 m. Lietuvos gyventojai ir po daugiau kaip 1500 tūkst. Estijos ir Latvijos gyventojų.


AINA Facebook naujienos

 Pamatykite naujienas pirmi!
 Sekite naujienas mūsų "Facebook" paskyroje!


Rekomenduojame parsisiųsti:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: